Haris Pilton Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Av en eller annen grunn hev jeg kalkunkjøttboller i handlekurven her om dagen uten å tenke på hvilket tilbehør som passer til. Har dere noen gode tips? Jeg liker forresten ikke ris.
Zzyzx Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Potetmos, grønnsaker etter smak og fløtesaus (posen fra Toro som heter det) eller annen saus etter smak.
angeleyes Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Potetmos er godt til ja. Eller så kan du ha pasta. Det går også an å ha det oppi en salat.
ejoty Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Kjøttboller kan du ha f.eks. sammen med spaghetti. Eller potetmos som andre er innom er også godt! Ellers har Findus eller et lignende merke frossenblanding med diverse grønnsaker og poteter som kan være gode. Jeg har smakt en med kikerter m.m. og potetbiter i en karrisaus, og en blanding med potetbåter og div. andre grønnsaker som begge var gode. Begge har jeg hatt som tilbehør til kyllingkjøttkaker (duger sikkert også til kjøttboller). En veldig enkel og rask middag!
Hexagon Skrevet 23. mai 2009 #5 Skrevet 23. mai 2009 Jeg pleier å steke løk og kjøttbollene. Putte oppi en boks moste tomater, og la det koke litt. Serverer med pasta. De er innmari saftige og gode de kjøttbollene Vi er veldig glad i dem
Ms.Blaise Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Du kan lage en spinatsaus og helle denne over fullkornspasta. Eller lage en pastasalat til.
Nelly Pelly Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Stek kjøttbollene. Lag en god gresk salat med fetaost, tomater, rødløk osv. Bland sammen matyoghurt, hvitløk, sitronsprut, salt, pepper og raspet agurk og server ved siden. nam nam nam, sommermat :)Server evt couscous eller bulgur ved siden av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå