Gå til innhold

Tanketomme nettdatings-profiltekster

Gjest kenneth

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

De fleste menn på disse nettdatingstedene har ikke all verdens dybde, de heller.

Da jeg var på MP, skrev jeg ingenting i profilteksten. La bare inn de mest nødvendige opplysninger. Likevel rant det inn brev fra mannfolk, kun på grunnlag av et bilde av meg. Misforstå meg rett, jeg er ikke smellvakker, men ser vel helt ok ut.

De aller fleste skrev bare: Du var veldig pen, lyst til å bli kjent? Msn-adr fulgte deretter.

Eller de som bare skriver: Hei....

Gi meg noe å jobbe med da! Ga opp hele greia. 90% av mennene der inne er noen stakkarer som aldri får en date IRL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernedryss
Og her har vi et stjerneeksempel på kvinnelig selvinnsikt. Arrogansen ligger i tjukke lag og det finnes ikke sjans i havet for en mann å oppleve imøtekommenhet. Ja, biologien gjør at menn jakter og at kvinner blir jaktet på. Men den moderne norske kvinne sin ekstreme arroganse i forhold til dette faktum gjør at menn ikke orker langsiktige forhold og heller jakter på ONS og annen tilfeldig uforpliktende sex. Vi orker nemlig ikke å forplikte oss til arrogante selvgode kvinner.

Nei, men jeg er heller ikke interessert i å verken ha ons eller forhold med arrogente "dype" menn, så det er greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikingfjord
Og her har vi et stjerneeksempel på kvinnelig selvinnsikt. Arrogansen ligger i tjukke lag og det finnes ikke sjans i havet for en mann å oppleve imøtekommenhet. Ja, biologien gjør at menn jakter og at kvinner blir jaktet på. Men den moderne norske kvinne sin ekstreme arroganse i forhold til dette faktum gjør at menn ikke orker langsiktige forhold og heller jakter på ONS og annen tilfeldig uforpliktende sex. Vi orker nemlig ikke å forplikte oss til arrogante selvgode kvinner.

Aplaus! Jeg kunne ikke sagt det bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
De fleste menn på disse nettdatingstedene har ikke all verdens dybde, de heller.

Da jeg var på MP, skrev jeg ingenting i profilteksten. La bare inn de mest nødvendige opplysninger. Likevel rant det inn brev fra mannfolk, kun på grunnlag av et bilde av meg. Misforstå meg rett, jeg er ikke smellvakker, men ser vel helt ok ut.

De aller fleste skrev bare: Du var veldig pen, lyst til å bli kjent? Msn-adr fulgte deretter.

Gi meg noe å jobbe med da! Ga opp hele greia. 90% av mennene der inne er noen stakkarer som aldri får en date IRL.

De som gav deg jobb var de som aldri tok kontakt. De som syntes at profilen din var meningsløs og derfor bare ignorerte profilen. Disse mennen som gav deg kamp, de gadd ikke du å finne og ta kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Nei, men jeg er heller ikke interessert i å verken ha ons eller forhold med arrogente "dype" menn, så det er greit ;)

Siden det ikke kom noen protester eller klargjøringer går jeg utfra at min analyse var på kornet. Er det rart jeg ikke tror på kvinners egenskaper som partner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikingfjord

Jeg gir dere så utrolig mye å jobbe med. Men de få svarene som kommer tilbake er alltid avsluttende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Siden det ikke kom noen protester eller klargjøringer går jeg utfra at min analyse var på kornet. Er det rart jeg ikke tror på kvinners egenskaper som partner?

Nei, det forstår jeg godt, hehe. Menn som alltid skal analysere meg er uansett bare irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
De som gav deg jobb var de som aldri tok kontakt. De som syntes at profilen din var meningsløs og derfor bare ignorerte profilen. Disse mennen som gav deg kamp, de gadd ikke du å finne og ta kontakt med.

Dette skjønte jeg ikke så mye av, men det spiller heller ingen rolle. Jeg traff kjæresten min på nett, men ingen sjekkeside.

Og han skrev kun to setninger til meg, men de var interessante nok til at jeg ønsket å bli kjent med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Jeg gir dere så utrolig mye å jobbe med. Men de få svarene som kommer tilbake er alltid avsluttende.

Kanskje du ga dem for mye å jobbe med da? Kanskje det ble for overveldende. Det gjelder å finne balansen mellom å være interessant nok, og ikke virke for desperat.

Jeg vet at det ikke er enkelt med slike nettdategreier, men en dag treffer du nok på henne du skal ha. Enten det er på nett eller IRL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Etter å ha lest denne tråden her, så tenker jeg at det er jaggu meg et under at noen finner hverandre på nettet i det hele tatt... Når jeg tenker på at menn som noen i denne tråden kanskje satt og nileste profilen min for floksler, og sammenlignet meg med andre profiler, så vrenger det seg inni meg. Er det mulig?

Jeg leste virkelig aldri en annen kvinneprofil den tida jeg var på nett. Jeg søkte å være ærlig, redelig og beskrive hva jeg hadde å tilby og hva jeg savnet. Hva slags henvendelser fikk jeg? Du er sexy, skal vi pule? Dette både da jeg hadde og ikke hadde bilder. Hvem er tanketomme, tenker jeg da? Kvinnene som faktisk er ute etter en partner, presiserer det og er spesifikke i både hvem de er, hva de kan tilby og er ærlige? ELLER mennene som kun vil ha sex?

Beats me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Etter å ha lest denne tråden her, så tenker jeg at det er jaggu meg et under at noen finner hverandre på nettet i det hele tatt... Når jeg tenker på at menn som noen i denne tråden kanskje satt og nileste profilen min for floksler, og sammenlignet meg med andre profiler, så vrenger det seg inni meg. Er det mulig?

Jeg leste virkelig aldri en annen kvinneprofil den tida jeg var på nett. Jeg søkte å være ærlig, redelig og beskrive hva jeg hadde å tilby og hva jeg savnet. Hva slags henvendelser fikk jeg? Du er sexy, skal vi pule? Dette både da jeg hadde og ikke hadde bilder. Hvem er tanketomme, tenker jeg da? Kvinnene som faktisk er ute etter en partner, presiserer det og er spesifikke i både hvem de er, hva de kan tilby og er ærlige? ELLER mennene som kun vil ha sex?

Beats me...

Hva med meg som alltid skrev i klartekst at jeg vrpå jakt etter en kjæreste? Som alltid sendte seriøse meldinger bygget på hva hun hadde i sin profil og jeg i min? Hva med meg som aldri foreslo sex eller kom med hint om sex? Jeg som alltid hadde ett eller flere bilder i min profil. Jeg fikk nesten aldri respons tilbake, responsen jeg fikk var som regel avvisende, og de få gangene jeg fikk positiv respons så bodde de på andr siden av landet. (Vi teller to slike tilfeller). Hva er da forskjellen på menn og kvinner på nettet? Menn sier rett ut at de vil ha sex, mens kvinner "nekter" å finne en mann god nok for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Nå overdriver du. Det handler ikke om å nilese, men å bite seg merke i at veldig mange bruker de eksakt samme flosklene. Er det virkelig så fælt?

Beats me...

Selv om noen forsøker å få det slik, er ikke dette nødvendigvis en menn vs kvinner-tråd.

I mine øyne var "konseptet" ditt bra. Om profilteksten din var god, er vanskelig å si. ("God" er også noget subjektivt.)

Beklageligvis er det mange slibrige spammere på disse nettstedene. Det koster så lite å sende en pule-melding, og i 1 av 100 tilfeller får de sikkert napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Hva er gevinsten for begge. Dvs at en må definere sine fremtidsdrømmer. En må definere sine verdier. En må definere hva en selv vil bidra med.
Gevinsten føler jeg er implisitt, som i "gode og vonde dager", "dele gleder og sorger". Jeg synes verdier er et godt poeng. Det er ihvertfall viktig for meg. Min erfaring er dog at folk er redde for å bli for seriøse, og - med bakgrunn i glad, fornøyd og det der - redde for å vise at de faktisk har noen egne meninger (hvis de da har noen).

For egen del ville det vert at jeg vil bidra med mental ro i kriser, lidenskap i relasjonen, en grunnleggene humanistisk tankegang, tolmodighet og vilje. Altså, en må fortelle hva en vil gi. Alle snakker bare om hva en krever. Noe som gjør at alle føles uopnåelige for hverandre. Som igjen fører til at folk er evig single.
Jeg føler ikke at alle bare snakker om hva de krever. Og, med mindre profilen er en stor krav-liste, synes jeg krav faktisk er en god ting. Det viser at man er ærlig og det gir mulighet for å luke ut uinteressante folk.

Forhold handler om å skape en merverdi for hverandre. Om en ikke har det merkbart bedre i ett forhold enn som singel så er ikke forholdet verdt å ha. Men for å skape merverdi så må en være villig til å gi av seg selv, og INGEN profiler på slike sjekkesider gjør det.
Som nevnt så føler jeg at merverdien ofte er implisitt. Det er ihvertfall mitt syn. Fra tid til annen dukker det også opp geniale profiler som er en fryd å lese.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenneth
(...)Jeg tror og mener at dagens kvinner er sinnsykt bortskjemte og de kan sitte prippene og vente på å bli sjekket opp av drømmeprisen uten å løfte en finger selv.

Derfor driter de fullstendig i hva de skriver. For så lenge de legger ut et bilde av seg selv, får de et par hundre meldinger uansett.

Jeg vil ikke nødvendigvis klandre damene fordi de er bortskjemte. Hadde alle vært som meg, ville ikke svada-damene fått noen meldinger, og da ville de blitt tvunget til å skrive noe vettugt. At det finnes vel mange ukritiske menn, er ikke nødvendigvis damenes skyld...

Jeg føler heller ikke at "alle damene..."-postulatet ditt stemmer så bra. Min erfaring er at mange er aktive og tar styringa selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Du er sexy, skal vi pule? Dette både da jeg hadde og ikke hadde bilder. Hvem er tanketomme, tenker jeg da? Kvinnene som faktisk er ute etter en partner, presiserer det og er spesifikke i både hvem de er, hva de kan tilby og er ærlige? ELLER mennene som kun vil ha sex?

Beats me...

Det problemet har faktisk ikke jeg. Sjelden jeg får sånne pule-meldinger, og jeg er registrert på ganske mange sånne sider. Kan også legge til at jeg har minimalt med info i profilteksten. Jeg har inntrykk av at de fleste som skriver til meg er hyggelige og ute etter kjæreste. Noen legger også masse jobb i brevene og kan skrive nesten en side, da er det sjelden jeg gidder å lese brevet, så jeg foretrekker eller å bare få en kort kommentar eller spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Det problemet har faktisk ikke jeg. Sjelden jeg får sånne pule-meldinger, og jeg er registrert på ganske mange sånne sider. Kan også legge til at jeg har minimalt med info i profilteksten. Jeg har inntrykk av at de fleste som skriver til meg er hyggelige og ute etter kjæreste. Noen legger også masse jobb i brevene og kan skrive nesten en side, da er det sjelden jeg gidder å lese brevet, så jeg foretrekker eller å bare få en kort kommentar eller spørsmål.

Hadde det i alle fall vert én fellesnevner en kunne bruke når en tok kontakt. Tydeligvis så fremstår nettsjekking mer og mer som lotto der en skyter i blinde og ser om en muligens treffer noe.

Ikke vil en ha korte meldinger, ikke vil en ha lange meldinger, ikke vil en ha griste meldinger, ikke vil en ha verdagslige meldinger, ikke vil en ha kommentarer på bilder, ikke vil en ha kontakt med lave menn, ikke vil en ha kontak med høye menn, ikke vil en ha menn med barn, ikke vil en ha menn uten barn, ikke vil en ha menn med muskler, ikke vil en ha spinkle menn...

Hvorfor i all verden gidder kvinner generelt i det hele tatt å registrere seg på nettdatingsider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..og så er de fleste som skriver på slike steder så fryktelig glad i naturen og friluftsliv.

Noe som tydelig må være helt spesielt for folk som skriver på slike nettsteder, for vanligvis har jeg store problemer dersom jeg skal prøve å lokke andre til å bli med meg på tur ( utenom kjæresten, barna og folk jeg studerer med.. men så har studiet mitt vekt på natur og friluftsliv også da..). Jeg blir blant de fleste betraktet som passe halvgal fordi jeg tok med meg 2 og et halvtåringen på fisketur på fjellet med overnatting i telt ca 3-4 km fra E6. .. men i følge nettprofiler er altså de fleste noen skikkelige friskuser.

I det virkelige liv er de fleste antagelig noen friskuser, bare det ikke regner den dagen, om det ikke er over 1 km å gå, dersom det ikke er oppoverbakke, om det ikke går noe bra på tv osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ikke klage på at mennene ikke har "all verdens dybde" når du ikke engang gidder å skrive en profiltekst?

Når jeg kommer over slike profiler som din, der det bare står f.eks. "Jeg er en kvinne som søker menn", så klikker jeg meg videre med en gang. Da tenker jeg at jenta ikke er særlig seriøs når det gjelder å finne en kjæreste (og det er det jeg er ute etter). Og når jeg ikke vet noe om jenta, har jeg heller ingen forutsetning for å vite om vi ville passet sammen. Hvis jeg skriver til en jente, er det de som har beskrevet seg selv på en fin måte i profilen, som ikke virker grunne og kravstore, og som ellers virker sjarmerende.

Du får det du ber om... Med en tom profil virker du ikke særlig seriøs selv, og får useriøse henvendelser tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det du ber om... Med en tom profil virker du ikke særlig seriøs selv, og får useriøse henvendelser tilbake.

Dette har nok du litt rett i! Jeg var for en del år siden mye på et nettsamfunn (som ikke var bare for sjekkere) der jeg hadde en ganske snodig tekst, som igrunn beskrev mye av min personlighet. Jeg ble forbausende ofte kontaktet av mennesker som hadde samme innstillinger som meg selv til både det ene og det andre - selv om dette egentlig ikke kom fram i teksten. Jeg går ut fra at min noe abstrakte profil, skapte interesse hos mennesker som hadde noe tilfelles med meg og bare virket snål på mange andre.

Jeg fikk forsåvidt også meldinger fra desperate menn som eventuelt var ute etter en elskerinne, folk som tydelig bare hadde sett på bildet og slett ikke ville vært kompatible på noen måte, men de orket jeg rett og slett ikke å skrive tilbake til. En av dem tok virkelig kaka da han sendt melding der han tilbød meg både det en og det andre, selv om han var gift og 52 år. Da jeg ikke gadd å svare, sendte han meg sinte meldinger i et halvt år + at han skrev stygge ting i gjesteboka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre
Jeg er pen, søt, sjarmerende, attraktiv o.l.

Det er greit å ha høy selvtillit, men noen ganger kan det kanskje bli litt for mye?

Jeg ville automatisk ha hoppet over en slik profil fordi jeg anser personen som en som kanskje tenker litt for høyt om seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...