Gå til innhold

Tankespinn II

Fremhevede innlegg

Gjest O'hara
Skrevet

:duskedame:

Jeg skulle vært med i cheerleadergjengen! :duskedame:

(Eller, godt det bare er virituelt, for elegansen min er på høyde med en flodhests...)

Videoannonse
Annonse
Gjest Dallandra
Skrevet

Ååå, jeg vil også ha muligheten til å sykle til jobben. :hoppe:

Skrevet

Min også! :ler:

Og helt sant, jeg skulle ønske jeg var mer g r a s i ø s!

Føler meg alltis så lang og brei og keitete.

Mp klage litt til:

Har vært i darlig form denne uken. Usj.

Lå fra jeg kom hjem fra jobb tirsdag til jobbstart onsdag.

Lå over et døgn i helgen.

Har kjempevond rygg nå. (Sånn at jeg ikke klarer å gå særlig grasiøst, siden vi var inne på det... Og heller ikke sover noe særlig.)

Og vondt i magen.

Og vond rygg er en dum kombinasjon når huset skal ryddes, klær vaskes, bagasje pakkes og bilen være klar til vi kjører til fjells tidlig torsdag formiddag.

Og jeg har IGJEN glemt at jeg har skole i dag og har selvfølgelig ikke gjort det jeg skulle. Aj, aj - bra det er nettstudier og jeg slipper å dra noe sted. det begynner om 75 minutter og før det skal middagen være klar og ungene ha gjort masse lekser. Det går jo ikke. Hvis jeg nevner her inne at jeg vil fortsette å studere, så kan dere i tur og orden slå meg i hodet med noe hardt!

Okay, nok klaging!

:)

Serrriøst, assa!

:ler:

Og snille meg har tilogmed kjøpt tre dvd-er og godteri vi skal stikke bort til faren til ungene med i morgen. :engel: Måtte bare si det, jeg er flink til å skryte uhemmet av meg selv. :roll:

Skrevet

Så kjedelig med restskatt. Får nok det jeg også. Og ja, som du sier, så burde jeg ha lagt av litt, men...nei, har ikke gjort det. Håper bare man får betalt i passende avdrag? Men har vel inntrykk av at det ikke funker sånn? :sukk:

Så folk flest rundt deg er velhavende? Litt kjedelig det og. Jeg har heldigvis flere likesinnede når det gjelder økonomi. Og nei, som deg så klager jeg ikke. Men klart, det hadde vært kjekt å finne på ting/turer uten å være blakk lenge etterpå. Men, men, prioriteringer. Jeg har jo for eksempel kjøpt meg ei svinedyr veske, som kunne dekket flere regninger. :flau: Men jeg bare måtte ha den, må riktignok betale noen avdrag før jeg får den(ikke kredittkort nei :nei: ).

Sykkel til jobben er jo bare fantastisk! Med musikk på ørene...en varm sommerdag...mmm. Krysser fingrene her også.

Skrevet

Ååå, jeg vil også ha muligheten til å sykle til jobben. :hoppe:

Hadde ikke det vært kulischtilighærlig?

Det beste av alt er at det bare hadde vært nedoverbakke og sletter til jobben, Oppoverbakker og svetting kunne ventet til hjemturen. Perfekt!

Skrevet

Jøss, har du kjøpt tre filmer til han? Og godteri? Det var da voldsomt. Snilt altså.

Gjest Dallandra
Skrevet

Samme her! Bare en liten oppoverbakke som jeg nærmest kunne trille opp pga farten fra den forrige nedoverbakken. Men det er klart, nå tenker jeg ift en jobb som ikke er drømmejobben, men den nærmeste som kunne være aktuell for meg.

Jeg er jo også i jobbsøkermodus.

Gjest O'hara
Skrevet

Usj! Kjipt å være i sånn halvdårlig form.

Lov å klage på det!

Middag er unnagjort på en-to-tre, og ungene kommer til å være flinke å gjøre leksene sine. Det ordner seg så fint så :)

Også så snill du er som fikser dvd-er og godteri! :hoppe:

Kvalitetstid kalles det! Viktig :jepp:

:hoho:

Jeg føler meg som en elefant til tider... Mannen er lavere enn meg (og egentlig føler jeg at de fleste rundt meg er så små :klø: ), men jeg er ikke spesielt høy selv, men føler meg ofte keitete...? Men i drømmene mine svinser jeg rundt, lett som en fjær på dansegulvet og er elegant som fy!

(Realiteten er at den gangen jeg takket ja til å danse sving med en fyr, så var kommentaren hans etterpå "Du er det absolutt verste jeg noen gang har danset med!!", hvorpå jeg bare kunne svare "Vet det! Men fy så moro jeg har hatt det" )

Gjest O'hara
Skrevet

Hadde ikke det vært kulischtilighærlig?

Det beste av alt er at det bare hadde vært nedoverbakke og sletter til jobben, Oppoverbakker og svetting kunne ventet til hjemturen. Perfekt!

Jeg kan både sykle, gå og vandre til jobb jeg!

Men, det gjør meg ikke noe mer lykkelig altså... *drømmer om en annen jobb*

Skrevet

Emilie, jeg er helt enig, alt er prioriteringer. Og selv ville jeg ikke funnet på å kjøpe en dyr veske, isteden gjør jeg det mer klønete og skeier ut med en masse småbeløp.... :roll: Og så klager jeg på at jeg aldri unner meg noe, men det er selvfølgelig bare tull. Mange bekker små osv.

Og jeg bruker altfor mye penger på gaver og ungene.

Ja, jeg synes egentlig alle venninnene mine og de jeg jobber med har en annen økonomi enn meg. De kjøper hus til 6 - 7 millioner som de sporenstreks begynner å pusse opp, leier leiligheter i Hemsedal hele vintersesongen, drar på flere turer til utlandet hvert år, arrangerer bryllup som koster underkant 200 000, skifter stadig bil, fester mye (klær, stæsj, middag, alkohol, taxi) osv. Jeg begynner å lure på om de egentlig er narkokurérer, eller no', alle som én! :ler:

Nei, det er ikke noe synd på meg, jeg må understreke at jeg egentlig ikke mener det.

Selv om jeg er litt på klager'n nå.

Skrevet

(Realiteten er at den gangen jeg takket ja til å danse sving med en fyr, så var kommentaren hans etterpå "Du er det absolutt verste jeg noen gang har danset med!!", hvorpå jeg bare kunne svare "Vet det! Men fy så moro jeg har hatt det" )

:fnise: Høres ikke ut som om du er særlig selvhøytidelig - herlig!

Gjest O'hara
Skrevet

Fikk ikke med meg skatteinnlegget jeg...

Jaaaaada, man burde ha kontroll og alt slik, det vet vi da alle. Vi har da hørt det mer enn en gang før???

Men, ja, det er kjipt å betale restskatt, uansett hvordan man snur eller vender på det.

Og jeg lurer også på hvordan enkelte får råd til alt? Jeg tror ikke det er så flott som mange viser, enkelte tar nok opp lån og gud vet hva for å få råd til ferier. Tror nok mange egentlig sliter med økonomien, og de ender vel ikke opp på plussiden totalt sett vil jeg tro?

Mange er alt for opptatt av fasade, og jeg hadde aldri orket et slikt liv, og er overhodet ikke misunnelig på de :)

Skrevet

Jøss, har du kjøpt tre filmer til han? Og godteri? Det var da voldsomt. Snilt altså.

Tre filmer til den nette sum av 129,-. Tilsammen.

Så det var ikke veldig råflott.

Sånn med tre filmer i en boks.

Jeg regner ikke med at han får noe fra noen andre, så det er liksom fra ungene da, siden jeg har fått låne dem litt i påsken som egentlig er hans i år.

Gjest O'hara
Skrevet

Vel, så lenge han har lyst på de og at de passer, så spiller det da ingen rolle at de kostet "bare" 129,-? Selv blir jeg mer glad for en gave til 50,- som passer enn en dyr som er helt malplassert!

Men jeg innser at mange kanskje er mer opptatt av penger/verdi enn hva jeg er... Jeg har jo akkurat kastet sykkelsekken til mannen som kostet 1200,-, for jeg ikke skjønte den hadde noe verdi! :hoho:

Snakk om å være blåst! Heldigvis var det han som kjørte det til søppelfyllingen så han oppdaget det før den forsvant... :sjenert:

Og han er glad i meg fortsatt....

Skrevet

Emilie, jeg er helt enig, alt er prioriteringer. Og selv ville jeg ikke funnet på å kjøpe en dyr veske, isteden gjør jeg det mer klønete og skeier ut med en masse småbeløp.... :roll: Og så klager jeg på at jeg aldri unner meg noe, men det er selvfølgelig bare tull. Mange bekker små osv.

Og jeg bruker altfor mye penger på gaver og ungene.

Ja, jeg synes egentlig alle venninnene mine og de jeg jobber med har en annen økonomi enn meg. De kjøper hus til 6 - 7 millioner som de sporenstreks begynner å pusse opp, leier leiligheter i Hemsedal hele vintersesongen, drar på flere turer til utlandet hvert år, arrangerer bryllup som koster underkant 200 000, skifter stadig bil, fester mye (klær, stæsj, middag, alkohol, taxi) osv. Jeg begynner å lure på om de egentlig er narkokurérer, eller no', alle som én! :ler:

Nei, det er ikke noe synd på meg, jeg må understreke at jeg egentlig ikke mener det.

Selv om jeg er litt på klager'n nå.

Hehe, ja kanskje de er det. :ninja:

Klart, det blir jo en enorm forskjell på folk slik du beskriver det. Gurimalla. Sett med norske øyne har vi det nok litt stusselig i min lille familie. Æsj, nei, det hørtes ikke bra ut. Jeg mener, vi har det bra, vi har mat, klær osv. Men vi har det nok ganske enkelt - kan godt ha nudler og havregrøt til middag noen dager i uka, men da helst før lønning. :sjenert:

Skrevet

Kjære vene, så mye besøk. :klem: Så koselig da, at dere er henger her til tross for lite action og mye klaging!

Samme her! Bare en liten oppoverbakke som jeg nærmest kunne trille opp pga farten fra den forrige nedoverbakken. Men det er klart, nå tenker jeg ift en jobb som ikke er drømmejobben, men den nærmeste som kunne være aktuell for meg.

Jeg er jo også i jobbsøkermodus.

Ja, jeg vet. Og jeg krysser både fingre og tær! :)

Usj! Kjipt å være i sånn halvdårlig form.

Lov å klage på det!

Middag er unnagjort på en-to-tre, og ungene kommer til å være flinke å gjøre leksene sine. Det ordner seg så fint så :)

Også så snill du er som fikser dvd-er og godteri! :hoppe:

Kvalitetstid kalles det! Viktig :jepp:

:hoho:

Jeg føler meg som en elefant til tider... Mannen er lavere enn meg (og egentlig føler jeg at de fleste rundt meg er så små :klø: ), men jeg er ikke spesielt høy selv, men føler meg ofte keitete...? Men i drømmene mine svinser jeg rundt, lett som en fjær på dansegulvet og er elegant som fy!

:ler:

Kanksje middag og lekser hadde vært raskere unnagjort om jeg ikke hadde sittet her i sofaen og klaget på nett over alt jeg hadde å gjøre... :klø:

Jeg kan både sykle, gå og vandre til jobb jeg!

Men, det gjør meg ikke noe mer lykkelig altså... *drømmer om en annen jobb*

Ja, det er det, da... Det er liksom ingenting som er noen fasit på noe. Er det ikke det ene, så er det det andre. Kanskje skifter jeg jobb, kan sykle (as if!) og ender opp med å samle gamlejobben...

Fikk ikke med meg skatteinnlegget jeg...

Jaaaaada, man burde ha kontroll og alt slik, det vet vi da alle. Vi har da hørt det mer enn en gang før???

Men, ja, det er kjipt å betale restskatt, uansett hvordan man snur eller vender på det.

Og jeg lurer også på hvordan enkelte får råd til alt? Jeg tror ikke det er så flott som mange viser, enkelte tar nok opp lån og gud vet hva for å få råd til ferier. Tror nok mange egentlig sliter med økonomien, og de ender vel ikke opp på plussiden totalt sett vil jeg tro?

Mange er alt for opptatt av fasade, og jeg hadde aldri orket et slikt liv, og er overhodet ikke misunnelig på de :)

Nei, det skal sies, jeg føler meg heller ikke misunnelg. Eller misunnelg kan jeg være, men ikke sjalu. Om det gjorde noe noe klarere.... :forvirret: Jeg unner de fleste det meste, synes egentlig bare det er gøy å høre om planer og prosjekter. Jeg vet jo at alle disse har sine ting de også sliter med i livet. Det har vi alle.

Fasdegreier høres bare slitsomt ut!

Skrevet

Jeg kan sykle til jobben, men mangler (heldigvis) sykkel. Jeg slapp restskatt, og får igjen det enorme beløp av kr.... tatatatatata 691,00.

Og man burde ha kontroll, ja alt er prioriteringer og bla bla bla... Noen ganger hadde det rett og slett vært gøy å prioritere både regninger og en hotelltur. :opplyser:

Skrevet

Mornings Ellevill! :kaffekopp:

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

Hoi, her skjer det liksom ingenting eller så fyker sidene av gårde :ler:

Jeg slenger meg med i heiagjengen for ny jobb :duskedame: håper formen din er bedre! :klem:

Skrevet

:hallo:

Jeg har nå lagt deg til igjen i bloggen min. Måtte lage "ny" profil... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...