Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #1 Del Skrevet 22. mai 2009 hei! vi skiftet bremseklosser og bremseskiver på bilen i høst. nå har lampa begynt å lyse igjen!! hvor ofte skifter dere bremseklosser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 22. mai 2009 #2 Del Skrevet 22. mai 2009 Skiftet dere alle klossene i høst, eller kun på en aksel? Hvor mange km kjører dere i året? Automatgir? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
m74 Skrevet 24. mai 2009 #3 Del Skrevet 24. mai 2009 Lampe for slitte klosser eller lampe for bremsevæske? Klosser skal i hvertfall holde 50-60000 skulle jeg mene, 1mm slitasje pr. 10000km eller så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neeta86 Skrevet 6. juni 2009 #4 Del Skrevet 6. juni 2009 Hører fort om bremsklossene skulla vært skiftet... Skrape lyd mot bremsskiva når du svinger mot den siden klossen skulle vært skifta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #5 Del Skrevet 20. juli 2009 Hører fort om bremsklossene skulla vært skiftet... Skrape lyd mot bremsskiva når du svinger mot den siden klossen skulle vært skifta Henger meg på denne jeg:) Har kommet en sånn lyd i dag, men ikke hele tiden.Skiven innforbi hjulet var også varmt. Har verkstedtime om 1 uke. Bør jeg ikke kjøre med bilen før den har vært på verksted....????? noen som har mer greie på bil her en meg?????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nynaeve Skrevet 20. juli 2009 #6 Del Skrevet 20. juli 2009 I følge min reparatør så den dagen det kommer ulyd er det allerede seint å skifte. Da må sjølve skiva byttes også, ikke bare klossene. Det er mye dyrere. Min bil hadde kjørt ca 80 000 da de måtte byttes, men da bytta jeg på alle 4 hjula. bilen min har vært en kommune bil med mye by-kjøring = slitt fortere enn normalt. Mulig at du ikke bytta på alle hjula ? Ring å spør verkstedet. Vil anta at varsel lampa lyser mens det enda er en liten margin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apis Skrevet 20. juli 2009 #7 Del Skrevet 20. juli 2009 hei! vi skiftet bremseklosser og bremseskiver på bilen i høst. nå har lampa begynt å lyse igjen!! hvor ofte skifter dere bremseklosser? Alt for tidlig med normal kjøring til å være bremseklosser. Sjekk bremseveske nivå. Er det alikevell bremseklosser tipper jeg du har noen calipre som henger og subber også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå