Gå til innhold

Tankespinn II

Fremhevede innlegg

Gjest Alhelí
Skrevet
Flere ganger?

Men så koselig å tenke på at den ble satt pris på. Det var koselig å sende også!

Men jeg fikk jo Verdens Fineste Bok fra deg også - helt overraskende.

Og nå får jeg litt dårlig samvittighet, for siden før jul har det stått en pakke i gangen med greier jeg skulle sende til deg. Med en "dings" oppi - ho ho, lurer på om du skjønner hva det er når du pakker opp, den ligger i en liten gullpose (neeeei, ikke smykke, noe gaaaaanske annet :fnise:), så du må passe på at den ikke blir borte i alt papiret I morgen skal jeg sende den! Promise!!.

Jah. Både skrubbehansker og såper og strikkebok og vindusstjerne for telys. Husker du ikke? :) Jeg har sågar strikket meg en bolero fra den boka, dvs. jeg har biiiittelittegranne igjen. Det strandet da det var igjen 5%. :overrasket: Må taes opp igjen mot våren.

Stemmer, de greiene. :) Dings? Hm... Gullpose? Ikke smyke? Kanskje godterismykke, jeg tror det er et godteriperlesmykke. :Nikke: Åhh...nå fikk jeg lyst på godis. Sjokolade. :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat spist et helt glass med fetaost....!!

:overrasket:

Gjest Alhelí
Skrevet
Kjempefine, hun har veldig mye fint.

Jeg har falt for denne, men har ikke råd (og er for tjukk :sjenert:):

http://shop.mettemoller.no/ProductDetail.a...210&navId=0

Sender deg en PM om noe, jeg. :)

Kjempefin. Man skulle nesten gitt seg selv noen sånne helt spesielle gaver innimellom... Jo, det koster, men heller én helt spesiell, enn tre middelmådige.

PM, ja. Så det. :)

Ang. det du spør om inne hos meg - hva med orddelingsfeil og ellers typiske skrivefeil? Altså ikke grammatiske? Det også? Hva skal du bruke det til?

Som en aperitiff: SkrifElig. Utrolig hvor mange som ikke greier å skrive skriftlig. Jeg mener, skole- og kommunesider burde i hvertfall være fri for feil...

http://www.godoy.no/?valg=lesartikkel&...mp;undermeny=62

http://www.fet.kommune.no/modules/councild...yEntry.ID=26518

http://www.enebakk.kommune.no/modules/jour...yEntry.ID=44073

Søk evt. på vanElig også... Og høffElig. Men poenget er kanskje å finne feil der man helst ikke bør finne det? For i alskens blogger er det så mye hoderystende at en stakkar kan... øh... jeg skulle til å si "miste ereksjonen av mindre"... :overrasket:

Din feil, din feil! Du skrev det med erogen sone i boka mi! :hoho:

Nuvel. Skal sikkert finne noe mer. Ellers er det verdt en forespørsel i språkforumet her, der figurerer det en del språknazier som elsker å finne og pirke på feil.

Gjest Alhelí
Skrevet
Jeg har akkurat spist et helt glass med fetaost....!!

:overrasket:

...og jeg har spist én Smash, én 100-grams Firkløver og sikkert like mange gram valnøtter... :sjenert:

Skrevet (endret)

:ler:

Ah, så lur du er, du søker på typiske feil, du....

Det har ikke jeg tenkt på. :sjenert:

Alt av feil er bra, tror jeg, ord delings feil også.

De to nederste lenkene funket ikke.

Endret av Ellevill
Skrevet

Tusen takk! Du er en knuppelupp!

---------

Jeg har bakt masse brød og rundstykker i dag. Bare så synes ungene ikke setter pris på det... :forvirret:

Og nå ser jeg på Bokprogrammet på BRK. Jeg synes det er så fint. Og så er han programlederen så sjarmerende.

Skrevet

Tusen takk! Jeg har fått en i en blogg her på KG også, og da har jeg nok med dette. :klem: *latskapen lenge leve, setter andre i arbeid*

Du, han bokfyren 'a? (se innlegget over)

Gjest Alhelí
Skrevet

Bokfyr? Midt i Greys? :overrasket:

Jeg satte det på pause, nemlig. Ble jo så opptatt av å finne språkfeil. :)

Men gi meg navn, så skal jeg google'n. Alle midler!

Skrevet

Jeg har fått nyss om to jobber nå, som har fleksibel arbeidstid og består av kun 1 - 2 dagers arbeid i uka. Lurer på om jeg skal søke... Begge har noe med mitt yrke å gjøre i aller høyeste grad, og jeg er veldig på hugget etter å heve egen kompetanse mht det.

Den ene har med studiet jeg tok i 2008 å gjøre, det andre med studiet jeg tar i år.

Men det blir jo veldig mye jobb, da.... Og veldig krevende jobber. På den annen side er det vel færre timer enn jeg henger på KG hver uke. :forvirret:

Vet ikke hva jeg skal gjøre, men vet at jeg trenger de ekstra pengene. Noe innmari, også. :sukk:

Gjest Alhelí
Skrevet

Men... To nye jobber i tillegg til den (heltids?) jobben du allerede har nå? :overrasket: Eller snakker vi her om å si opp nåværende?

Skrevet

Nei, det ville bare bli at jeg søkte på en av dem.

Og da blir det

* heltidsjobb (den jeg har nå)

* deltidsjobb (som jeg snakket om, 1 - 2 dager i uka, det må bli kveld og helg, hvis de kan være så fleksible)

* Studium (som er ganske greit, eksamen juni)

* Jeg har et oppdrag fra noen som ringte meg og spurte om jeg kunne hjelpe dem med noe. Det vil ta meg til sammen ett par uker fordelt utover våren. Får betalt, men mesteparten vil går til andre som jeg må leie inn igjen.

Så det blir jo litt mye i vinter/vår, da.... Men jeg blir så stresset av dette med penger. :(

Jeg lider ingen nød, men jeg betaler kun ned på halvt lån (kan ikke gjøre det i all evighet), har en kredittkortgjeld som er større enn jeg liker (og som jeg bare klarer å betale ned med små beløp av gangen), har et bad som jeg må få gjort noe med (jeg blir sprø av det), jeg har ingen oppspart buffer (annet enn fond), bilen min trenger ganske sikkert snart litt reperasjoner osv. osv.

Jeg lurer på om jeg skal ta ut fondet mitt, jeg har spart jevnt og trutt i 4 år, og det er en del penger der, og slik i det minste betale ned kredittkortgjelda og få en liten buffer. Sikkert ikke lurt på lang sikt, men kanskje lurt på kort sikt.

Skrevet

Mht. å bli sprø av et bad, så mener jeg ikke at jeg blir sprø fordi det ikke er kult nok eller fordi det ikke er en interiørblad-reportasje verdig, men gulvet har feil fall og det renner derfor vann utover hele gulvet når vi dusjer. Vannet må stoppes med badehåndklær, så det er alltid klissvåte håndklær hengende til tørk.

Skrevet

Tenker veldig på dette med en ekstrajobb nå. Usikker på hvordan det blir med skatt, jeg må kanskje skatte 50% på ekstrajobb eller hvordan er det?

Fant en jobb til. Denne er jeg helt overkvalifisert for, men det er en sånn jobb der man ikke behøver å tenke all verden og jeg føler jeg trenger det (:fnise:, jeg mener, jeg synes jeg må tenke så mye på min fulltidsjobb). Dessuten er det i nabokommune og annenhver helg. Tilsvar 25% stilling.

Wått tu du?

:klø:

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

Del 2 av skattekortet tror jeg er standard, trekkes 36% av biinntekter. Så det blir vel et regnestykke på inntekten minus skatten minus eventuelle utgifter med å komme seg til og fra jobben - hvor mye du sitter igjen med ift hvor mye stress det blir.

Hva med å bruke fond til bad og kredittgjeld, klippe kortene i to, og så starte med mikrosparing?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...