Gå til innhold

Immigrasjon i USA


Gjest B

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal studere i USA en lengre periode, og skal nå bestille flybilletter. Jeg må muligens mellomlande i en annen by, og hvordan fungerer dette i forhold til immigrasjonskontrollen?

Må jeg da gjennom denne i den byen jeg lander først så jeg risikerer å ikke rekke neste fly, eller må jeg ikke gjennom kontrollen før jeg ankommer byen jeg skal bo i? Ble litt usikker, for den billigste billetten gir meg kun 1 time på å komme meg gjennom terminalen og på neste fly og jeg vil jo nødig måtte betale for en ny billett.

Forresten noen som kan si noe om denne kontrollen - hvor lang tid tar det, hva spør de om osv? Har hørt at man får en del rare spørsmål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hei!

Jeg skal studere i USA en lengre periode, og skal nå bestille flybilletter. Jeg må muligens mellomlande i en annen by, og hvordan fungerer dette i forhold til immigrasjonskontrollen?

Må jeg da gjennom denne i den byen jeg lander først så jeg risikerer å ikke rekke neste fly, eller må jeg ikke gjennom kontrollen før jeg ankommer byen jeg skal bo i? Ble litt usikker, for den billigste billetten gir meg kun 1 time på å komme meg gjennom terminalen og på neste fly og jeg vil jo nødig måtte betale for en ny billett.

Forresten noen som kan si noe om denne kontrollen - hvor lang tid tar det, hva spør de om osv? Har hørt at man får en del rare spørsmål. :)

Du må gjennom immigrasjon på første flyplass. Spørsmålene er vanligvis ikke problematiske for oss nordmenn, problemet er at det er mange foran deg i køen som får endeløse spørsmål.

Såfremt du kjøper sammenhengende billetter er det vanligvis flyselskapets oppgave å få deg videre.

Uansett ville jeg foretrukket å ha mellomlandingen i USA. Flyplassene og flyene i Europa er av betydelig bedre standard enn i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville antagelig valgt å mellomlande i Europa, forutsatt at dette gjør at du ikke trenger å mellomlande i USA uansett. Jeg mener å huske at du ved mellomlanding i USA må hente og fortolle baggasjen din, noe som ikke er nødvendig på de fleste flyplasser i Europa.

Immigrasjonen kan man både være uheldig og heldig med til tider i forhold til hvor lang tid det tar. Sist gang jeg var i USA hadde jeg dobbelt uflaks. Den første køen jeg stod i ble stengt fordi han som satt i den luken skulle gå av vakt, da hadde jeg kommet meg halvveis i køen. Det var ikke noe system for å flytte den køen man allerede var i så her var det bare å stille seg i en av de andre køene. Så skjer faktisk det samme en gang til, bare jeg denne gangen var nr. 5 i køen. Køen ble stengt pga. vaktskifte og det var vær så god å finne en annen kø....

Endret av ejoty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville mellomlandet i Europa, da slipper du aa sjekke inn bagasjen paa nytt og bruke mye tid i immigrasjonen. Det gaar som regel greit altsaa, men jeg synes det kan vaere litt stressende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...