Gå til innhold

Tankespinn II

Fremhevede innlegg

Gjest Miss O'Hara
Skrevet
Enkelte brukere her på KG er aktive i en mengde blogger og i forumet i tillegg. Og det er ikke akkurat slik at de tvinner tommeltotter på fritiden heller. Og jeg FATTER ikke at de klarer, de må ha en utrolig kapasitet i forhold til meg.

Scary :ler: Jeg har vært ekstremt aktiv denne vinteren, føler jeg, i hvert fall i min egen bok og et par andre, men da har jeg til gjengjeld gjort fint lite annet. Skal ikke mange planene til før KG er det første som forsvinner ut av "prioriterings"lista, så jeg fatter og begriper ikke disse superaktive brukerne som på toppen av det hele har mann, svigermor, tre barn, stort hus, hytte, båt og hele kalaset. Kanskje de lever med en annen tidsregning. I don't get it.

Bra med livstegn :vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh!! Fruktsalat!! :sikle:

Det er noe av det aller beste jeg vet, gjerne med nøtter, sjokolade og rosiner i også!

:klemmer:

Godt å høre noen ord fra deg, og jeg har full forståelse for at man velger livet i virkeligheten kontra her på KG.

• 2 uker senere...
Skrevet

Håper du får en fin helg og en koselig 17. mai-feiring.

Skrevet

Tusen takk, og det samme til deg, Skravla!

Det med helgen er vel kanskje litt for sent...

Herregud, jeg har rotet bort disse dagene.... Som alltid.

Nå venter husvask, tvangsbollebaking, finne frem klær...

:murvegg:

Jeg blir 40 år i år og skulle feire med ei venninne. Men hun har bestemt seg til å få barn da (!), og vil utsette festen. Jeg har ikke hatt lyst til noen feiring overhodet, men fikk lyst i helgen likevel, og tenkte å arrangere noe alene. Mye penger, da... med mat og lokalet... Men, det går vel. Prøvde å sette opp en gjesteliste og det ble litt bedrøvelig. 1/3 av gjestene kjenner jeg knapt, og de er bare med fordi de er partnere. Knapt noen single - og jeg som trodde jeg kjente så mange single...? Så det blir liksom meg og 15 par. Rimelig uaktuelt. Fant ut at jeg ikke hadde noen single gutter å invitere, for det hadde blitt litt kleint å invitere dem på samme fest pga... øhhh.... noen greier.... :sjenert: Wått tu du? Er litt usikker nå om det blir fest. Har i det minste god tid til å tenke. IUansett kan jeg jo bare ha jentefest hjemme.

Og for å nevne det, helt tilfeldig :nigo:, 24-åringen (som vel nå er 27 (?)), gjør noen kontakt-fremstøt. Senest igjen i dag. Og jeg blir helt fra meg, kjenner valkene vokse og celulittene grave seg dypere i løpet av sekunder og tør ikke tenke på å respondere engang. :murvegg: - igjen.

Skrevet

Åh!! Fruktsalat!! :sikle:

Det er noe av det aller beste jeg vet, gjerne med nøtter, sjokolade og rosiner i også!

Godt å høre noen ord fra deg, og jeg har full forståelse for at man velger livet i virkeligheten kontra her på KG.

Lagde ny ladning fredag. Oh my....

Blåbær, bringebær, banan, jordbær, ananas (utrolig hvor søt fersk ananas er!) osv osv.

Sjokolade i? Hmmm... :nigo:

Skrevet

Fruktsalat er knallgodt! :spise: Jeg spiste store mengder av det i varmen i fjor sommer.

Skrevet

Jeg kunne levd lykkelig på en meny av forskjellige varianter av salater til middag og fruktsalat til dessert i ganske lang tid uten å gå lei! :danse:

Skrevet

Jeg blir også førti i år. Har ikke lyst til å feire overhodet. Gi gjerne tips hvis du finner på noe lurt.

Skrevet

Venninnefest med gode venninner høres bedre ut en alene sammen med 15 par...

Hva med å dra på en helgetur en plass? Eller en hyttetur, eller noe slikt? At presangen til deg er at de blir med på tur?

Jeg synes hvertfall at det viktigste er at man er sammen med de menneskene som er med å "bærer en frem" enn 1000 andre liksom...

Håper du hadde en fin feiring i går :klemmer:

Skrevet

Jeg blir også førti i år. Har ikke lyst til å feire overhodet. Gi gjerne tips hvis du finner på noe lurt.

Mja, men ikke hold pusten. I påvente av gode forslag, altså... ;)

Men du er vel tidligere ute enn meg, såååh...!

Jeg har liten lyst til å feire. Men fikk altså et blaff av sterk lyst i helgen, tilstrekkelig til å skrive en slags gjesteliste og prøve å finne på en rasende billig (men god meny). Det beste hadde nok vært å invitert alle kaklehønene! :nigo:

Venninnefest med gode venninner høres bedre ut en alene sammen med 15 par...

Ja, hørtes ikke det grusomt ut??? :ler:

Hva med å dra på en helgetur en plass? Eller en hyttetur, eller noe slikt? At presangen til deg er at de blir med på tur?

Jeg synes hvertfall at det viktigste er at man er sammen med de menneskene som er med å "bærer en frem" enn 1000 andre liksom...

Jeg kunne faktisk godt tenkt meg å ta pengene jeg eventuelt bruker på fest til å spandere et SPA-opphold for meg selv, med litt luksus. Jeg kunne faktisk dratt alene. Tatt med meg bok, penger og gode sko.... Høres litt enstøing ut, kanskje...?

Du har helt rett! Viktig med de menneskene som "bærer en frem". Og de er ikke så mange når alt kommer til alt - de jeg virkelig snakker med og som er mer enn samlekategorien "venner & bekjente". Eller joda, jeg kunne fint samlet 10 - 15 som er spesielle for meg, men det ville bli en litt merkelig sammensatt fest. men jeg ender nok opp på det. En litt mindre feiring hjemme eller i et lite lokale, event byen etterhvert. Hadde jeg hatt bursdag om sommeren, kunne jeg hatt skikkelig hagefest hos foreldrene mine.

Irriterende å bruke masse penger på å invitere partnere jeg knapt har hilst på, som knapt hadde kjent meg igjen på gata og som jeg ikke har noe å snakke med om. Jeg er litt usikker på om et par av dem faktisk liker meg, til og med.... :(

Men dette orker jeg ikke skal bli en stor greie. Feiring eller ikke - jeg tror det blir helt greit uansett. Ingen big deal! :)

Håper du hadde en fin feiring i går :klemmer:

Joda, takk, helt fint. Gikk leeenge i tog, for jeg gikk sammen med klassen til minsten. Spiste deretter en litt motbydelig middag - og jeg er ikke kresen - og hadde en oppvisning i tålmodighet som fortjener diplom hos eksen.

Deretter hjem til tomt hus som så ut som en svinesti. Orket ikke begynne med husarbeid før kl 23.00, så det ble sent i natt. Au, så trøtt jeg var i dag morges... :søvn:

Hvordan hadde du det?

Skrevet

Mus i huset!

Jeg har hørt forferdelig bråk i vegger (tak?) på soverommet og vegg/under kjøkkenbenken de siste ukene - det er helt utrolig hvor mye støy de lager! På lørdag kveld ble det romstert noe så voldsomt på kjøkkenet (under benken? I veggen?) at jeg først trodde det var noen som hadde brutt seg inn i huset.

Søndag oppdaget jeg med et skrik at mus(ene) hadde kommet seg inn i huset. Dette ble avslørt da jeg nesten tok på den ene musa.... Det er nå plassert ut gift overalt og jeg ser på ingen måte frem til at de begynner å dø i vegger/tak/under kjøkkenbenken/på loftet, for deretter å stinke (herrejeremini - har dere kjent lukta av døde mus??) og bli et klekkeri for noen jævla ekle fluer (snakker av erfaring). Denne giften skal visst tørke dem ut slik at de ikke lukter, men jeg er ikke helt overbevist...

Gjest Miss O'Hara
Skrevet
jeg ser på ingen måte frem til at de begynner å dø i vegger/tak/under kjøkkenbenken/på loftet

Likene skal bare ligge der til evig tid?! :overrasket:

Åh, jeg vil ikke flytte fra blokka mi :sjenert: *grøss*

Skrevet

Det heter jo så fint at de trekker ut for å dø.

Særlig!

Det tror jeg ikke på.

.... men jeg tar gjerne feil....

Skrevet

Huff, mus! Sender over en masse medfølelse - og håper det er sant at de trekker ut.

Og ang. bursdagsfeiring, så synes jeg du skal være superego. Gjør det du vil, og bruk ikke en eneste av dine surt erhvervede krone på noe (eller noen) du ikke har lyst til å bruke dem på!

mvh egopøblis

Skrevet

Når mannen fylte 40 så valgte han å bare dra sammen med meg på dagen, ha en skikkelig flott kabin på hurtigruten og det var bare oss to! Akkurat helt perfekt! :)

Jeg er helt enig med pøbel, gjør det DU har lyst til, og om det er å ta en helg på luksusspa eller noe slikt, så synes jeg du skal gjøre det! :jepp:

Selv har jeg stor tvil på at jeg kommer til å feire stort når jeg blir 40, jeg hater slike sammenkomster og rømmer nok heller landet.

Min 17.mai ble tilbragt klagende på sofaen hvor jeg så på 17.mai-sending fra Tromsø, Florø, Bergen, Søgne, Oslo... Ja litt her og der, akkurat helt perfekt for min tilstand :)

:klem:

Skrevet

Hadde jeg hatt bursdag om sommeren, kunne jeg hatt skikkelig hagefest hos foreldrene mine.

Nå er det ikke noen lov som sier at man må feire bursdagen akkurat når den er heller da. Hvis du har lyst til det kan du jo invitere til 40-årsdag i sommer, selv om du ikke har bursdag da.

Jeg har bursdag i januar og mannen har i april, men vi har planer om å feire 30-årsdag sammen neste sommer.

Skrevet

Huff, mus! Sender over en masse medfølelse - og håper det er sant at de trekker ut.

Og ang. bursdagsfeiring, så synes jeg du skal være superego. Gjør det du vil, og bruk ikke en eneste av dine surt erhvervede krone på noe (eller noen) du ikke har lyst til å bruke dem på!

mvh egopøblis

Helt enig med pøblis.

40-års dagen min ble tilbrakt på legekontoret hvor jeg fikk sprøyte med kortison i albuen. :sukk: Men 4 måneder senere var jeg på konsert med min søster. Konserten hadde jeg veldig lyst på og jeg fikk den i gave. I tillegg ble det et bedre måltid.

Om du vil dra på spa alene, så gjør det. Om du vil invitere til hagefest hos foreldrene dine så gjør det. Bry det ikke om at det ikke skjer akkurat på dagen.

Skrevet (endret)

Og forresten... gratulerer med 1-årsdag i går. :sjokolade:

Endret av Skravla
Skrevet

Jeg stemmer for jentefest. Det er så gøy og gå på slike sammenkomster, og hvis ingen vil feire seg selv, da blir det heller ingen fester å delta på.

Sist jeg feiret rundt hadde jeg de samme tankene som deg. Sliter ikke med å være alene singel med 15 par, men det gikk mest på plassbegrensing. Jeg hadde ikke lyst til å ha menn av venninner jeg ikke kjente, på bekostning av andre venninner. Så jeg hadde en enkel jentefest som ble veldig gøy. Enkel servering med god suppe og en god drink til dessert, resten ble medbrakt. Mye latter og litt tårer til langt uti de tidlige timer..

Så jeg slår ett slag for å feire seg selv :)

Skrevet

Jeg synes også tanken om hagefest hos foreldrene dine høres veldig koselig ut. Så jeg hadde nok lagt feiringen til sommeren, selv om det ikke blir akkurat på den dagen du fyller år. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...