Gå til innhold

Tankespinn II

Ellevill

Anbefalte innlegg

Kjære Ellevill! Du er utrolig heldig som har en venn som Kosemose. :hjerte: Jeg kjenner deg jo ikke så godt som hun gjør, og har ikke engang truffet deg iRL, men det hun skriver, gir bra gjenklang hos meg. Og siden jeg er i det åpne og ærlige hjørnet i dag, så vil jeg legge til at jeg også synes du virker som en flott jente, med en haug med ressurser men dessverre en diger haug av komplekser. Åh - som jeg kjenner meg igjen i det med kompleksene. Men du er alltid utrolig empatisk og klok og jeg er full av beundring for hvordan du henger i stroppen til enhver tid.

Dessuten er jeg helt fullstendig enig i det Kosemose skriver om eksen din også. Makan! Jeg vet hvordan det er, hvis det er noen trøst. Det aller verste er vel at det ikke hjelper hverken å si NEI - eller prøve å forklare hvorfor man ikke kan gjøre slikt. :murvegg: Han virker ikke som om han evner å sette seg inn i andres situasjon i det hele tatt.

:klem: til deg!

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for pene ord her, jeg kjenner det nesten er litt vanskelig å skrive her etterpå, for jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal møte det.... Men takk, takk igjen! :hjerte:

(Og ja, jeg er heldig som har Kosemose)

Ellers kan jeg si at jeg har hatt en kjempekrangel med min eks her i dag, rett før bursdagsfeiring av det ene barnet. Og foran ungene. Nais.... Dette fordi jeg nektet på (en av) endringene av ferieukene som han har gjort en uke før ferien starter (jeg har fire ferieuker med barna, alle ble forskjøvet, jeg har som vanlig stilletiende innrettet meg, men den ene får jeg rett og slett ikke endret pga avtaler som allerede er gjort med andre).

Men det er i alle fall nå slått fast en gang for alle at feriesurret er min feil (:klø:), at jeg aldri tar med nødvendig ansvar for noe som helst (:klø:), at alle andre alltid må ordne opp etter meg fordi mitt tidligere nevnte ansvarsløse liv (:klø:) og at jeg rett og slett er ganske så dum som ikke skjønner hvor mye smartere og bedre menneske han er enn meg.

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren... Han er så latterlig :rope:

Var ikke meningen gjøre deg forlegen altså, men iblant trengs det en motvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er dummere enn dummest!

Han er så teit at jeg synes det er kvalmt å tenke på at vi har barn sammen og må forholde oss til hverandre i all evighet.

Ganske teit jeg også, som ikke legger meg istedenfor å sitte her å henge.... Nå spiller jeg et Starworld på spillespill.no... Får det ikke til. Og jeg som egentlig ikke spiller spill annet enn brettspill engang.

Logget meg akkurat på Facebook. Så 83-modellen logge seg av når jeg logget meg på... Synes jeg ser et mønster her.... Og det er helt greit, jeg er ikke veldig keen lenger egentlig, jeg lot meg rive litt med i begynnelsen, mest fordi det var noe som skjedde i mitt stå opp for sent-jobbe-kø-Rema-middag-kjøre-kose unger-legge meg for sent-stå opp for sent osv-liv. Men dette skal liksom bare være for gøy, og da må det være nettopp det. Ikke sånn kommmplisert. Det blir bare kleint og klamt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter også og dingler mens jeg burde sovet. Har fordypet meg på Finn.no i hele kveld. Å, nå er det A wither shade of pale på en eller annen musikk-kanal på tv. Den er så fin

deilig å være litt rampete og sitte oppe enda klokka har passert midnatt, gærne jenter!

Kjipt når det blir mind games rundt sånne ting. Kanskje det bare er tilfeldig og ting du innbiller deg, men uansett virker det ikke som du stoler så veldig på ham og tenker han er kapabel til hva som helst. Jeg ble oppringt natt til i går, sånn apropos gamle flammer. Våknet på første ring og trykket avvis. Det er liksom ikke noe å snakke om.

Er det ikke rart at en tullebukk som Ozzy Osbourne faktisk høres ganske bra ut når han synger? Skjønner ikke helt det. (ja, nå er det Ozzy på Suisj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he!

(Kopiert fra oversikten over "nye innlegg")

Vi kan ikke stole på pusen lengre (28) Auraya 11:42:47

Vin - hva koster det å få tilsendt (1) Pusemamma 11:42:21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte på YouTube for å høre

og ble så overrasket over at det var den. Trodde det var noe sånn som Aerosmith eller no' sånt, vet ikke hvorfor jeg rota så innmari... :sjenert:

Veldig fin!

Og: Sant, noen ganger er det virkelig ikke noe å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 'A wither shade' handler om en gedigen fylletur, så sånn sett kunne vel aerosmith ha passet bra ;) De bruker vel dette orgelkompet fra Bach (er det riktig å si at de samplet?) - tror det er derfor sangen ble så fiiin :) For en herlig dag, Ellevill, jeg ligger og tenker at jeg må stå opp og nyte solen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat stått opp selv :goodbye:

Eldstemann har fetteren sin på overnatting, minstemann forsvant bort til faren sin i går kveld... Eldstemann + fetter la seg sent, og våknet nettopp. Jeg la meg enda senere (kl 3?) og føler meg nesten litt fyllesyk - uten fyllegrunn. Jeg har sovet så utrolig lite denne uken og toppet det med idiotisk søvnkultur i helgen - tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig dag, ja. Nå skal fikse ungene frokost, så skal jeg klippe gresset. Og deretter skal jeg ta med ungene til en skateboard-park.

Og ellers: Har glemt å planlegge middag. Hmmmm.... Må bare slå fast at tradisjonelle søndagsmiddager er det lite av her i huset - synd egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, er det ikke Air da? Hør på den og A whiter shade of pale etterpå. Samme "kompet".

Barna mine ønsker seg skateutstyr, da kan vi reise til sånne parker sammen, så kan vi skravle mens de skater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan vi gjøre. Fint med selskap! :)

Det er ikke flust av slike parker, men vi har i alle fall en ca 20 min unna. Vi tok med engangsgrill og hadde en hyggelig ettermiddag der. Vi er i feriemodus og ungene sovnet etter 23!! :overrasket:

Men vi ses til uken?

--------------------------------

Jeg har gått fin tur i skogen i dag, og hadde lyst til å løpe! Det er virkelig ikke til å tro. :ler:

Turkameraten hadde ikke lyst og synes det var noe stort tull, men ga seg etterhvert. Etter litt løping endte det med knall og fall, og vi fortsatte resten av turen gående, og det var nesten slik at jeg lurte på om fallet var iscenesatt. Men vel hjemme fant vi ut at det både var blitt hull i buksekneet, sår og blod. :sjenert: Men vi var enige om at det var en fin tur og at vi skulle gå den igjen - hvis vi finner tilbake til de samme stiene.

------------------

Har snakket med 83-modellen og som den "voksne" i "forholdet" (:fnise: unnskyld, jeg synes det er litt morsomt) måtte jeg høre litt om hva han hadde tenkt neste helg. Det er litt sånn rosa elefant i rommet greier, vettu, så like greit å finne det ut, for han er litt sånn ... rar. Vanskelig å bli klok på. Men det gikk nå greit og vi skal visst møtes til helgen. Og bare så det er sagt, jeg går ikke dit med tro på at dette er den store kjærligheten for hverken han eller meg. Litt derfor det kanskje er greit å finne ut av ting så ikke alt blir "klamt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine:

Du falt vekk under omleggingen eller deromkring. :grine:

Denne kom jeg plutselig på når jeg lå i sengen og skulle sove i natt... :overrasket:

Veldig fint at du fant meg igjen, da!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Potet

Innom og leser - endelig oppdatert, hadde ikke lest de siste ti sidene. :klem: Guri, en 24-årig hunk!? Kan'ke jeg også få se bilde av ham, da? :nigo:

Blir opprørt over eksen din, han er virkelig et kapittel for seg selv. Hev deg over det - og tenk at What comes around, goes around! Han er en dust, og det må jo bare slå tilbake på ham selv snart.

Fine Ellevill. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser - endelig oppdatert, hadde ikke lest de siste ti sidene. :klem: Guri, en 24-årig hunk!? Kan'ke jeg også få se bilde av ham, da? :nigo:

Blir opprørt over eksen din, han er virkelig et kapittel for seg selv. Hev deg over det - og tenk at What comes around, goes around! Han er en dust, og det må jo bare slå tilbake på ham selv snart.

Fine Ellevill. :klem:

He - he! Han er ikke 24 lenger nå da. Han var det da vi "årna" sist. Nå er han blitt 27. :sjenert:

Eksen har roet seg igjen og dette med ferien har ordnet seg med litt gi og ta. Jeg vet jeg må ta han veldig "korrekt", og når jeg tok opp dette med ham var jeg veldig irritert og da setter han alle piggene ut - til de grader. Men det er jo ganske teit å måtte ha psykolog grunnfag, pedagogikk og en overmenneskelig dose tålmodighet for å faktisk kunne forholde seg til ham. Så han får heller tåle å føle seg støtt inneimellom.... Men jeg har så vanskelig for å takle slike konfrontasjoner. Jeg blir helt skjelven. Synes det er meningsløst. Og ungene var der jo, og de blir så rare. De blir så stille. Overdøvende stille, hvis du skjønner....

God helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...