Gå til innhold

Tanketomme nettdatings-profiltekster

Gjest kenneth

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestdeluxe
Hva er gevinsten for begge. Dvs at en må definere sine fremtidsdrømmer. En må definere sine verdier. En må definere hva en selv vil bidra med.

For egen del ville det vert at jeg vil bidra med mental ro i kriser, lidenskap i relasjonen, en grunnleggene humanistisk tankegang, tolmodighet og vilje. Altså, en må fortelle hva en vil gi. Alle snakker bare om hva en krever. Noe som gjør at alle føles uopnåelige for hverandre. Som igjen fører til at folk er evig single.

Greit nok å brande personligheten/stilen sin, men da må man holde det man lover også. Det er på ingen måte sikkert at forventningene "reklamen" gir stemmer overens med hva den andre får i forhold til hva den føler den ble lovet.

Jeg har ikke lest så mange annonser i mitt liv, men krever de virkelig? Eller bare forteller de om hva de liker og ser etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjestdeluxe
Hva med meg som alltid skrev i klartekst at jeg vrpå jakt etter en kjæreste? Som alltid sendte seriøse meldinger bygget på hva hun hadde i sin profil og jeg i min? Hva med meg som aldri foreslo sex eller kom med hint om sex? Jeg som alltid hadde ett eller flere bilder i min profil. Jeg fikk nesten aldri respons tilbake, responsen jeg fikk var som regel avvisende.

Vel, shallow is profound. Man bør ikke si alt og tømme ut den ærlige sannheten. Det er for norskt (og tåpelig) å tro at mottakeren vil inn i kjernen med en gang. Det blir for plumpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Greit nok å brande personligheten/stilen sin, men da må man holde det man lover også. Det er på ingen måte sikkert at forventningene "reklamen" gir stemmer overens med hva den andre får i forhold til hva den føler den ble lovet.

Jeg har ikke lest så mange annonser i mitt liv, men krever de virkelig? Eller bare forteller de om hva de liker og ser etter?

De krever.

* Han må få meg til å le

* Han må være handy

* Han må lese bøker

* Han må ha en god stilling

* Han må kle seg pent

* Han må like bestemt type musikk

Og så videre... Ordet "må" er stikkordet her. Han "MÅ"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Jeg beklager BM, men du framstår som uhyre bitter, og da er det selvsagt helt umulig å finne en måte og uttrykke seg på som tilfredsstiller deg. Hvis du sitter med bitterbriller på, så er det ikke rart at du ikke finner en kvinne som tilfredsstiller din kravspek.

Har det noen gang slått deg at det finnes en god del menn også, som faktisk ikke er mors beste barn? Menn som sier de er single, som ikke er det, menn som kun er ute etter sex osv osv....

Når man fyller ut en profil, i allefall på de to stedene jeg har vært så blir man spurt om hva man ønsker i en partner. At det da er lett å skrive ordet må, uten at man krever noe som helst, bør vel si seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Hadde det i alle fall vert én fellesnevner en kunne bruke når en tok kontakt. Tydeligvis så fremstår nettsjekking mer og mer som lotto der en skyter i blinde og ser om en muligens treffer noe.

Ikke vil en ha korte meldinger, ikke vil en ha lange meldinger, ikke vil en ha griste meldinger, ikke vil en ha verdagslige meldinger, ikke vil en ha kommentarer på bilder, ikke vil en ha kontakt med lave menn, ikke vil en ha kontak med høye menn, ikke vil en ha menn med barn, ikke vil en ha menn uten barn, ikke vil en ha menn med muskler, ikke vil en ha spinkle menn...

Hvorfor i all verden gidder kvinner generelt i det hele tatt å registrere seg på nettdatingsider?

Så det slår deg ikke at alle kvinner er forskjellige, og at det derfor ikke er noe fasitsvar på hvordan meldinger og profiler skal se ut? Det finnes ingen oppskrift på hvordan man får seg kjæreste, og du må finne den ene som liker akkurat deg, ikke en tilfeldig i bunken som er grei nok. Jeg vil ikke si at nettdating er bortkastet for menn, da det er like mange kvinner som menn som får seg kjæreste via nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen bitter man. Men jeg deler fullstendig samme syn som Brutal Mann i denne saken. Selvfølgelig skal man ikke slå alle over en kam, men generelt sett så er dere jenter vanskelige å ha med å gjøre.

Jeg tror verden ville vært langt lettere om jeg var homofil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann
Jeg beklager BM, men du framstår som uhyre bitter, og da er det selvsagt helt umulig å finne en måte og uttrykke seg på som tilfredsstiller deg. Hvis du sitter med bitterbriller på, så er det ikke rart at du ikke finner en kvinne som tilfredsstiller din kravspek.

Har det noen gang slått deg at det finnes en god del menn også, som faktisk ikke er mors beste barn? Menn som sier de er single, som ikke er det, menn som kun er ute etter sex osv osv....

Når man fyller ut en profil, i allefall på de to stedene jeg har vært så blir man spurt om hva man ønsker i en partner. At det da er lett å skrive ordet må, uten at man krever noe som helst, bør vel si seg selv.

Det du kaller bitter kaller jeg kald realist.

Min kravspekk har aldri vert spesielt lang. Ei heller urimelig.

Hva uredelig menn har med mitt innlegg å gjøre har jeg vanskelig for å se.

Om en er seg selv bevisst, og ikke minst sitt motiv bevisst, så bør en legge MYE arbeid i hvordan en ordlegger seg. Slik sett skal ordet "må" forsvinne ut fra teksten om en ikke mener å bruke det ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Så det slår deg ikke at alle kvinner er forskjellige, og at det derfor ikke er noe fasitsvar på hvordan meldinger og profiler skal se ut? Det finnes ingen oppskrift på hvordan man får seg kjæreste, og du må finne den ene som liker akkurat deg, ikke en tilfeldig i bunken som er grei nok. Jeg vil ikke si at nettdating er bortkastet for menn, da det er like mange kvinner som menn som får seg kjæreste via nettet.

Jeg er meget klar over at kvinner er forskjellige. Derfor min setning om at nettsjekking er som å skyte blink i blinde. For en har INGEN aning om hva hver enkelt forlanger å få i postboksen sin. På tross av at 95% av alle profiler er som en blåkopi i innhold og form.

Det er IKKE like mange kvinner som menn som sjekker via nett. fordelingen ligger fra 60/40 til 80/20 der det høyeste tallet er prosenten menn. Dog, når en beveger seg mot 50-tallet i alder begynner ting å jevnes ut. Under 50 år er det kvinnenes marked ene og alene, og det merkes.

Igjen, jeg vil fraråde alle menn å bruke tid på nettet for å finne kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

En del av problemet er vel også at mange gutter ikke er villig til å tilpasse seg det jenter vil ha. Vi jenter bruker masse tid på badet og på shopping for å se best mulig ut, og da er det vel ikke så rart at vi også vil ha gutter som tar seg litt bra ut. Når dere ikke en gang gidder å skaffe dere sko som ser skikkelige ut, så ser jentene dessverre ikke deres vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
En del av problemet er vel også at mange gutter ikke er villig til å tilpasse seg det jenter vil ha. Vi jenter bruker masse tid på badet og på shopping for å se best mulig ut, og da er det vel ikke så rart at vi også vil ha gutter som tar seg litt bra ut. Når dere ikke en gang gidder å skaffe dere sko som ser skikkelige ut, så ser jentene dessverre ikke deres vei.

Tro meg, det er ikke mine klær, sko, personlig hygiene, ånde eller utseende som står i veien for meg. Det var fast takst at kvinnene forsvant i det øyeblikket vi begynte å snakke om inntekt og formue. Slik sett regner jeg med å ha ordnet den biffen i løpet av en snaue 12 måneder :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Tro meg, det er ikke mine klær, sko, personlig hygiene, ånde eller utseende som står i veien for meg. Det var fast takst at kvinnene forsvant i det øyeblikket vi begynte å snakke om inntekt og formue. Slik sett regner jeg med å ha ordnet den biffen i løpet av en snaue 12 måneder :cool:

Godt å høre. Likevel gjelder dette minst 80% av alle menn, så jeg ville bemerke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestdeluxe
Generelt sett så er dere jenter vanskelige å ha med å gjøre.

Jeg tror verden ville vært langt lettere om jeg var homofil ;)

Om heterofile menn kunne lære mer av homofile menn kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Om heterofile menn kunne lære mer av homofile menn kanskje?

Nei, om kvinner heller kunne bli mer som menn. Open, honest and direct f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Nei, om kvinner heller kunne bli mer som menn. Open, honest and direct f.eks.

Sånn er jo de fleste kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er dårlig på å plukke ut de rette damene? En del menn klager over at damer er slik og sånn, og så er det de selv som løper etter de mest bitchy damene, men glatt overser de som har de verdiene som de egentlig er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Nope... Slik er de færreste kvinner. På min hånd kan jeg telle én kvinne som passer helt inn i den beskrivelsen. Resten feiler i større eller mindre grad på alle disse punktene. I størst grad feiler alle på ærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Stjernedryss
Nope... Slik er de færreste kvinner. På min hånd kan jeg telle én kvinne som passer helt inn i den beskrivelsen. Resten feiler i større eller mindre grad på alle disse punktene. I størst grad feiler alle på ærlighet.

Kanskje absinthia har rett i at du plukker ut feil damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Kanskje du er dårlig på å plukke ut de rette damene? En del menn klager over at damer er slik og sånn, og så er det de selv som løper etter de mest bitchy damene, men glatt overser de som har de verdiene som de egentlig er ute etter.

Jeg lurte litt på det en stund. Derfor gikk jeg etter hele bredden i personligheter, og ble like skuffet hver eneste gang. En mann uten riktig inntekt og riktig bolig er ikke verdt en dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Jeg lurte litt på det en stund. Derfor gikk jeg etter hele bredden i personligheter, og ble like skuffet hver eneste gang. En mann uten riktig inntekt og riktig bolig er ikke verdt en dritt!

Ofte ser man etter de tingene helt til man møter en man bare blir forelsket i og glemmer alt man har satt seg av idéer og krav. Det har i hvertfall skjedd meg. Man har ofte en masse krav, men treffer man "den rette" så ser man glatt bort i fra en del av disse kravene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel kanskje heller unntakene som henger her på forumet? (ment på en positiv måte :jepp: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...