Gå til innhold

Tankespinn II

Ellevill

Anbefalte innlegg

Ellevill - du gikk ikke og la deg i bilen? Hva er galt med å sove på kontoret?

Ja, det kan du si. Men nå skal jeg liksom bevise så mye, serru, og da er det ikke så veldig imponerende om jeg ligger under skrivebordet og snorker, kanskje? Jeg var egentlig på kurs, gikk tidligere fordi det var så elendig og sov altså i underkant en halvtime i bilen før jeg gikk tilbake til kontoret... (ikke en hel time, som jeg skrev i første innlegget om dette) :sjenert:

Flott han helten din, både å se på og ikke minst innholdsmessig :) Så herlig at sånne som han kan bli helter og kjendiser og, han har i allefall noe mer å fare med enn at han har vært dritings i Big Brotherhuset eller sunget falskt i Idol...

Kor e alle de gamle heltan hen?

- eller hva den godeste Eggum sang.

(:sjenert: Jeg tror det der ble veldig feil dialekt.... Og tekst...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erre mulig???

Ja, selvfølgelig, masse mødre bruker ungene som et middel i kampen mot far! Og det er forkastelig. Klabert!

Men jeg må jammen si at jeg har opplevd et fåtall av slike saker rundt meg - de aller fleste tilfeller som jeg kjenner til der det er krangling eller skjevfordeling av barn (herregud for et uttrykk, men dere skjønner forhåpentligvis), har far tatt en aktiv rolle i det unngå å ha noe særlig med barna å gjøre. Han får ny kjæreste, ny familie, flytter langt unna, prioriterer karriere osv.

Jeg føler vel at det største problemet i samværsspørsmål statistisk sett ikke er at far ikke får lov til å stille opp, men heller å få far til å stille tilstrekkelig opp.

Når det er sagt: Jeg vet at dagens lovverk kan være til fordel for kvinner, og det kan oppleves fryktelig for menn dette rammes. Og jeg kjenner dessuten masse menn som absolutt er sitt ansvar bevisst overfor barna etter et samlivsbrudd.

Men den hjernevaskingen jeg lenker til øverst her er bare teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ikke skjønner noen ting, men denne bildeserien er noe av det styggeste jeg har sett. Alt ble liksom helt galt...

Okay, surfing i lunsjen og smuler i tastaturet. Nå må jeg jobbe litt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erre mulig???

Ja, selvfølgelig, masse mødre bruker ungene som et middel i kampen mot far! Og det er forkastelig. Klabert!

Men jeg må jammen si at jeg har opplevd et fåtall av slike saker rundt meg - de aller fleste tilfeller som jeg kjenner til der det er krangling eller skjevfordeling av barn (herregud for et uttrykk, men dere skjønner forhåpentligvis), har far tatt en aktiv rolle i det unngå å ha noe særlig med barna å gjøre. Han får ny kjæreste, ny familie, flytter langt unna, prioriterer karriere osv.

Jeg føler vel at det største problemet i samværsspørsmål statistisk sett ikke er at far ikke får lov til å stille opp, men heller å få far til å stille tilstrekkelig opp.

Når det er sagt: Jeg vet at dagens lovverk kan være til fordel for kvinner, og det kan oppleves fryktelig for menn dette rammes. Og jeg kjenner dessuten masse menn som absolutt er sitt ansvar bevisst overfor barna etter et samlivsbrudd.

Men den hjernevaskingen jeg lenker til øverst her er bare teit.

Helt enig. Min erfaring sammenfaller forøvrig med din.

Min eksmann og pappaen til den eldste var forøvrig en av dem som svarte at han gjerne skulle hatt mer samvær i den undersøkelsen noen elsker å henvise til her på KG. Det er bare det at det var ikke jeg som hindret samvær, jeg kjørte og hentet og var alltid villig til å endre avtaler på kort varsel. Det var han som ikke kunne fordi han var for sliten, var alt for sliten, ikke orket, måtte jobbe eller var for sliten. Antakelig var det Magne Raundalen som var den direkte årsaken til at eksen min var så sliten og ikke hadde tid. :blink:

Dessuten er det i hvertfall ikke slik at rettsapparatet er kjønnsvrengt - i omsorgstvistsaker er det omtrent 50 - 50 kjønnsfordeling og har vært det i noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine ekser uttalte så fint at datteren hans var det viktigste i livet hans, det beste som hadde skjedd han og så videre...

Men ville han ha henne på besøk? Stille opp? Betale bidrag? Neisj... Da var det viktigere med seg selv..

Samme med ungene til en i familien. Han vil bare ha med sønnen å gjøre, vil ikke ha noe med datteren? :eeeh:

Mange håpløse fedre der ute!!

Samtidig så bodde jeg alene sammen med pappaen min i store deler av min oppvekst, så det er ikke alltid slik at de ikke stiller opp.

Konklusjonen min er at de, det være seg mammaen eller pappaen, som bare tenker på hva som er best for seg selv og ikke barna, burde ikke hatt omsorgen for de... Jeg kan ikke fordra de som oppfører seg slik. (Ja, jeg vet at jeg ikke vet hele bakgrunnen, og det er godt mulig personen har en god grunn for å flytte, men måten hun sier det på?? Reagerer på den jeg...)

Ellers :hoho: til klovneklærne på catwalken...

Endret av O'hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'hara, ja, denne tråden høres litt rar ut:

Enkelt og greit:

Denne loven om at den ene forelderen kan nekte den andre å flytte bort med barnet(innenlands), er den tredd i kraft?

Er i en situasjon der den andre forelderen har vanlig samvær med barnet. Nå er det et ønske å flytte rundt 20 mil unna. Det er godt tenkelig at h*n vil prøve nekte meg det for å lage kvalm(lang historie, og jeg ønskes ikke stemples som "en av de" egoistene som drar med seg barnet pga egne ønsker her i livet).

Kan h*n nekte meg det?

Og derfor svarte jeg også:

Nekte for å lage kvalm?

Han nekter ikke fordi du tar barna vekk fra hans nærområde, da?

Men orker ikke utover det å engasjere meg i tråden, for det er jo altfo lite informasjon til å kunne mene noe særlig i det hele tatt.

Men det jeg mente med denne brukerens kommentarer er at de alltid går på det samme, oppgulp og omatt og omatt :roll:. Alltid skrives fagfolk "fagfolk"; "Fagfolk" har bestemt at det er best for barn å se sine fedre minst mulig..." osv. *gjesp* Han leser statistikk osv. som fanden leser bibelen, menn som ikke tar ansvar gjør ikke det ene og alene fordi Magne Raundalen har skremt dem til taushet, samfunnet har skylda og alle damer ønsker egentlig å ha barna hele tiden selv om de faktisk går for lut og kaldt vann der... Omtrent.

Men det du sier om faren din er og menns omsorgsevne på genrelt grunnlag, er jeg selvfølgelig enig i. Jeg kjenner også menn som er eneste - eller bedre - omsorgspersoner enn mødrene. Og jeg kjenner ikke minst veldig mange menn som til det fulle tar sin del av ansvaret for barna etter et samlivsbrudd.

Men den der ensidige tjatingen.... .murvegg:

Og de klærne, ja.... Jeg føler det helt har klikket for den bransjen! Det ser jo bare fjernt, upraktisk og stygt ut! Det virker som om det er om å gjøre å få modellene og klærne til å se mest mulig gale og alternative ut, da er man sjikkeli designer, da! :ler:

Antakelig var det Magne Raundalen som var den direkte årsaken til at eksen min var så sliten og ikke hadde tid. :blink:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb i dag til tross for at jeg har satt meg opp på vinterferie fom tirsdag og ut uka. Men det er helt OK, får unna litt. Jeg gikk bare hjemme å tenkte på alt jeg måtte gjøre her (riktignok i litt sløv feriemodus), og da var det like greit å dra en tur innover på jobb.

I morgen skal jeg jobbe litt hjemme, ut et par ærend og deretter lage kjøttboller og kjøttkaker/karbonader, bake boller/ kanelboller/kanelstang. Og grove rundstykker. Og hvis jeg makter/får tid etter dette skal jeg begynne å rundvaske underetasjen. Jeg gleder meg til alt sammen, til og med rundvasking. :klø:

Og jeg gleder meg til å snart se ungene igjen, selv om det faktisk bare er noen timer siden sist :hjerte:. De har vært noen timer alene i dag og noen timer hos foreldrene mine. Nå skal jeg straks dra til barndomshjemmet mitt å få ferdigservert middag (o' lykke!), og så skal vi hjem for å se på stafetten. OMG - det blir spennende! Minsten og jeg roper og bråker, eldstemann synes det er fint lite interessant.

Jeg har dessuten brukt alt for mye penger i dag, men han eldste vokser som en bønnestengel. Så nå har han fått masse nytt, også til neste vinter, mens minsten som stort sett arver alt han går i, er avspist med kun en tynn fleecegenser. Men det er ikke noe problem, han synes det er helt greit.

Og ellers? Skjer ikke stort. Var mutters putters alene hele helgen bortsett fra et kafébesøk med noen jeg kjenner på lørdag. Og det var helt greit - koste meg veldig. Fikk gjort masse lekser og husarbeid (dog ikke nok av noe), og hørte ut nesten hele Snømannen på lydbok (Jo Nesbø).

Måkte dessuten utrolige mengder med snø og det begynner nå å bli problemer med å finne ut hvor jeg skal gjøre av alt. Jeg har tviholdt på at gårdsplassen skal ha to oppmåkte parkeringsplasser foran garasjen, men deler av gårdsplassen må kanskje endres til depot har jeg funnet ut. Til tross for plassproblemer ved snørydding synes jeg det er fint med ake- og skimuligheter. Februar er ofte nok sørpete og svart, like greit med hvit, vakker snø. I hagen ligger snøen bare noen cm fra å dekke hele gjerdet!! Men det kunne gjerne vært litt varmere!! Da skulle jeg gått på ski hver dag og hivd ut ungene mer også. Nå sitter de litt for mye inne.

Jadda, jadda, bla bla bla, ikke noe interessant herfra, ville bare ta meg en liten jobbepause. 30 minutter til nå, så drar jeg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg hadde vært et lykkeligere menneske om jeg hadde vært mer effektiv, flinkere til ikke å utsette alt hele tiden.

;)

Er fæl til det der altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg jobbe litt hjemme, ut et par ærend og deretter lage kjøttboller og kjøttkaker/karbonader, bake boller/ kanelboller/kanelstang. Og grove rundstykker. Og hvis jeg makter/får tid etter dette skal jeg begynne å rundvaske underetasjen. Jeg gleder meg til alt sammen, til og med rundvasking. :klø:

Jeg lurer på om jeg hadde vært et lykkeligere menneske om jeg hadde vært mer effektiv, flinkere til ikke å utsette alt hele tiden.

;)

Er fæl til det der altså....

OMG! :ler:

Jeg fikk ikke gjort noe av det.

Jeg har handlet, laget litt mat og ellers bare latet meg.

Men gode intensjoner - det har jeg. :roll:

Og ungene går for lut og kaldt vann. Eller de synes nok selv at de har det helt topp.... Her er det nemlig X-box og sukker hele dagen. Og halve natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh my, spennende 50 km i dag!

Vinterferien er nå over og den har vært veldig lite effektiv, men ganske fin. Jeg har jobbet bittelitt og hatt en del fri. Ungene har spilt altfor mye og levd ganske usunt skal jeg innrømme, men... Sånn er nå det.

I dag har vi dratt til et alpinanlegg og traff der ganske overraskende gamle bekjente. Det er rart med det, enkelte klaffer man så veldig med og man har 1000 ting å snakke om. Andre er det bare pinlig med. Jada, såååå, neidaaa..... :sjenert:

Nå skal jeg rydde bombet kjøkken og forsøke å legge meg før midnatt. Er uhyre trøtt!! Og er i ferd med å bli forkjølet. Jeg blir aldri skikkelig forkjølet, så det er sikkert over i løpet av en dag eller to. Verre med liten fysakk i nær familie som har vært på sykehuset to ganger denne helgen fordi han har pådratt seg flere viruser og annet grums. Stakkars lille goingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter her, helt apatisk. Burde ryddet, burde lagt meg. Men neida.... :roll: Er så trøtt at jeg nesten sovner med et klask i tastaturet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulippa

Jeg tror deg. Jeg bare...greier ikke. :fnise: Jeg fikk et innspill i dag; hadde jeg bare sett noe OL-greier (kan man kalle det dét?) sammen med noen som var akkurat passe interessert (altså veldig interessert, men ikke fullstendig oppslukt), så ville jeg forstått spenningen, greia, i det hele tatt forstått. Jeg kjøper den. For å sitte alene her og hoppe i sofaen av hver treff når de skyter ski... Eller stønne i takt med de som polerer isen i klovnebukser... (jeg har da fått med meg litt, må vite ;) ) Det skjer bare ikke. Eller er det hva du gjør? Ser på OL alene, like entusiastisk?

Så du skal legge deg tidlig i dag? Formelen? Hokus Pokus? Sesam sesam? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser alene. En gang så jeg med ungene. Minste og jeg hoppet foran TV-en, ropte og bar oss. Eldstemann blir flau og synes det er kjempekjedelig.

I dag satt de nede på rommet til eldstemann da Northug tok gullmedalje. Da sto jeg og hoppet foran TV-en (hadde gjort det de siste kilometrene) og skrek når han gikk over mål.

Minsten: Hva skjedde? Vant Norge?

Eldste: Skulle hilse fra naboene. De synes du skal dempe deg.

Jeg ser stort sett bare langrenn, altså. og har ikke fått med meg alt av det heller.

I sommer hadde jeg besøk av ei venninne som var helt hektet på Tour de France (sykkel, altså). Jeg ble tvunget til å se på, og det var faktisk ganske engasjerende. Søsteren min og faren min ser på håndball sammen via telefonen (søtt, ja?!), men faren min begynner å bli litt sliten av det for søstera mi skriker så fælt hele tiden (les: mer enn ham). :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulippa

:ler:

Jeg skjønner at det er noe jeg ikke har skjønt, har gått glipp av! Jeg husker da vitterligen at jeg som barn var en smule mer engasjert, med en far som så på denslags. Nå kan jeg ikke huske at han noen gang gjorde annet enn å smile når Norge vant, altså, men jeg husker at det var koselig. Litt spennende også, kanskje. Og jeg husker lørdags formiddager med engelsk fotballiga, jeg på fanget. Koselig det, også. Hvor engasjert jeg var, derimot... Men jeg husker det altså som spennende og koselig. :)

Tour de France - jeg visste faktisk at det var sykkelgreier! Haha, jeg er ikke helt tapt, nemlig.

Eldstemann høres helt ut som av min kaliber, altså. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...