venus_ Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 (endret) Noen som har gode oppskrifter på sunne frokostmuffins? Endret 24. mai 2009 av venus_
Kristin Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 (endret) Jeg har bakt disse noen ganger.. har denne i "arkivet" men har ikke prøvd den.. Frokostmuffins med ost og skinke 375 g mel 2 ts bakepulver 1 klipe salt en krm sennepspulver 150 g skinke / spekeskinke 125 g cheddar, revet / chevre 2 egg 2,5 dl melk 125 g smør/margarin Sikt det tørre og krydre godt med pepper. rør inn ost og skinke (og gjerne litt purre eller vårløk og!) og lag en fordypning i blandingen. bland melk og egg og hell i. Rør til blandingen akkurat er samlet. Det skal være klumpete. Stekes 20-25 min på 210 grader. kan med fordel lages i godt smurte muffinsbrett. 12 mellomstore muffins. Endret 24. mai 2009 av Kristin
venus_ Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2009 Jeg har bakt disse noen ganger.. har denne i "arkivet" men har ikke prøvd den.. Takk for link og oppskrift. De på detsoteliv blir litt for mye smør og sukker i til å være frokost for min del. Men de ser kjempegode ut.
Gjest nextlife Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 1 boks Kesam vispes sammen med 4 egg, bland i 3 dl hvetemel og 3 dl sammalt hvete, grov, 1 ts salt og 1 1/2 ts bakepulver. Hakk 1 paprika, 10 cm purreløk, litt ost og litt skinke, og bland dette i deigen. Fylles i store muffinsformer (det blir ca 15 store muffins) og stek ved 200 grader i ca 20 min.
venus_ Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2009 Prøvde meg frem litt selv i dag, og kom frem til noen gode grove banan- og blåbærmuffins. Har lagt ut oppskriften i bloggen min om noen andre også er interessert.
venus_ Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2009 1 boks Kesam vispes sammen med 4 egg, bland i 3 dl hvetemel og 3 dl sammalt hvete, grov, 1 ts salt og 1 1/2 ts bakepulver. Hakk 1 paprika, 10 cm purreløk, litt ost og litt skinke, og bland dette i deigen. Fylles i store muffinsformer (det blir ca 15 store muffins) og stek ved 200 grader i ca 20 min. Så skikkelig gode ut. Disse er sikkert bra å ha med seg på lesesalen
Gjest nextlife Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 Så skikkelig gode ut. Disse er sikkert bra å ha med seg på lesesalen De er gode, og skinken og grønnsakene kan jo byttes ut med noe annet man liker
Gjest nextlife Skrevet 25. mai 2009 #10 Skrevet 25. mai 2009 Hvor kjøper dere stor muffinsformer? Jeg kjøper på Ica Nær, men har sett det i stort sett alle matvareforretninger.
Gjest imli Skrevet 26. mai 2009 #11 Skrevet 26. mai 2009 (endret) Bruker dere pålegg på slike muffins? De blir jo litt "rundstykke-aktige" liksom. I så fall hva? Endret 26. mai 2009 av imli
venus_ Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 26. mai 2009 Hvis det er ost og skinke ol inni, eller blåbær så bruker ikke jeg noe på. Men om det bare er tørre vanlige muffins kan jeg tenke meg det er godt med prim på
MarianneE Skrevet 26. mai 2009 #13 Skrevet 26. mai 2009 Hørtes utrolig godt ut! Tror jeg må prøve på noe slikt en dag...
Lassie Skrevet 1. juni 2009 #14 Skrevet 1. juni 2009 Lassie sine frokostmuffins Disse tre ingrediensene skal tilsammen bli ca. 400gram: (velg selv hva du vil ha mest/minst av, tilsammen skal det bli ca 400g) * broccoli * blomkål * purreløk * 140 g røkt el kokt skinke (kutter opp First Price påleggskinke i biter, jeg) * 4 egg * ca 5 ss cottage cheese (som har vært i stavmixeren så den er uten klumper) Slumper med krydder etter smak: * paprikapulver * chilipulver * pepper * basilikum * timian * revet ost Jeg deler opp broccoli og blomkål i små,små buketter, og purre i småbiter. Blander alt sammen, slumper med en god "dæsj" revet ost. (river på fineste side på rivjernet) Putter blandingen i 12 muffinsformer (jeg har et muffinsbrett i silikon fra Kitch'n med 12 former på, det kosta nesten 300kr, men er helt fantastisk å bruke når jeg lager matmuffins) Slenger over litt mer ost på toppen, og steker i ovnen i mellom 30-40minutter på 175 grader. Varmes noen minutter i ovnen, eller i micro før jeg spiser dem. Oppbevares i lukket forpakning i kjøleskapet. Holder iallfall i 4-5 dager, har alltid vært tomt i løpet av de dagene. Takket være at jeg putter litt ost i blandingen før jeg steker, så blir de skikkelig faste. Både mannen min og jeg elsker disse! :nam:
Maiki Skrevet 30. august 2011 #16 Skrevet 30. august 2011 1 boks Kesam vispes sammen med 4 egg, bland i 3 dl hvetemel og 3 dl sammalt hvete, grov, 1 ts salt og 1 1/2 ts bakepulver. Hakk 1 paprika, 10 cm purreløk, litt ost og litt skinke, og bland dette i deigen. Fylles i store muffinsformer (det blir ca 15 store muffins) og stek ved 200 grader i ca 20 min. Har akkurat bakt etter denne oppskriften. Anbefales!! Mmmmh!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå