Gjest Gjest_kakemonster_* Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Det er noen ting jeg godt kunne tenke meg er godt i kake... men som jeg ikke har hørt om, eller finner noe om på nettet. F.eks har noen smakt kaker hvor man har brukt pålegget Hapå? Eller hva med Nøtte? Kan tenkte meg det kunne vært nydelig med Nøtte i en krem eller glasur. Lurer også litt på å lage ostekake med annet enn den kjedelig kornmoen som bunn. (Ja, oreo er populær her). Noen som har prøvd med ballerinakjeks f.eks? Andre inspirerende kake-ideer?
Tonka Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Hmm... Tror ikke vi deler smak i kaker, altså. Synes dette hørtes ganske kvalmende ut alt sammen. Og jeg er glad i å bake selv. Men jeg har et tips - let etter bøkene til en dame som heter Esther Brody. Hun har skrevet et utall bøker med hundrevis av kakeoppskrifter. Der er du rett og slett nødt til å finne noe som faller i smak! Jeg har kjøpt en av mine på Norli på Karl Johan, den andre husker jeg ikke hvor jeg fant. Nederland, kanskje? De er amerikanske, tror ikke de er oversatt til norsk. Lykke til:)
Kanutten Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Pepperkaker er kjempegodt i bunnen på ostekake. Dette bruker jeg til jul når jeg lager den.
Gjest Huldali Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Du kan jo prøve og smake hvordan det er Lag en spesiell kake hver helg og inviter på kaffe! Jeg har planer om å lage sjokolade kake med sjokolademouse, karamell, daimkuler og marsipan Må bare finne den rette anledningen. Sjokoladekake-bunnen skal deles, mellom delene skal det være sjokolademousse. Jeg har lyst til å ha et tynt lag med karamellsaus på den nedre kakebunnen. Tenkte å bruke en av de is-sausene fra freia. Kanskje den med smil-smak? På toppen av sjokolademoussen (det skal være sjokolademousse inni og rundt kaken) skal jeg strø over daimkuler. Til slutt skal jeg ha et marsipanlokk over hele kaken. Sikkert mange som syns dette høres kvalmende og mye ut, men jeg tror det kan bli godt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå