Gå til innhold

Tankespinn II

Ellevill

Anbefalte innlegg

Gjest Tulippa

Hva er galt med bilen din?

Jeg har også tullebil for tiden. Dersom jeg kjører en rett strekning og slipper rattet (hvilket jeg selvfølgelig ikke har for vane), så skjener bilen ut mot høyre. Og hvis jeg kjører rett fram og holder i rattet, så må rattet stå litt på skrå.

Og så blir det EU-kontroll innen august, og i følge paps er sjansen stor for at bilen min ikke går gjennom... :grine: Full av rust, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det høres ikke bra ut! Farlig...

Bil er jo kjempedyrt både å vedlikeholde og ikke mist kjøpe ny.

Min går nok fint gjennom EU-kontrollen, men viften inne i bilen funker ikke og dermed heller ikke AC. Jeg kan leve med det, men det blir ille på ferieturer med ungene i sommer. Men enda verre blir det jo når sommeren er over igjen, og man må få vekk dugg og is. Den funker bare på max styrke, og det bråker jo som bare det, ellers er den steindau.

Også skrangler det litt udefinerbart.

Og jeg begynner også å få mye rust. Og masse lakkskader - lakken bobler seg og flasser av. Bare det øverste "blanke laget", så det er visst mer kosmetisk enn noe annet. Men det er jo mer utsatt for rust på disse feltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulippa

Min bil har ikke engang sett en AC... Det funker med åpne vinduer! :ler: Men på vinteren er det en utfordring, ja. Og særlig når det av mystisk grunn (= vann som blir til is) blir is på innsiden av alle rutene. Min har vært kjørt i Osloområdet, skylder på det når det gjelder rustmengden... Rust pleier ikke å være noe stort problem på biler her i midt. Og lakkskader, jadda. Bilen er full av splætter som ser ut som fuglebæsj (og kanskje er det?) som har etset seg inn i lakken. Bobler over...hva heter det, hjulbuene.

Satser på at den høyrevridde bilen er enkel å fikse, ser for meg at en mekaniker bare skal stramme til noen skruer... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tullebil for tiden. Dersom jeg kjører en rett strekning og slipper rattet (hvilket jeg selvfølgelig ikke har for vane), så skjener bilen ut mot høyre. Og hvis jeg kjører rett fram og holder i rattet, så må rattet stå litt på skrå.

Etter hva jeg har lært, så har dette med forstillingen (?) på bilen å gjøre, men det kan jo også være så enkelt som feil luft i dekkene?

Og du Ellevill... :klemmer: :klemmer: og mer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulippa

Huff, jeg kjenner stressnakken stramme seg bare jeg leser her nå... :klemmer:

Hvor lenge igjen til ferie, da?

Og, mulig jeg ikke følger med, men hva ble det til med den jobbmuligheten som ville kortet ned på den ganske så lange reiseveien? For det var snakk om det, var det ikke?

Og han guttungen...? *ikkenysgjerrigidetheletattt*

I fall du overså... :sjenert: *fortsattikkenysgjerrigidetheletatt*

Forstillingen, altså. Eller luft. Krysser i hvertfall fingrene for at det ikke er noe som koster særlig med pæng... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, nei, så ikke denne... :)

Den jobben, ja...

Jeg var jo på intervju, men det første de sa var at i løpet av et år eller to ville "min" avdeling mest sannsynlig flytte inn til Oslo. Og ikke helt sentrumsnært, så det la jo litt demper på iveren.

I tillegg var det veldig fokus på jobbing mot sosiale medier blant annet, som jeg er ganske blank på. Hun som fikk jobben, hadde sin spesialfelt innen det. Jeg sørget ikke et sekund, det var helt greit. Jobben var for analytisk for meg (ja, kanskje ikke overaskende, stillingen het faktisk nettanalytiker...), og det har jeg gjort tidliger, så jeg vet at det ikke helt passer for meg.

Ikke så lenge til ferien, men ferien min er blitt et salig rot siden eksen har blandet ukene noe fryktelig. Jeg fikk mistanke om det forrige uke, men neida, det protesterte han heftig på. Fikk en kort epost for et par dager siden der han konstanterer at jeg har nye ferieuker, nemlig x,x,x og x. Hilsen eks. Ikke et eneste beklager, håper ikke dette skaper for store bekymringer for deg.... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter hva jeg har lært, så har dette med forstillingen (?) på bilen å gjøre, men det kan jo også være så enkelt som feil luft i dekkene?

Og du Ellevill... :klemmer: :klemmer: og mer :klemmer:

Jeg trodde også det var noe med forstillingen, men turte ikke si det, for jeg er så dust når det gjelder biler. Jeg kan gå på sånne grønn overledning-spøker osv... :sjenert:

Og du O'Hara.... Ditto! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj for biltull, tanntull, ekstulling og alt det andre.

Det er så sørgelig å ha den følelsen av å ikke mestre hverdagen, man blir sliten bare av tanken.

-og når det gjelder bildet foreslår jeg at du forlanger å få tatt nytt. Gjerne med stylister og frisører i forkant.

Jeg gjorde noe slik nylig, og det var en boost for selvtilliten :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Har de ikke mye fint i PhotoShop for tiden? :sjenert: Jeg ble tatt bilde av uten å vite der her en dag, og holdt på å begynne å grine da jeg så det. Lurte på hvem den feite gamle dama der var :sukk: og hvordan hun hadde klart å snike seg inn i selskapet.

Akk ja.

Håper du får orden på saker og ting.

Og, eh, jeg tror Tulippa spør om 24-åringen? Hvis ikke, så gjør jeg det, lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, ja, nå ser jeg det.... Men skrive med gult da, gitt....??!!

Jo, nei, hva skjer... jeg vet ikke helt? Jeg er invitert hjem til ham på middag i morgen, men jeg kan ikke pga noe barna skal som jeg ikke kan skulke. Så vi har en litt løs avtale om neste helg i steden. (i steden, i stedet, isteden, istedet??? :klø:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj for biltull, tanntull, ekstulling og alt det andre.

Det er så sørgelig å ha den følelsen av å ikke mestre hverdagen, man blir sliten bare av tanken.

-og når det gjelder bildet foreslår jeg at du forlanger å få tatt nytt. Gjerne med stylister og frisører i forkant.

Jeg gjorde noe slik nylig, og det var en boost for selvtilliten :nigo:

Ja, jeg føler alltid jeg løper etter. Jeg har ikke et eneste område i livet der jeg føler jeg er á jour eller ligger foran skjemaet. Æsj!

Skal vi snart få se bildene? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulippa

Ja, jeg føler alltid jeg løper etter. Jeg har ikke et eneste område i livet der jeg føler jeg er á jour eller ligger foran skjemaet. Æsj!

Jeg vet akkurat hva du mener... Farlig følelse, ikke bra på sikt. For meg er det samtidig sånn at jeg er foran skjemaet, dvs. på planleggingsfronten, tilretteleggingsfroten. Hele tiden jobber hodet med what next, hva neste time, i ettermiddag, i morgen, til helgen, neste uke, neste måned. Sommerferien. Alltid et hestehode foran tiden, men samtidig en følelse av å være på etterskudd med alt, for sen til alt. Neste tidspunkt kommer som kastet på en, man bombarderes med nye frister, nye gjøremål, nye klokkeslett. Fem baller opp, tre baller ned. Fem nye baller opp, tre baller ned. Fem nye baller opp, tre baller ned. Kjenner deg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte også på forstilling. Og lufttrykk. håper det siste, er billigst å ordne vil jeg tro...

Ellevill; HAN KAN DA IKKE BARE GJØR SÅNN????

beklager roping, men blir så provosert. Hva om det ikke passer da? Hva om du hadde gjort tilsvarende? Han er så frekk! Frekk og navlebeskuende, ser bare seg selv og egne behov.

Bare et lite kjipt innspill til utbygningsplan: Skjønner at det er fristende, men trenger du virkelig enda et prosjekt som attpåtil kommer til å gi deg dårligere råd hver eneste måned i uoverskuelig framtid? Og mer plass fordrer vel flere møbler, osv. Som sagt skjønner at det frister, men vil livskvaliteten din bli så mye bedre med den økte plassen at det oppveier strammere økonomi, mer stress og kjas før, under og etter byggeprosessen? Hilsen snusfornuftig og kjedelig kjerring (jamfør profilbildet mitt, hva annet kan man vente??)

Og eksamensoppgaven din var kjempebra! Nå er ikke jeg sensor, og med min fagbakgrunn har jeg vel en annen vinkling for bedømmelsen enn sensoren din, som sikkert vektlegger annet enn jeg, men etter mitt skjønn besvarte du oppgaven, du skrev en artikkel med flyt, det var særdeles lesevennlig og jeg fikk lyst til å lese videre, hvilket tyder på et godt språk og god framdrift informasjonsmessig. Du underbygde alt og var ordentlig i fht kilder og hadde en god balanse. Tycker jag. Og du får ikke lov til å sitte og ramse opp alt som er feil og fælt ved deg selv. Selv ikke i din egen dagbok. Det er så utrolig nedbrytende, det er ikke godt for noe, og du påvirker deg selv negativt når du gjør det. Og du har så utrolig mye mer å fare med enn kompleksene dine. Du er så mye mer enn de kg du måtte ha for mye. For eksempel er du en av de morsomste personene jeg vet om. Du er rågod på å fortelle historier på en slik måte at jeg (og andre!!) hyler av latter. -du har et skråblikk som er helt fantastisk. Også er du så utrolig praktisk, du ser løsninger, gyver løs, tar fatt og tar ansvar. Og du har masse integritet og ryggrad. Man kan jo få inntrykk av det motsatte når du beskriver deg selv, men du hiver deg rundt og ordner opp, og du er fantastisk hjelpsom og svært lite sjalu og bitchete. Men det skriver du ikke noe om, tulledame. Ergo er det bra at jeg kommer innom og lekser opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang det med å komme ajour: jeg tror ikke jeg kjenner en eneste dame på vår alder med et eller flere skolebarn samt jobb, som føler seg ajour. Men det er jo opp til oss selv å velge bort ting slik at vi evnt kan komme ajour. Men hva kan man velge bort? Jobb? Oppfølging av ungene? Hus- og klesvask? Frustrerte fruer, KG og annen time-out? Det som er trist er at om ikke altfor mange år kommer vi muligens til å være triste fordi det skjer for lite i livene våre, barna våre har for liten tid og bruk for oss, osv. Jeg tenker i blant at kanskje jeg bare skal resignere og godta at disse årene er fulle av stress og mas og kjas og en evig hjerteklapp, nettopp fordi ingen ting kan velges bort. Også får man likevel prøve å gjøre det lettest mulig for seg selv, droppe unødige ting, ta seg late dager uten å straffe seg selv for det etterpå men heller være glad for at man har hatt en dag uten tilsynelatende "meningsfullt innhold" (noe så deilig, for en luksus!! Hvorfor kan vi ikke nyte sånne stunder istedenfor å bade i dårlig samvittighet som "straff" ? da går jo vinninga opp i spinninga?). Vet det er lettere sagt enn gjort, men hva er alternativet? Bli deppa og utbrent når det likevel ikke er så mye man kan få gjort med situasjonen... Da må vi jo heller lære oss å akseptere tingene og tenke at det er en fase som er ekstremt slitsom, men også ekstremt givende... Og du er flink til å se disse tingene, Ellevill. Jeg har fått mange a-ha tanker om å glede seg over hverdagen her hos deg. Natt-tanker... Sove godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Kosemose, jeg er så trøtt at jeg er helt kvalm, men må bare si atte du assa.... :hjerte:

Og må skynde meg å tilføye at det byggegreiene ikke er påbygging av huset, for det har jeg aldri råd til, det koster ca 300.000. Dette er bare en utbygging av verandaen til ca. 5% av den summen. Men jeg har nok ikke råd til det heller. :sukk: Men det hadde vært greit å hatt en litt mer OK uteplass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si meg enig med Kosemose, sett bort fra eksamen da, jeg har nemlig ikke lest oppgaven din (men ville veldig gjerne gjøre det siden jeg er litt i samme bransje).

Nå har ikke jeg møtt deg irl da, men det som Kosemose sier høres ut til å stemme helt perfekt i forhold til det bildet jeg har av deg!

Og ikke minst, det var ganske så fornuftig det hun sier.

Husk, du er en skikkelig super dame, som har masse, masse positivt å by på! :klemmer:

Ha en skikkelig super helg! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt skrevet Kosemose. :jepp:

Håper du får en flott helg Ellevill. Og at du klarer å finne rom for litt hvile også. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...