Ellevill Skrevet 14. november 2009 Forfatter #481 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg må bare først si: slagbenk En skikkelig en, med masse puter og en god madrass, så den egner seg både til å sitte og ligge i. :sukker henført: Den som bare hadde litt større plass. Bare bittelitt.... De siste to ukene har jeg ikke lagt meg før 2 en eneste natt. Det har faktisk hendt at klokka har blitt 3.30 også... Galskap! Jeg har vært merkelig våken og opplagt på jobben, men vet at hvis jeg ikke skjerper meg og sover mer normalt resten av helgen, vil kommende uke bli fæl!! I går hadde ungene og jeg en liten feiring (jeg/vi feiret at jeg var så heldig å være mammaen til to så knusgode unger), før jeg - mot norrrmalt - sovnet i sofaen og sov i 2 - 3 timer. Lykke! I dag har jeg og minsten gjort en del husarbeid sammen. Det er koselig å stulle rundt sånn en lat lørdag formiddag. Det er så rotete og skittent her at det er nesten komisk. Men vi er godt i gang og til kvelden vil det være fint igjen. Nå skal vi ut å handle litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 14. november 2009 #482 Del Skrevet 14. november 2009 Det høres så fint ut. Jeg savner skuvsenga vi hadde på kjøkkenet før. Nå er den flyttet til fordel for en sjenk, og selv om den også er veldig kjekk å ha så åh! Den skuvsenga var snedig ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 14. november 2009 #483 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg ønsker meg også slagbenk. Til fjellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 15. november 2009 #484 Del Skrevet 15. november 2009 - Bære opp en del esker på loftet Da jeg leste ble dette til "bære en elsker på loftet" og jeg lurte veldig på hvorfor i all verden man skulle gjemme en der hvis man først fikk en, liksom Slagbenk er superkoselig, men de tar vel litt plass. Eller kanskje jeg tenker på en sånn kjempestor en som ruver i rommet. De finnes sikkert i flere varianter. Håper du har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 15. november 2009 #485 Del Skrevet 15. november 2009 Da jeg leste ble dette til "bære en elsker på loftet" Det sier litt om hvilken verden du lever i for tiden! Blitt lite med helgerengjøring her i huset, gitt. Det ble det visst forrige helg, også. Og forrige... Men søndagen er jo enda ung. Det er jo helg fram til...midnatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 15. november 2009 #486 Del Skrevet 15. november 2009 Det sier litt om hvilken verden du lever i for tiden! Men han får lov til å bli i stua, dah (eller i sengen ) Loftet, er det en forfremmelse fra å havne i skapet, liksom, når man blir tatt på fersken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 15. november 2009 #487 Del Skrevet 15. november 2009 Men han får lov til å bli i stua, dah (eller i sengen ) Loftet, er det en forfremmelse fra å havne i skapet, liksom, når man blir tatt på fersken? Jah. Og noen greier seg i kottet, og det uten elsker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #488 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg tenker slagbenk dagen lang. En gammel og slitt vil jeg ha! Og ellers likte jeg innstilling til både svigersønn og svigermor her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 15. november 2009 #489 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg tenker slagbenk dagen lang. En gammel og slitt vil jeg ha! Og ellers likte jeg innstilling til både svigersønn og svigermor her! Åja, også innlegget hans om furuhelvete. Det kunne jeg nesten ha skrevet (hvis jeg var like flink som han til å skrive, that is). Hvordan har du det at du alltid finner fram til så fine blogger og dagbøker og ting og tang? Jeg finner aldri noe jeg, jeg bare henger i skjørtene dine og snapper opp langs din vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #490 Del Skrevet 15. november 2009 Ok, jeg er mektig provosert og har i tillegg ingen plan.... Altså: Har barn i korps, noe som jeg for tiden anser som djevelens verk. Det er jammen ikke snaut mht hva det skal bidras med av oppfølging, konserter (omtrent slik: pip pip hyl skviiiik piiiip - jeg klarer jo nesten ikke å holde meg alvorlig, der jeg andektig skal sitte å bivåne forestillingen) og dugnader. Men nå er det i alle fall julemesse til inntekt for nye uniformer. Noen har i den anledning fått instrukser om grøtkoking. Og det er lagt restriksjoner på hvilken type grøt. Strenge restriksjoner! Jeg har lyst på ren trass å ta med sånn grøt fra frysedisken, men nå ble jeg desverre ikke valgt ut som grøtkoker. Derimot skal jeg bake for salg på denne julemessen! Til den nette sum av en utsalgspris på 600 - 800 kr.....!!!!! Baker jeg brød, kan jeg regne en pris på 40,- kr. Dvs at jeg må ha med 15 - 20 hjemmebakte brød. Særlig! Baker jeg småkaker, kan jeg regne 3 kr pr småkake, som vil være 200 - 270 småkaker. Store, pyntete pepperkakehjerter med oppheng (og fin innpakning i cellofan) vil koste 20 kr, dvs at jeg må lage og dekorere 30 - 40 slike! Jeg vet jammen ikke hva jeg skal gjøre. Vurderer å lage 250 pepperkaker, men det skal jo pyntes også. Og skal jeg bake f.eks. nok gulrotkaker, vil det jo ta meg en hel dag og koste mer enn utsalgsprisen. Det hadde faktisk vært enklere å gitt 6 - 800 kr... Noen tips om hva jeg kan gjøre som er raskt, idiotsikkert () og som jeg slipper å pynte? Kokosmakroner? (har aldri bakt det før, vet ikke hvorfor det datt ned i hodet mitt?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #491 Del Skrevet 15. november 2009 Åja, også innlegget hans om furuhelvete. Det kunne jeg nesten ha skrevet (hvis jeg var like flink som han til å skrive, that is). Hvordan har du det at du alltid finner fram til så fine blogger og dagbøker og ting og tang? Jeg finner aldri noe jeg, jeg bare henger i skjørtene dine og snapper opp langs din vei Vel, jeg tror kanskje det har noe med å gjøre at jeg veldig ofte sitter ved PC for å jobbe eller studere, men så blir det til at jeg surfer isteden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #492 Del Skrevet 15. november 2009 Vel, nå dilter jeg etter deg, Kosemose, for furuhelvete så jeg ikke før nå. Det er dette du alltid har sagt!! Jeg hadde en tid der alt skulle være finér og var vel sånn passe enig med deg da, men nå er jeg bare såååå enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 15. november 2009 #493 Del Skrevet 15. november 2009 Lag én kake og si at inni den ligger en gave til en verdi av 600 kroner. Godt skjult inni kremen. Du har da sikkert noe stæsj liggende, som du gjerne vil bli kvitt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 15. november 2009 #494 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Slag-benk Endret 15. november 2009 av Alhelí Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #495 Del Skrevet 15. november 2009 Lag én kake og si at inni den ligger en gave til en verdi av 600 kroner. Godt skjult inni kremen. Du har da sikkert noe stæsj liggende, som du gjerne vil bli kvitt?? He he! Jeg synes det er helt sprøtt! Og det er en oppfordring i år om å lage konfekt og marsipan. Hvem kjøper marsipan som andre mennesker har rullet sammen med fingrene sine og pillet på? Æsj... Joda, man burde bruke hansker, men hvem gidder det der de sitter på kjøkkenet sitt i fred og fordragelighet. Marsipan med fingeravtrykk, lizzm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 15. november 2009 #496 Del Skrevet 15. november 2009 Én million pepperkakekuler (med deig fra Ikea) som du pakker inn i små, litt fine poser (cellofan?) og setter rød sløyfe på? Men hallo, for 600 kroner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 15. november 2009 Forfatter #497 Del Skrevet 15. november 2009 Slag-benk Fin!! :rødme: Fikk ikke opp 'slag'-lenken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 15. november 2009 #498 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) http://images.google.no/imgres?imgurl=http...hJc_v-Qa_q9TeCg Stort sett solgt og vel stive priser, men noen fine der... Endret 15. november 2009 av Alhelí Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. november 2009 #499 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg vet jammen ikke hva jeg skal gjøre. Vurderer å lage 250 pepperkaker, men det skal jo pyntes også. Og skal jeg bake f.eks. nok gulrotkaker, vil det jo ta meg en hel dag og koste mer enn utsalgsprisen. Det hadde faktisk vært enklere å gitt 6 - 800 kr... Noen tips om hva jeg kan gjøre som er raskt, idiotsikkert () og som jeg slipper å pynte? Kokosmakroner? (har aldri bakt det før, vet ikke hvorfor det datt ned i hodet mitt?)Burde leie ut Fredrik. Han har en helt syk pepperkakepynterutine. En slags samlebåndproduksjon hvor kakene bare fyker forbi med eksakt samme mønster. Usikkert om noen faktisk ville betalt for kakene, riktignok. Derimot tror jeg folk ville betalt for å se ham dekorere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 15. november 2009 #500 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Du har kanskje gjort det, men google "slagbenk" for bilder. Masse fint. Endret 15. november 2009 av Alhelí Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå