Ellevill Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #641 Del Skrevet 11. januar 2010 Ho ho, O'hara, det kan jeg tenke meg var ganske spennende, ja! ----- Usj, nå skal jeg dra på skolen og hente minsten. Vi skal inn på sykehuset og jeg gruer meg så jeg kjenner jeg har bittelittegrann vondt for å puste. Begge ungene er tilbake her i dag, og jeg kan nesten ikke vente med å se dem. De roter og de bråker og se gjør for lite lekser og spiller Xbox alt for mye og har generelt sett en utrolig sløv holdning til eget ansvarsområde - men de er så greie og gode og kloke! Minsten har bursdag denne uken og jeg ANER ikke hva jeg skal kjøpe. Ikke har jeg penger til noe heller, for så vidt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 11. januar 2010 #642 Del Skrevet 11. januar 2010 Hva med å kjøpe en kino-, konsert- eller museumsbillett, alene sammen med bare mamma? Eller noe slikt? Jeg mener å huske at jeg har lest at det de fleste ungene egentlig ønsker seg i bursdagsgave var alenetid sammen med foreldrene Lykke til på sykehuset!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #643 Del Skrevet 12. januar 2010 Ja, tid sammen skal jammen ikke undervurderes!!! Det tror jeg du har helt rett i. Jeg ser for eksempel når vi er på hytta (til mine foreldre), er vi ofte samlet hele familien med tre generasjoner. Da blir alt veldig orientert mor barna - og det synes jeg på ingen måte truer min voksentilværelse, jeg synes det er kjempekoselig. Med det mener jeg at vi passer på å bade på varme dager, vi går turer som ikke blir for lange, vi spiller masse spill og kort, vi bygger snøhuler og har skirenn både inne og ute () (ikke med ski inne da, men har Kims lek, spørsmål osv.), lesing på senga på kvelden osv. Vi er kort og godt sammen, med gratise aktiviteter og helt uten TV. Ungene storkoser seg, de vil ikke hjem. ---- Ellers: Fæl dag på sykehuset. Sannsynligvis har operasjonen gått bra (HURRA selvfølgelig), men det er så mye annet rundt som er negativt. Jeg konfronterte med informasjonssvikt osv, og ble til dels avfeid som hysterisk. Jeg jobber med mye av det samme selv, og har fortalt om sykehusopplevelsen min i miljøet her, og alle er skjønt enig om at en klage er på sin plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 12. januar 2010 #644 Del Skrevet 12. januar 2010 Uff, høres ikke bra ut med fæl dag på sykehuset. Får håpe alt ordner seg! Ellers så høres det skikkelig flott ut med spill og bading og alt mulig! Alt for mange som ikke gjør slikt lengre... Bare et tips (vet ikke om det er reellt for deg da), men i helgen var jeg hos pappa & co og der spilte vi Carcassonne. Et skikkelig morsomt spill!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #645 Del Skrevet 12. januar 2010 Ja, det ønsket jeg meg - og fikk - i fjor til jul. Jeg mener, forfjor... Men i løpet av året som har gått har vi bare spilt det én gang, det må det gjøres noe med i kommende år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 12. januar 2010 #646 Del Skrevet 12. januar 2010 Uff, blir så trist av dette sykehus-styret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 13. januar 2010 #647 Del Skrevet 13. januar 2010 Been there. Informasjonsmangel fordi de involverte ikke snakker med hverandre, f.eks. Håper dere ikke skal forholde dere til sykehus på en stund nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 14. januar 2010 #648 Del Skrevet 14. januar 2010 Been there. Informasjonsmangel fordi de involverte ikke snakker med hverandre, f.eks. Håper dere ikke skal forholde dere til sykehus på en stund nå. Tiltres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #649 Del Skrevet 15. januar 2010 *stressa* Jeg kjenner at det jeg gleder meg til masse akkurat nå, er å legge meg i kveld!!! Til å sove! Jeg kjenner nesten puta mot hodet her jeg sitter på jobben. Det er den fornuftige, men bedaglige, delen av meg. Den ufornuftige og enda mer bedagelige delen vet at jeg ikke kan legge meg tidlig i kveld heller, for jeg må få med meg Graham Norton. *stresser videre* Jeg lurer litt på om jeg egentlig ikke helt strekker til i denne jobben, jeg synes det er så mange viktige beslutninger jeg må ta hele tiden og så store, lange tanker som må tenkes. Er ikke så flink til det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 15. januar 2010 #650 Del Skrevet 15. januar 2010 Det er helt vanlig å føle at man ikke strekker til i jobben, og av den grunn så tror jeg nemlig at du faktisk passer til jobben Vet ikke hvor lenge du har vært i den, men det tar hvertfall ett års tid før man er helt inne i en jobb. Men om du er redd du ikke strekker til, snakk med sjefen/nærmeste overordnede? Få en tilbakemelding på om hvor fornøyd de er med deg? I tillegg så jo mer erfaring du får, så blir det lettere å ta store og viktige beslutninger. Bare pass på at du ikke sliter deg ut med slike tanker som ikke hjelper deg. Ha ei flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. januar 2010 #651 Del Skrevet 15. januar 2010 Siden det var jobbsnakk her hadde jeg lyst til å skrive en hel masse om mine egne jobbutfordringer, i og med at jeg ikke har noen egen dagbok å gjøre det i og dermed må gjøre det i deres. Men ombestemte meg. Og sier derfor i stedet, til de som ikke allerede har gjort det: se Aleris-filmen det reklameres for øverst. Det er mitt firma som har laget den, og den er så søt & Lykke til, Ellevill. Jeg aner heller ikke hva jeg driver med, delt undring er halv undring og om en liten stund delt suksess&lykke = jättebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 15. januar 2010 #652 Del Skrevet 15. januar 2010 Og sier derfor i stedet, til de som ikke allerede har gjort det: se Aleris-filmen det reklameres for øverst. Det er mitt firma som har laget den, og den er så søt Øverst hvor? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 15. januar 2010 #653 Del Skrevet 15. januar 2010 Ang det med å føle at man ikke har helt kontroll på jobboppgavene, det føler jeg og. Satt og tenkte på at nesten alle jeg kjenner prater om at de ikke strekker til, også kom jeg til å tenke på de jeg kjenner som sier at de har full oversikt, kontroll og at de absolutt strekker til; de klager som regel over at jobben ikke er utfordrende, at de ikke lærer og utvikler seg. Så kanskje det er en slags Catch 22 her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. januar 2010 #654 Del Skrevet 15. januar 2010 Øverst hvor? :klø:Øverst her. Har dere ikke Alerisreklamen aller øverst? Jeg ser den hele tiden. De søte små blå menneskene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 15. januar 2010 #655 Del Skrevet 15. januar 2010 Øverst her. Har dere ikke Alerisreklamen aller øverst? Jeg ser den hele tiden. De søte små blå menneskene. Klips ser små blå menn! Nei, jeg ser ikke noe. Men så har jeg da også skrellet pc'en min for det meste av reklame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 16. januar 2010 #656 Del Skrevet 16. januar 2010 Små blå menn må jo være plagsomt. Man bruker jo adblock må vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 17. januar 2010 #657 Del Skrevet 17. januar 2010 Blå så nysgjerrig på de små, blå mennene, at jeg måtte sjekke Aleris' hjemmeside! Adblock her, også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #658 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) uææh, mus! Tror jeg... Jeg har hatt dem i hus tidligere, de bygget rede i sofaen, løp over stuegulvet mens jeg storøyd tittet på dem fra sofaen og følte livet passere i revy... De levde sikkert godt og bra på maten til marsvinene og hamsteret jeg hadde på den tiden. Vi (ungene, foreldrene mine og jeg) lette noe voldsomt etter veien de kom inn. Moren min stappet stålull langs avløpene under servantene på de to badene mine. Og senere skulle jeg vaske kjøkkenskapene og da fant jeg fullt av muselort og krydder som var gnagd på i ventilatorskapet. Så da stappet moren min stålull rundt ventilator-røret også (jada, effektiv dame, hun var her tilfeldigvis da jeg begynte å vaske kjøkkenskapene, jeg ringte ikke etter henne for dette, altså... .fnise:). I romjula var det flere netter jeg ikke fikk sove, for det var så mye krasling i veggene. Tror jeg... Jeg klarte ikke å finne ut av helt hvor det kom fra. Ute? Taket? Veggen? Skapet? Loftet? Garasjen som er vegg i vegg med mitt soverom?. Men det bråkte til tider så ille at jeg var bekymret for at det bodde noen på loftet mitt. For små mus kan vel ikke lage så mye brak, liksom. Æsj! Jeg lå med oppsperrede øyne, dyna under haka og vibrerende ører. Kanskje var de under senga? På vei opp i senga? :dåne: Og jeg sitter ofte med PC-en på kjøkkenet, og da er jeg jo helt stille. Og høres rasling. Var det naboen (vertikaldelt tomannsbolig)? Kjøleskapet? Innbilning? Treverk som knaker? Usj, jeg sitter i helspenn og lytter. Så slapper jeg av - og der - var lyden igjen. Same procedure. Nå hørtes det ut som om det satt én i et kjøkkenskap. Og det hørtes nesten ut som om noe forsøkte å komme seg opp gjennom oppvaskmaskinen, men ble stoppet av sila. Et sånn lite dunk som når plast blir løftet litt opp og sluppet ned igjen. Neida så..... Sov godt! Endret 17. januar 2010 av Ellevill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #659 Del Skrevet 17. januar 2010 Klips, fin snutt! Og dette med jobb - jeg må virkelig skjerpe meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 17. januar 2010 #660 Del Skrevet 17. januar 2010 Må du skjerpe deg? Skjerpe deg enda mer? Legge deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå