Gjest Elastica Skrevet 15. november 2009 #501 Skrevet 15. november 2009 Furu ruler! Vedrørende kakesalg. 600 kroner! Da hadde jeg blitt sur. Skikkelig sur. Og tilbudt dem 600 kroner i stedet. Du har rett i det at ingredienser til så mange kaker (for eksempel gulrotkaker) ville kostet nesten like mye. Jeg synes forresten pepperkakeideen med deig fra Ikea var god. Lykke til.
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #502 Skrevet 15. november 2009 og jeg glemte: Vi fikk også beskjed at for få hadde deltatt på lage-kveldene. Nødvendig forklaring: Jeg har jo bare vært aspirantmamma i noen uker, så jeg var/er ikke veldig kjent med systemet. Men jeg fikk en lapp i posten med at det var lage-kvelder der man tovet og limte og greier. Jeg tenkte det var en fin greie for meg og minsten å være med på, så vi ble kjent med andre i korpset. Men hele greia var formulert så rart at jeg måtte ringe først og høre om vi skulle ta med noe osv. Så viser det seg at nei, dette er IKKE for barna. Det er for de voksne mens de venter på at ungene spiller. Å ja, sa jeg, da er det ikke aktuelt. Det ingen sa, var at det som ble laget på disse lage-kveldene senere skule selges på omtalte julemesse. Så jammen fikk jeg ikke beskjed om at grunnet labert oppmøte på lage-kveldene, måtte de som ikke hadde bidratt her levere - hold dere fast - hjemmelagete produkter som hjemmestrikkete sokker, tovete ullepler, stennisser eller annet. Til en salgsverdi av 400,-!!! Da sa jeg til en av de ansvarlige at ungen min kom til å begynne med pil og bue-skyting i stedet, og at det var trist at bare unger som hadde foreldre som kokte grøt på riktig måte, kunne stille opp med 40 kaker på et arrangement og dessuten kunne strikke sokker for 400,- kr var velkomne i korpset. Jeg strikker ikke én jævla sokk! (Ikke klarer jeg det heller) Og jeg lager definitivt ikke et ulleple. Tovet, må vite. :roll: :roll:
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #503 Skrevet 15. november 2009 Du har kanskje gjort det, men google "slagbenk" for bilder. Masse fint. Jeg har ikke plass, men i mitt drømmehus med stooort kjøkken/allrom skal jeg finne hedersplassen for den.
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #504 Skrevet 15. november 2009 Burde leie ut Fredrik. Han har en helt syk pepperkakepynterutine. En slags samlebåndproduksjon hvor kakene bare fyker forbi med eksakt samme mønster. Usikkert om noen faktisk ville betalt for kakene, riktignok. Derimot tror jeg folk ville betalt for å se ham dekorere. Tror du de ville betalt 600 - 800 kr.?
Gjest Alhelí Skrevet 15. november 2009 #505 Skrevet 15. november 2009 Helt utrolig. Det må da være flere foreldre enn deg som reagerer på disse helt vanvittige kravene og utfordringene? Greit nok at et korps må finne sine metoder for å tjene penger, men hallo?? Pleier korpset å ha loppis?
Norbertine Skrevet 15. november 2009 #506 Skrevet 15. november 2009 Jeg skjønner godt at mamma febrilsk prøvde å finne på alternativer hver gang jeg nevnte at jeg hadde litt lyst til å begynne i korps. Og dette må da være helt ekstremt selv til korps å være.
Fresi Skrevet 15. november 2009 #508 Skrevet 15. november 2009 og jeg glemte: Vi fikk også beskjed at for få hadde deltatt på lage-kveldene. Nødvendig forklaring: Jeg har jo bare vært aspirantmamma i noen uker, så jeg var/er ikke veldig kjent med systemet. Men jeg fikk en lapp i posten med at det var lage-kvelder der man tovet og limte og greier. Jeg tenkte det var en fin greie for meg og minsten å være med på, så vi ble kjent med andre i korpset. Men hele greia var formulert så rart at jeg måtte ringe først og høre om vi skulle ta med noe osv. Så viser det seg at nei, dette er IKKE for barna. Det er for de voksne mens de venter på at ungene spiller. Å ja, sa jeg, da er det ikke aktuelt. Det ingen sa, var at det som ble laget på disse lage-kveldene senere skule selges på omtalte julemesse. Så jammen fikk jeg ikke beskjed om at grunnet labert oppmøte på lage-kveldene, måtte de som ikke hadde bidratt her levere - hold dere fast - hjemmelagete produkter som hjemmestrikkete sokker, tovete ullepler, stennisser eller annet. Til en salgsverdi av 400,-!!! Da sa jeg til en av de ansvarlige at ungen min kom til å begynne med pil og bue-skyting i stedet, og at det var trist at bare unger som hadde foreldre som kokte grøt på riktig måte, kunne stille opp med 40 kaker på et arrangement og dessuten kunne strikke sokker for 400,- kr var velkomne i korpset. Jeg strikker ikke én jævla sokk! (Ikke klarer jeg det heller) Og jeg lager definitivt ikke et ulleple. Tovet, må vite. :roll: :roll: Gi dem sekshundre spenn i en konvolutt og et råttent vintereple.
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #509 Skrevet 15. november 2009 Helt utrolig. Det må da være flere foreldre enn deg som reagerer på disse helt vanvittige kravene og utfordringene? Greit nok at et korps må finne sine metoder for å tjene penger, men hallo?? Pleier korpset å ha loppis? Loppemarked, ja! Der går det med en hel helg i april. + masse jobbing i dager og uker før med arrangering, henting av lopper osv. Jeg skjønner godt at mamma febrilsk prøvde å finne på alternativer hver gang jeg nevnte at jeg hadde litt lyst til å begynne i korps. Og dette må da være helt ekstremt selv til korps å være. Litt usikker på hvor mange nye uniformer dette korpset egentlig trenger....
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #510 Skrevet 15. november 2009 (endret) Gi dem sekshundre spenn i en konvolutt og et råttent vintereple. Jeg tror faktisk jeg skal kaste eplet etter dem.... Men her var det ikke kr 600, men kr 400. Det jelder å holde tunga rett i munnen. Altså: Kaker osv til en slagsverdi av kr 600 - 800. Hjemmestrikket sludder til en verdi av kr. 400. Og eks skal stille på dugnad samme helg, for noen må jo sette opp salgsboder osv. Og hvem skal selge dette, tror dere? Hmmm? edit: Det gjelder å skrive jelder riktig! Endret 15. november 2009 av Ellevill
Norbertine Skrevet 15. november 2009 #511 Skrevet 15. november 2009 Litt usikker på hvor mange nye uniformer dette korpset egentlig trenger.... Og hvor mye koster egentlig en uniform? Man skulle jo tro at de fleste foreldre ville være villig til å kjøpe en uniform til ungen sin for å slippe å lage et lass med kaker og sokker.
Fresi Skrevet 15. november 2009 #512 Skrevet 15. november 2009 Jeg tror faktisk jeg skal kaste eplet etter dem.... Men her var det ikke kr 600, men kr 400. Det jelder å holde tunga rett i munnen. Altså: Kaker osv til en slagsverdi av kr 600 - 800. Hjemmestrikket sludder til en verdi av kr. 400. Og eks skal stille på dugnad samme helg, for noen må jo sette opp salgsboder osv. Og hvem skal selge dette, tror dere? Hmmm? edit: Det gjelder å skrive jelder riktig! Jeg beklager Ellevill, jeg er litt utmattet akkurat nå. Men er det snakk om grøt til sekshundre og tovede truser til firehundre? Eller enten eller? Kan man uansett sette salgsverdien selv? Sånn at en hjemmelaget tovet truse eller sokk faktisk ikke under noen omstendigheter kan selges for under tohundre? Stemmer forresten fortsatt på å pælme epler på irriterende korpskomité. Død og pine!
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #513 Skrevet 15. november 2009 Kan man uansett sette salgsverdien selv? Sånn at en hjemmelaget tovet truse eller sokk faktisk ikke under noen omstendigheter kan selges for under tohundre?
Fresi Skrevet 15. november 2009 #514 Skrevet 15. november 2009 Jaja, jeg personlig hadde jo tatt min død av dette her. Nytt forslag: Involver pappaen. Få han til å tove truser. Alternativt: betal femhundre hver og gi dem TO råtne epler. Makan.
Gjest Elastica Skrevet 15. november 2009 #515 Skrevet 15. november 2009 Sånn at en hjemmelaget tovet truse eller sokk faktisk ikke under noen omstendigheter kan selges for under tohundre? Jeg har hørt at i visse kretser har brukte truser ganske høy markedsverdi. Du kunne jo foreslå det? Eller eventuelt nekte. Herregud, dette tar virkelig kaka.
Kosemose Skrevet 15. november 2009 #516 Skrevet 15. november 2009 Herregud som jeg ler. Høyt og trillende selv om jeg er alene (har en greie på at jeg føler meg litt psyko når jeg ler høyt for meg selv). Utrolig festlige forslag her! Et lite barn som er som en liten pepperkake-dekorasjons-robot, tovede truser (laget av Ellevills X), råtne epler og rett og slett bare en kake med en avlagt "ting" inni til en verdi av ca 600? Men jeg må bare si det: Jeg spilte i korps i sin tid og mamma tvang meg til å slutte nettopp pga disse tingene pluss kjøring og lytting til enetime, gruppetime og korpstime hver eneste uke. Tror rett og slett hun ikke hadde tid. Jeg var egentlig veldig glad til, men brukte det jo for alt det var verdt for det, sånn når jeg trengte at hun skulle få litt dårlig samvittighet :angre litt: Kan dere ikke bare betale for uniformene direkte istedenfor å fordekke betalingen i allverdens tovede truser og kaker? Hva syns de andre foreldrene om dette da?
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #517 Skrevet 15. november 2009 Jeg har hørt at i visse kretser har brukte truser ganske høy markedsverdi. Du kunne jo foreslå det? Eller eventuelt nekte. Herregud, dette tar virkelig kaka. He he! Ja, mine er litt slakke i strikken også, kanskje jeg får litt ekstra for dem på grunn av det i disse shabby chic-tider?
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #518 Skrevet 15. november 2009 Jeg var egentlig veldig glad til, men brukte det jo for alt det var verdt for det, sånn når jeg trengte at hun skulle få litt dårlig samvittighet :angre litt: Det er klart! Hva syns de andre foreldrene om dette da? Kanskje de er miljøskadd og hjernevasket!??
Gjest Alhelí Skrevet 15. november 2009 #519 Skrevet 15. november 2009 Du burde gjøre kupp. Kuppe korpskomiteen og nedlegge veto mot truser og kaker i hytt og pine. Kan ikke ungene selge stæsj for diverse greier hvor man får prosenter selv? Kjeksbokser og sånt. Småkjipt det, også, men foreldrene slipper i hvertfall unna...
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #520 Skrevet 15. november 2009 Du burde gjøre kupp. Kuppe korpskomiteen og nedlegge veto mot truser og kaker i hytt og pine. Jeg har ikke gjort noe særlig mer enn dette: Da sa jeg til en av de ansvarlige at ungen min kom til å begynne med pil og bue-skyting i stedet, og at det var trist at bare unger som hadde foreldre som kokte grøt på riktig måte, kunne stille opp med 40 kaker på et arrangement og dessuten kunne strikke sokker for 400,- kr var velkomne i korpset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå