Gå til innhold

Inspirasjonstråden:)

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trenger tips i hverdagen, og tenkte at kanskje flere også trenger dette!

Tipsene kan være alt fra enkle retter til ting som piffer opp de mer vanlige tingene som f.eks taco eller saus fra boks.

Penger og tidsbruk er ingen hindring, så lenge rettene er tålig enkle.

Håper det kommer mye:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hmm, så langt har du ikke fått så mange idéer, stakkar...:)

Tja, hva kan jeg foreslå? Er stappmett, så mat er ikke det som frister mest for øyeblikket.

Hva med å marinere kylling i masse hvitløk og chili - og da mener jeg masse chili, ikke fullt så mye hvitløk med mindre du har fri dagen derpå...

La det stå og godgjøre seg over natta og bak det i ovnen neste dag. Som tilbehør ville jeg hatt bakte poteter (80-tallsklassiker som mamma lagde når vi skulle kose oss) med ditt favoritttilbehør. Jeg ville nok hatt rømme, crème fraiche eller noe annet kremet til - hvis du bruker like mye chili som meg så kommer du til å trenge det for å slukke brannen i munnen:) Pleier å blande crème fraichen med finkuttede grønnsaker (paprika, løk, sylteagurk f.eks.) så det blir litt smak i den. Salat og mais ved siden av, og ellers annet tilbehør du synes høres godt ut.

Pleier å bruke ca fire små cubanochilipepper til en hel kylling. Resten av kyllingen kan brukes til å lage kylling- og pastasalat til middag dagen etter, spicy kyllingsuppe, eller kyllingsalat til å ha på brødskiva.

Skal prøve å huske å skrive mer neste gang jeg er sulten - er litt lettere da...:)

Edit: Trykkleif:)

Endret av Tonka
Skrevet

Jeg anbefaler en pastarett i form som jeg lagde forleden dag. Min kjære elsket det. Okay, jeg lagde retten slik;

Første kokte jeg opp vann, helte oppi 500g pastapenner (First Price), lot det godgjøre seg til de ble ferdig. Samtidig som vannet kokte skjærte jeg opp to kyllingfiléter i strimler, stekte disse i stekepanne på middels høy varme.

Da pastaen var ferdig, helte jeg av vannet, helte halvparten av pastapennene i en avlang ildfast form, tok deretter kyllingen og spredte disse godt ut i formen, og deretter helte jeg over resten av pennene.

Når dette var gjort tok jeg og helte over et glass Dolmio Pasta al Forno-glass (fantastisk god saus til kylling og pasta), blandet sausen godt inn sammen med kyllingen og pastapennene. Til slutt strødde jeg en god dæsj ost på toppen (her brukte jeg First Price-pizzaost).

Formen sto inne i ovnen i ca. 15-20 min på 200 grader.

Vel bekomme!

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...