Mermaid Blues Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Kjæresten min var på en lengre fjelltur i går, og han har veldig mye gnagsår, vannblemmer og sår på føttene i dag. Spesielt en vannblemme synes jeg er litt merkelig - den er kjempestor (ca 5 cm lang og 3 cm bred) men det er veldig lite vann i den. Kan liksom flytte vannet rundt, hvis dere skjønner. Har det noe hensikt å tømme den, eller vil det gå over av seg selv? Jeg pleier å stikke hull på undersiden av vannblemmer med en steril nål når de er veldig vannfylte, slik at det ikke blir sår, men denne vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med. Den gjør veldig vondt, han klarer ikke å legge vekt på foten. Tips?
Essie_ Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 (endret) Det er nok bare en vanlig vannblemme, bare litt større enn de man vanligvis får. For smertene når han går kan det hjelpe å stikke et hull og tømme blemma for væske og sette over et gnagsårplaster (eller annen "tett" bandasje). Det vil gå over av seg selv uansett om man stikker hull eller lar være.. Endret 22. mai 2009 av Anemsi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå