Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet at de fleste har hatt mensensmerter og at det er heeelt vanlig, men er litt usikker siden jeg ikke har hørt om denne typen smerter før.

Har hatt de fleste typer smerte når det gjelder mensen, både milde og svært smertefulle. Magen blir løs som om jeg har spist noe jeg ikke tåler. Hadde sterke smerter til jeg var 17, så forsvant de pluttselig i flere år. I det siste året har de kommet sterkt tilbake. En gang var det tett før jeg ringte etter ambulanse, trodde jeg hadde matforgiftning, for det blødde ikke før flere timer etter at det var over. Saken er at jeg har problem med å sette meg ned. Det er helt umulig å deise ned på sofaen med rumpa først, for det kjennes ut som om noen slår meg hardt i magen/livmoren. Om jeg setter meg vanlig ned er det mer som kniping. Satte meg nettopp på lommeboken... AU! Kan få pluttselige kramper i et sekund, så går det over.

Fikk satt inn p-stav i håp om at mensen skulle forsvinne, men nå kommer den så regelmessig som det går ann. Har lite lyst til å ta ut denne ettersom det er noe av det mest praktiske jeg noen gang har invesert i.

Håper at noen av dere mer erfarne damer kan fortelle meg at dette er heeelt vanlig og at jeg bare kan slappe av (så godt som det er mulig). Vil gjerne høre om slike store variasjoner med smerte-ikke-smerte er vanlig.

Hilsen en litt sliten eksamensstudent

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i alle fall vanlig at det varierer fra måned til måned hvor sterke smertene er. Jeg slet med sterke menssmerter før jeg fikk barn. Men det var noen måneder det nesten ikke var vondt i det hele tatt, kun litt murringer de første to dagene. Andre ganger kunne smertene begynne flere dager før, og jeg har besvimt av smertene ved flere anledninger. Var som du beskriver slags kramper i livmoren. Hadde jeg sex i dagene før mensen, måtte jeg ikke få orgasme, for da fikk jeg krampeanfall... Veldig slitsomt. Har desverre ikke noe særlig med gode råd, for meg forsvant i alle fall smertene etter at jeg fikk barn. Har du prøvd p-piller, eller kanskje hormonspiral er aktuelt? P-sprøyte? Snakk med legen din!

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har/hadde det sånn som Imli sier. I tilegg så har jeg noen ganger utrolig vondt i rompa, som om noe er på vei ut eller har kommet ut. Det går ikke over med smertestillende heller, kan være skikkelig vondt. Da orker jeg ikke å sitte, må ligge eller stå.

Jeg kan også ha vondt i et par dager før blødningen kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...