Gå til innhold

Tankespinn II

Ellevill

Anbefalte innlegg

Hei, Emilie, så hyggelig å se deg igjen! Er det jeg som ikke følger med eller er det lenge siden sist?

Og takk, jeg ptøver, men jeg er nok ikke den "flinkeste". På den annen side er jeg ganske lat og sløv, så det er greit å noen ganger tenke "godt nok"! ;)

Morsomt at du trekker frem akkurat det sitatet (Dr. Phil), ref til diskusjon om dette et annet sted her på KG. Og jeg synes ikke den setningen er så dum. Enkelte ganger er det slik ting fungerer, og man kan like godt bli venn med det.

Lenge siden jeg har logget inn, men jeg er på kg hver bidige dag ja...

Godt nok eller bra nok, det liker jeg. Tror man får det bedre ved å senke kravene til seg selv.

Luksus med for mange venner ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De vennene jeg setter aller mest pris på, er barndomsvennene mine. Og jeg har veldig god kontakt med mange av dem, og tre av disse er vel mine beste venninner, og så har jeg 6 - 7 som er svært gode venninner. Putt på "vanlige" venner (fra barndom og voksen alder), arbeidskollegaer som det er naturlig for meg å f.eks. gå på kino eller lignende med og en noen naboer som jeg omgås litt sånn i hytt og pine med.

Jeg er heldig sånn sett.

og så har jeg ikke minst en veldig god familie. Jeg har helt frivillig i løpet av tre dager spist middag med ymse familiemedlemmer to ganger, vært på teater, gått tur med tilhørende museumsbesøk og snakket med dem på telefonen.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en veldig fin helg. Jeg har som vanlig ikke fått gjort mer enn en brøkdel av hva jeg hadde planlagt, men det går bra. Det er dessuten stort sett min egen skyld, for jeg har vært ganske sløv med å starte dagen til rimelig tid og har dessuten gått på første gir fra morgen til kveld.

Ungene drar i morgen, og det er ikke bra.

Vi har vært ute, vi har vært sosiale (jeg er jo stort sett veldig isolert i helgene når jeg er alene, blir helt eneboer, må komme meg ut av den tralten), vi har hatt nydelig vær inn gjennom skitne vinduer med fluer i vinduskarmen, vi har øvd på noen vriene mattestykker med masse latter og harmoni (hurra!), vi har spist god mat og - ja, stort sett hatt det bare kjempefint!

Ny arbeidsuke begynner i morgen og jeg burde ha lagt meg for lenge siden. Må ta en økt på kjøkkenet og så er det senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara
vi har hatt nydelig vær inn gjennom skitne vinduer med fluer i vinduskarmen

En av vårens store gleder :ler:

Alt blir synlig, fra skitt på vinduene til cellulitter :sukk:

Så heldig du er :) det er deg vel unt. Må være godt med mange venner og fungerende familie. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celluitene mine er dessverre synlige hele året, men det hjelper jo ikke akkurat når bikinisesongen kommer. :dåne: Jeg er sikker på at de kan ses fra månen.

Ja, jeg er heldig som har så mange venner. Men jeg klarer ikke å pleie vennskapet med flere enn noen få av dem, så jeg er ikke spesielt flink i så måte. Jeg er veldig ofte (veldig frivillig) helt alene (i fritiden) hele uken jeg ikke har barna hos meg. Rart, jeg lurer noen ganger på om jeg har utviklet en eller annen form for sosial fobi, om det finnes noe slikt? Jeg dyrker ensomheten. Får håpe det blir bedre med våren. Våren fikser alt, later jeg som.

Men familien min er jeg veldig mye sammen med. Jeg hadde hatt et annet liv uten dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm...? Hvor er det blitt av alle bloggene jeg hadde tilgang til? :cry3:

Jeg har søkt på én jobb! Og blitt kalt inn til intervju. S p e n n e n d e!

Jeg aner selvfølgelig ikke om jeg får den, men jeg er nå tross alt kalt inn til intervju, og da ble "ting" plutselig litt skumle. Du vet hva du har og ikke hva du får og lignende ordtak, blir veldig tydelig gjentatt av skjærende stemmer inne i hodet mitt.

Dessuten trives jeg bedre på jobben min nå, enn da jeg satt her som en sur agurk for noen uker siden. Motivasjonen har kommet litt tilbake fordi rammer rundt jobben er blitt klarere (dette har jeg faktisk måtte ha tre plenumsmøter for å klare. Å sette rammene og få konkrete retningslinjer, altså. Ingen visste konkret hva vi skal formidle, hva vi står for osv. i den grad at jeg kunne gjøre jobben min uten å få irritasjonsutslett. Ganske utrolig... Drivende dyktige folk her, altså, absolutt. Men det har lenge manglet overordnete ting som kommunikasjonsplan, strategisk plan (som blir fulgt), årsrapporter, handlingsplaner osv. Nå er alt det på plass, og takk for det!!!)

Jobben jeg har søkt ligger omtrent en mil hjemmefra! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende Ellevill. :hoppe: Kortere arbeidsreise åpner for helt nye hverdager. Jeg krysser fingre for at det er en morsom og givende jobb, og ikke minst for at du får den hvis den er det forannnevnte.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O'hara

Ååååååååå! :hoppe:

Så spennende da!!!

Jeg krysser fingrene for at jobben er så spennende som du tror, og ikke minst at du FÅR den!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra
:hoppe: Krysser fingre og tær. I og med at alle jeg kjenner som har søkt på jobb i år har fått den jobben de har hatt mest lyst på så tillater jeg meg å være optimist på dine vegne. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Krysser fingre og tær. I og med at alle jeg kjenner som har søkt på jobb i år har fått den jobben de har hatt mest lyst på så tillater jeg meg å være optimist på dine vegne. :)

Åh - Dallis - da må du krysse for meg også. jeg søker også, nemlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir ny jobb både på Ellevill og Pøbelsara. :hoppe:

Når det gjelder blogger, så er ihvertfall ikke min noe å se etter. Den er lagt død inntil videre. Du finner et åpent fjøs blandt dagbøkene. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, damer! :hjerte:

Og jeg krysser også fingrene for deg, Pøbel!

Har vært på intervju. Aner ikke hvordan det gikk. Jeg var en av fire som var innkalt til intervju og synes vel det er en siere i seg selv. Følte ikke at det gikk feiende flott akkurat, og vil være overrasket om det blir braksuksess.

Og det første som ble sagt på intervjuet var at som følge av en fusjon, ville det være sannsynlig at den jobben ville flyttes til omtrent der jeg jobber i dag. :forvirret: Bra start! Jeg som hadde håpet på 10 minutter i bil til jobben... :cry3:

Men jeg er uansett 100% avslappet. Det gjør ingenting om jeg ikke får den. Det var verre de to siste gangene jeg skiftet jobb, da sa jeg opp før jeg hadde fått ny jobb. Risikosport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med jobbintervju. Det er alltid kjekt å gå på relevante intervju for å holde det ved like. Greit å øve litt liksom... :filer:

Kjipt om du får jobben og den flytter da... spesielt om reisevei er en av grunnene til jobb-bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2,3 millioner får igjen på skatten i år.

Etter å ha åpnet konvlutten i dag med skjelvende hender (ja, faktisk), fikk jeg bange anelser bekreftet og får en baksmell tilsvarende 1/2 månedslønn.

Hvordan det skal gå, vet fåglarna.

Jeg skal ikke klage, altså. Jeg kan jo ikke det tross alt.

Men det er litt surt.

De siste 13 årene har jeg hatt en veldig stram økonomi, jeg har alltid "løpt etter og slukket branner", lizzm. Jeg har aldri kunne ta med meg ungene på impulstur til noe som inkluderer hotell og opphold, dratt på tur alene noe sted eller i det minste ligget litt på forskudd når det gjelder regninger eller buffer. Og jeg tror ikke jeg kjenner noen som har det slik, bortsett fra noen ytterst få. Alle jeg kjenner drar hit og dit, kjøper bil, hus, hytte, feriested, whatever og tar valg i hverdagen som koster flesk. Og for meg er det helt uvirkelig å kunne ta slike avgjørelser som det uten videre.

(Og ja, man burde sikkert ha såpass kontroll at man nøyaktig vet hvordan det går, særlig når man har stram økonomi. Men jeg har rett og slett ikke orket å finne ut av det tidligere. Jepp, sløv. Og litt redd med behov for en viss grad av fortrenging.)

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, to innlegg mens jeg knotet ned et nytt.

:hoppe:

Ja, reisevei er omtrent 50% av grunnen til jobbskifte.

Og en slik jobb som denne, og i et så solid firma, vokser på ingen måte på trær så nærme der jeg bor. Jeg kunne faktisk syklet til jobben!! (Helt latterlig utsagn, egentlig. Jeg hadde sikkert aldri benyttet meg av det :ler:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O'hara

:hoho:

Vel, mye man ikke gjør selv om man har muligheten, men vissheten om at man faktisk kan, den er verdt litt den ;)

Krysser fingrene jeg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...