Gjest B Skrevet 23. mai 2009 #1 Del Skrevet 23. mai 2009 Hei! Jeg skal studere i USA en lengre periode, og skal nå bestille flybilletter. Jeg må muligens mellomlande i en annen by, og hvordan fungerer dette i forhold til immigrasjonskontrollen? Må jeg da gjennom denne i den byen jeg lander først så jeg risikerer å ikke rekke neste fly, eller må jeg ikke gjennom kontrollen før jeg ankommer byen jeg skal bo i? Ble litt usikker, for den billigste billetten gir meg kun 1 time på å komme meg gjennom terminalen og på neste fly og jeg vil jo nødig måtte betale for en ny billett. Forresten noen som kan si noe om denne kontrollen - hvor lang tid tar det, hva spør de om osv? Har hørt at man får en del rare spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2009 #2 Del Skrevet 23. mai 2009 Hei! Jeg skal studere i USA en lengre periode, og skal nå bestille flybilletter. Jeg må muligens mellomlande i en annen by, og hvordan fungerer dette i forhold til immigrasjonskontrollen? Må jeg da gjennom denne i den byen jeg lander først så jeg risikerer å ikke rekke neste fly, eller må jeg ikke gjennom kontrollen før jeg ankommer byen jeg skal bo i? Ble litt usikker, for den billigste billetten gir meg kun 1 time på å komme meg gjennom terminalen og på neste fly og jeg vil jo nødig måtte betale for en ny billett. Forresten noen som kan si noe om denne kontrollen - hvor lang tid tar det, hva spør de om osv? Har hørt at man får en del rare spørsmål. Du må gjennom immigrasjon på første flyplass. Spørsmålene er vanligvis ikke problematiske for oss nordmenn, problemet er at det er mange foran deg i køen som får endeløse spørsmål. Såfremt du kjøper sammenhengende billetter er det vanligvis flyselskapets oppgave å få deg videre. Uansett ville jeg foretrukket å ha mellomlandingen i USA. Flyplassene og flyene i Europa er av betydelig bedre standard enn i USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ejoty Skrevet 23. mai 2009 #3 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Jeg ville antagelig valgt å mellomlande i Europa, forutsatt at dette gjør at du ikke trenger å mellomlande i USA uansett. Jeg mener å huske at du ved mellomlanding i USA må hente og fortolle baggasjen din, noe som ikke er nødvendig på de fleste flyplasser i Europa. Immigrasjonen kan man både være uheldig og heldig med til tider i forhold til hvor lang tid det tar. Sist gang jeg var i USA hadde jeg dobbelt uflaks. Den første køen jeg stod i ble stengt fordi han som satt i den luken skulle gå av vakt, da hadde jeg kommet meg halvveis i køen. Det var ikke noe system for å flytte den køen man allerede var i så her var det bare å stille seg i en av de andre køene. Så skjer faktisk det samme en gang til, bare jeg denne gangen var nr. 5 i køen. Køen ble stengt pga. vaktskifte og det var vær så god å finne en annen kø.... Endret 23. mai 2009 av ejoty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GodsChild Skrevet 26. mai 2009 #4 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg ville mellomlandet i Europa, da slipper du aa sjekke inn bagasjen paa nytt og bruke mye tid i immigrasjonen. Det gaar som regel greit altsaa, men jeg synes det kan vaere litt stressende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå