Gjest Gjest_tutta_* Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Har lyst på laminat i huset mitt, men kommer jeg til å angre? Vet at det er kaldere osv. men med varme i gulvet blir ikke det noe problem. Ser det har kommet nye sorter med struktur i som er veldig fine, f.eks. furu lutet plank til ca. kr. 299 pr. kv.meter. Er det noen som har erfaringer, positive eller negative til disse nye laminatgulvene?
Gjest Elastica Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Hvis jeg skal svare på spørsmålet i overskriften - om kvaliteten på laminat har bedret seg - svarer jeg at det har det ikke - kvaliteten har vært på topp hele tiden. Vel og merke dersom man mener slitestyrken er det viktigste. Jeg tror også at utseendet på laminat er finere nå enn det var før. Men laminat er laminat, og blir aldri til ekte treverk.
Gjest Meticulous Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Hvis jeg skal svare på spørsmålet i overskriften - om kvaliteten på laminat har bedret seg - svarer jeg at det har det ikke - kvaliteten har vært på topp hele tiden. Vel og merke dersom man mener slitestyrken er det viktigste. Jeg tror også at utseendet på laminat er finere nå enn det var før. Men laminat er laminat, og blir aldri til ekte treverk. Sier meg enig i dette - kvaliteten på laminat er jevnt over bra. Men det er hardere, og kaldere enn tregulv. Har sett at det finnes en del ulike strukturer på laminatgulv nå, så da ser det iallfal litt mer ut som treverk. I vårt forrige hus lå det en gammel eikeparkett på kjøkkenet og i gangen, og den var utrolig sterk. Fantes nesten ikke hakk eller riper, og den ble ikke spesielt godt ivaretatt... Andre parketter tåler imidlertid ingenting, så det lønner seg med grundig research.
Honesty Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 (endret) Det blir som å sammenlikne epler og appelsiner, altså umulig. Laminat av høy kvalitet er dyr, og nok bedre enn parkett i tilsvarende prisklasse, men bruksområdene vil allikevel ikke bli de samme, så du må nesten definere hva du ønsker. Vi har hund av ganske stor, aktiv rase, og la derfor ny laminat i stua i vinter i valnøttfinish som ser veldig ekte ut. Vi rev samtidig ut den gamle parketten. Det var faktisk parkett som var slipbar, men idiotene som hadde lagt parketten, hadde lagt den rett oppå et tykt, gammelt teppegulv, slik at det oppstod svikt og sprekker. Hadde jeg fått velge fritt uten tanke på det praktiske, hadde jeg valgt heltregulv. Endret 24. mai 2009 av Honesty
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå