Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Finnes det noen alternativer til hormonprevasjon (p-piller, p-sprøyte og alt sånn) bortsett fra kondom?
Klematis Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Kobberspiral. Har aldri brukt, men vurderer det sterkt når svangerskapet er over. Herlig å slippe å tenke på prevensjon i flere år. Noen (gammeldagse) leger vil ikke sette inn spiral med mindre du har fått barn. Kan gjøre litt vondt å sette inn. Og har hørt at noen får kraftigere mensturasjonsblødninger enn før med kobberspiral. Ellers er vel kombinasjonen pessar og sæddrepende krem en mulighet. Men for min del høres det alt for mye pes ut.
Gjest T Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 jeg har ikke født barn og satte inn kobber spiral, ikke så ille å sette den inn.. men hadde veldig vondt i noen dager etterpå. jeg tok den ut til sist fordi jeg fikk så enorme mensensmerter og slike lange blødninger.. synes egentlig jeg bare blødde og hadde mens-smerter.. men det der er veldig forskjellig fra person til person.. noen går det veldig bra for! jeg har også prøvd pessar med seddrepende krem.. helt ok egentlig.. men noe kjipt og gå inn på badet før hver samleie og sette pessaret på plass.. litt stemningsdrepende.. deretter så kjente partneren min pessaret av og til under samleiet.. deretter så måtte jeg gå med pessaret flere timer etter samleiet fordi kremen måtte virke mot sæden såså lenge.. så den var litt drøy også i lengden... da jeg ikke tåler hormonene i verken p-pille eller p-sprøyter.. kom jeg til sist over noe som heter PEARLY.. det er et instrument der du målet temperaturen hver morgen.. den er litt dyr og legene liker ikke den måten som prevensjon.. men for meg funker det helt utmerket.. og bruker man den rett skal den være ganske sikker.. men ved siden av pearlyen er jeg veldig nøye med å skrive ned syklusen min og følger ved siden av med pearlyen.. så jeg vet som regel når jeg har eggløsning ( så de dagene du har eggløsning og kan bli befruktet bruker man bare kondom eller hopper av.. den siste er vell ikke kjent for å være så sikker, men funker godt for meg og parteren min ( gjort det slik i nesten to år.. lykke til ( pearly kom jeg over på nettet, en nett side , der skal det stå ganske mye om den..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå