Ellevill Skrevet 17. august 2009 Forfatter #281 Del Skrevet 17. august 2009 Hvor gammel er minste igjen? Han er jo ikke sååå mye eldre enn min eldste? Hun hater nemlig brillene sine... Vil alltid ta dem av, synes selv at hun er så mye finere uten. Det skjærer meg i hjerte å se at hun skynder seg å ta dem av i spesielle situasjoner. F.eks. om det kommer besøk (ikke venninner, da, men om det f.eks. er voksne hun ikke kjenner) eller om hun skal i bursdag. Har tenkt at hun er altfor ung til å få linser på maaaange år enda, men allerede nå, altså? De er nesten like gamle. Min minste er 9 1/2. Vi har vært gjennom noen runder med eldstemann og briller som har vært så hjerteskjærende at både mannen og jeg til slutt har fortrengt hele brillegreiene. Vi brukte begge briller på barneskolen og husker vel godt hvor lite morsomt det er. Så jeg gruet meg skikkelig til ungene skulle få briller. Jada, sikkert teit, man skal være glade de ikke er lamme, liksom.... Men uansett... Når eks ringte og sa de begge hadde fått linser ble jeg både glad og bekymret. Men utviklingen har sannsynligvis rast avsted mht kvalitet på linsene og han tok de jo med til godkjent optiker. Det var ikke akkurat sånn at han bestilte linser over nett helt av seg selv... Jeg husker du har sagt det med jentungen. Hør med optikeren før du sier noe til henne, da vel? Det er jo dyrere, men jeg synes det er verdt det. Mine er så aktive i all slags vær at jeg ville selv synes at briller ble en begrensning. De skal ha briller i reserve. Han ene har kun veldig skjeve hornhinner. Han andre er ganske mye nærsynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 17. august 2009 #282 Del Skrevet 17. august 2009 Min er...eh... Lamegnåse. Langsynt? Man er vel langsynt, med pluss? Nei. Nærsynt. Øh. Hjelp. + 3 og + 4, mener jeg. Hun har skjult skjeling og noe sideforskjell. Vi har time til ortoptist i neste uke, kan jo spørre henne. Men ellers er det vel helst øyenlegen som kan si noe om saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 17. august 2009 Forfatter #283 Del Skrevet 17. august 2009 Da er hun langsynt. Min leser fint, men ser ikke på avstand. Ergo nærsynt. Ergo minus. Ellers vet jeg ikke noe om det, men jeg krysser fingre!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 17. august 2009 Forfatter #284 Del Skrevet 17. august 2009 Vi har vært gjennom noen runder med eldstemann og briller som har vært så hjerteskjærende at både mannen og jeg til slutt har fortrengt hele brillegreiene. Se hva jeg kalte ham.... Ja, ja - han er vel det på et vis. Altså ikke "mann på et vis" da, herregud, jeg mener ikke å frata ham det. Men i denne sammenhengen så ble det liksom en slik "mannen min og jeg"-greie. Jada, jada - jeg er overtrøtt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 17. august 2009 #285 Del Skrevet 17. august 2009 Se hva jeg kalte ham.... Ja, ja - han er vel det på et vis. Altså ikke "mann på et vis" da, herregud, jeg mener ikke å frata ham det. Men i denne sammenhengen så ble det liksom en slik "mannen min og jeg"-greie. Jada, jada - jeg er overtrøtt! Noen kaller slikt Freudianske glipper. Jeg er trøtt, jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 18. august 2009 #286 Del Skrevet 18. august 2009 Da er hun langsynt. Min leser fint, men ser ikke på avstand. Ergo nærsynt. Ergo minus. Ellers vet jeg ikke noe om det, men jeg krysser fingre!!! Min leser uproblematisk uten briller både på nært hold og på langt hold, men det handler kanskje om at hun anstrenger øynene. Eller at øynene anstrenger seg, bruker muskler for å få det til. Ikkje vet eg. Hun påstår i hvertfall selv at hun ser minst like bra uten briller, som med. Se hva jeg kalte ham.... Ja, ja - han er vel det på et vis. Altså ikke "mann på et vis" da, herregud, jeg mener ikke å frata ham det. Men i denne sammenhengen så ble det liksom en slik "mannen min og jeg"-greie. Jada, jada - jeg er overtrøtt! "Mann på et vis"! Fnis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 18. august 2009 #287 Del Skrevet 18. august 2009 PÅ ET VIS!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 20. august 2009 Forfatter #288 Del Skrevet 20. august 2009 Klok av skade, siden jeg ventet for lenge med filletannproblem som derfor utviklet seg til megatannproblem (ikke megatann, men megaproblem...), skal jeg i dag bestille time til legen. Jeg går sjelden til legen, med unntak av at jeg har vært masse hos leger/på sykehus de siste par årene pga betennelsen jeg fikk i blodårene. Altså, nå har jeg gått mange uker med vondt under armen, vond "stråling" mot brystet og andre uhumskheter.... Føler meg nesten teit og hysterisk for timebestillingen, og det kommer sikkert ikke noe utav det. Men, men... Kjenner at jeg år for år bekymrer meg mer og mer for egen og andres helse. Mine foreldre er nå over 70, og mine søsken og venner er jo nå over sin første ungdom.... Jeg har vært forskånet fra alvorlig sykdom i nær familie/omgangskrets - og venter liksom bare på at det skal skje noe. Statistisk sett gjør det jo det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 20. august 2009 #289 Del Skrevet 20. august 2009 Høres ut som en hoven kjertel. Men det er alltid en helsegevinst i å sjekke ut slikt, for når man får avkreftet at det er noe gærent slipper man å bekymre seg. Hilsen har vært der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 20. august 2009 #290 Del Skrevet 20. august 2009 Alltid greit med en helsesjekk, enig i asheras poeng. Er det ingenting å bekymre seg for, slutter man med det. Er det noe som bør gjøres noe med og som ikke forsvinner av seg selv; bedre før enn siden. Vinn-vinn-situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 21. august 2009 #291 Del Skrevet 21. august 2009 Jeg har helt glemt: I forrige uke fikk jeg verdens koseligste setninger i en PM og for noen dager siden en veldig hyggelig hilsen i posten! Tusen hjertelig takk! Du vet selv hvem du er, hvis du vil gi deg til kjenne som den som gledet meg! Så fikk jeg/vi verdens fineste, smarteste gave i posten også da. Utrolig koselig at KG kan skape sånne fine relasjoner :kosemoseklemoverload: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 25. august 2009 Forfatter #292 Del Skrevet 25. august 2009 Alive: Husk å puste litt inne i mellom også! Og ellers: Heia, heia!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 25. august 2009 Forfatter #293 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Huff a' meg! Må alle blogge??? http://www.trinegrung.no/ Endret 25. august 2009 av Ellevill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 25. august 2009 #294 Del Skrevet 25. august 2009 Huff a' meg! Må alle blogge??? http://www.trinegrung.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 28. august 2009 #295 Del Skrevet 28. august 2009 Iik, du ramlet ut av listen. Altså har jeg ikke skrevet noe her på to måneder. Men jeg er jo innom. Jeg er bare ikke så snakkesalig. Hola! Hoppla! (MÅ være en lingvistisk forbindelse der) Sliten, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 31. august 2009 Forfatter #296 Del Skrevet 31. august 2009 Hei Klips, bra du henger med!!! Store ting skjer vel denne høsten? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 31. august 2009 Forfatter #297 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Når jeg tenker tilbake til dagboka mi for 2 - 3 år siden var det litt sånn: "Ble vekket av mobilen, visste ikke helt hvor jeg var med en gang, raste av gårde til skolearrangement til ungene, fyllesyk og med pulesveis, gomlende på Fisherman's Friend og et litt for overbevisende glis" "Middag i dag: Øl og røyk" "Å herregud, å herregud - jeg er så deppa" "Ha ha, jeg skal møte han 24-åringen igjen... Ho ho, vi skal "se film"." "Jeg sover ikke, jeg spiser ikke, jeg går i morgenkåpe hele dagen. Ungene sliter, jeg sliter, life sucks" Endret 31. august 2009 av Ellevill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 31. august 2009 Forfatter #298 Del Skrevet 31. august 2009 Så ble jeg syk. Ganske alvorlig syk også. Innleggelse, biopsier og en sykehusturné som tokk helt piffen ut av meg. Så møtte jeg Litt Komplisert Mann på nettet (eller, det var vel ikke han som var komplisert, det var livet hans), og hang med ham en stund til jeg ble dumpet som en kald potet, noe som - merkelig nok - bare gjorde meg lettet. Og glad. Ja, glad.... Hallo?? Da jeg skjønte at vi var blitt meg igjen, var det veldig OK. Jeg hadde dratt både vogna og hesten, jeg trengte ikke det i livet mitt. Jeg var så sliten av det. Til tross for færre skyer på Ellevills indre himmel og et gladere sinn, startet nå en jobbhverdag fra helvete i ny jobb. Jeg jobbet sinnsykt mye, uten mulighet for hverken avspasering eller overtidsbetaling. Jeg hadde ansvar for to hovedområder innen bedriften jeg jobbet med og hadde et enormt ansvar. I tillegg tok jeg et deltidsstudie. I seks måneder gjorde jeg ikke annet - og dette er ikke tull - enn å jobbe, studere og ta meg av ungene mine. Traff ei venninne i ny og ne, men isolerte meg ellers fullstendig! Så kom sommeren, jeg hadde fått søvnproblemer, konstant hodepine og fikk på toppen av dette en beskjed som fikk meg til å gå til sengs en fredag ettermiddag og der lå jeg i to døgn uten mat og knapt drikke, til et par venninner kom og slepte meg ut og opp. Deretter kræsj på jobben. Sjefen min ofret meg på Redde Sitt Eget Skinn-alteret sitt, jeg fikk rett og slett beskjed om at jeg godt kunne se meg om etter en annen jobb. Jeg er enda stolt over kampen jeg tok med ham, og som ble løftet opp på et høyt nivå og som han tapte på ALLE punkter. Jeg gikk ut derfra med en god slump penger og en livserfaring rikere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 31. august 2009 Forfatter #299 Del Skrevet 31. august 2009 Og hvordan er livet mitt i dag? Joda, her skjer det spennende saker. I går tilbrakte jeg to timer med å skrubbe terassegulv for slimete grønske som hadde samlet seg de siste tre årene og spadde opp et svært blomsterbed. Ellers har jeg vasket vinduer og gulv, hengt opp nye gardiner og bevegd med nedover i skittetøyskurven. Et venninnebesøk og et søsterbesøk frisket opp helgen. Ikke så mye pulesveiser å snakke om for tiden, altså. Heller ingen artige byturer, venninneturer til København eller merkelige blinddater. Ikke røyk til frokost og øl til middag lenger. Men jeg har jammen ikke hatt det så bra på det jeg kan huske!! Jeg tror jeg må være en ganske kjedelig person. Men, WTF, jeg bryr meg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 31. august 2009 #300 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg har også lest i gammel dagbok. Jeg skulle ønske jeg kunne skru tiden to år fram, og lese i den nåværende... Mon tro hva jeg hadde tenkt, i retrospekt. Og hvordan er det nå, da? En oppsummering a la dagboken fra 2-3 år tilbake? Fem utsagn som beskriver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå