Gå til innhold

Når angsten aldri gir seg...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med angst hele livet, men ble først diagnostisert i begynnelsen av tyveårene, med generell angstlidelse med panikkangst og somatisering. Med terapi og medisinering har det langsomt gått bedre, særlig fordi jeg har en nydelig samboer, gode venner og familie og en spennede jobb. Men ved jevne mellomrom går det rett ned i kjelleren, og så langt ned at det ikke virker som noen vei ut. Jeg har anfall rundt 15 ganger om dagen og gråteanfall hele tiden. Og det kjennes som om det aldri kommer til å gå over... Og hvis det går over kommer det jo alltid igjen. Rundt meg blir venner gravide og gifter seg og pusser opp badet og vurderer ulike utdanninger, og jeg føler at det for min del bare er make-believe.... Det er jo alltid bare et tidsspørsmål når det henter meg inn igjen.

Er det noen som har denne erfaringen? Kjæresten min er en fantastisk støtte, men jeg tror ikke hun klarer å se rekkevidden, at det kjennes så fortvilende å mistenke at livet alltid vil være slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, 15 ganger om dagen syns jeg er mye!

Har du prøvd å trene yoga? Å lære å få kontroll over pusten er en fantastisk måte å unngå panikkangst på.

Hvis du ikke har prøvd dette, vil jeg sterkt anbefalle det :)

Lykke til :troest:

Skrevet

http://www.amazon.com/Mindfulness-Acceptan.../ref=pd_sim_b_1

Dette er en suveren bok i forhold til å bli kvitt angst og flere andre her inne har god erfaring med den.

Les også her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Acceptance_an...mitment_Therapy

Over 30 undersøkelser har vist at ACT har eksepsjonelt gode resultater, mye, mye bedre enn vanlig kognitiv terapi eller psykoterpi etc. Samtidig er det enda ikke gjennomført en studie som er stor nok og har et representativt nok utvalg til å si at disse resultatene er 100% sikkre, men de foreløpige resultatene veier uansett tungt.

Skrevet

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...2&hl=pusten

Pusteøvelsene beskrevet i denne tråden er også veldig, veldig gode mot angst.

Hvis du går på et yogakurs i tillegg vil du gjennom det få arbeidet litt med pust og avspenning der og du vil også få ryddet opp i kroppens struktur på en måte som er svært gunstig for psyken og produsert masse endorfiner og andre stoffer som er gode for psyken.

Cranio sacral terapi kan også være svøært nyttig for å dempe angst og rydde opp i psyken i tillegg til at hele kroppen kommer i orden og at eventuelle smerter blir redusert eller forsvinner.

DU kan også prøve chi nei tsang self massage fordi det reduserer spenninger i maven og fjerner uforløste følelser som har satt seg i maveregionen der de fleste følelser kommer fra og setter seg. Dett vil hjelpe veldig på pusten også.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...