Gå til innhold

betennelse ved visdomstann...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg var hos tannlegen i går, og fikk skylt med saltvannsoppløsning. jeg har vondt fortsatt, og slet med å sove pga det i natt.

hadde betennelse ved den tanna tidligere og, da fikk jeg også skylt området hos tannlegen. husker ikke hvor lenge det gjorde vondt etterpå... tror det var vondere i noen timer før det gradis gikk over. ganske sikker på at det hadde gått over til neste morgen iallefall.

så jeg ønsker svar fra noen som har opplevd bhan etennelse og fått skylt det. hvor lang tid tok det før dere sluttet å ha vondt?

bør jeg gi det mer tid, eller oppsøke tannlegen igjen og kreve ny skylling?

syntes ikke det virket som at han skylte overalt, men tenkte at det gjorde han vel, bare at jeg fikk det ikke med meg. men nå som jeg fortsatt har vondt, er jeg ikke sikker. har han ikke gjort jobben sin?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

ingen?

hvor lenge tar det eventuelt før det går over, hvis jeg ber om pencilin?

hva annet kan gjøres?

hvis jeg tar to paracet gir smerten seg litt en stund. finnes det noe mer effektivt å ta?

Gjest Gjest
Skrevet

Spør jeg lege eller tannlege om antibiotikakur/pecilinkur?

Skrevet

Det kan fint ta tre - fire dager før betennelsen gir seg, og da bør du bestille time til å fjerne tennene.

Skrevet

Jeg har gjort det to ganger, og hver gang har jeg fått med meg penicillin som jeg skulle ta hvis det ikke ble bedre etter et par dager. Og begge gangene måtte jeg ta penicillinen.

Ibux og Paracet sammen er ganske effektivt.

Skrevet
Spør jeg lege eller tannlege om antibiotikakur/pecilinkur?

Du spør tannlegen. De kan skrive ut resepter på alt du trenger i forbindelse med tannbehandlingen.

Jeg fikk antibiotikakur + en pakke Paralgin forte som smertestillende. Trengte ikke bruke smertestillende mer en de to første dagene, og selve betennelsen gikk fort tilbake da jeg startet på antibiotikakuren. Innen en uke var alt blitt bra igjen.

Skrevet

Poenget er at så lenge dere ikke fjerner tennene så vil betennelsen komme tilbake med jevne mellomrom.

Skrevet
Poenget er at så lenge dere ikke fjerner tennene så vil betennelsen komme tilbake med jevne mellomrom.

Det er sant.

Som regel så blir det borte hos meg ganske fort. Så fort jeg kjenner litt smerte i munnen så pøser jeg på med corsodyl og listerine.

Det var dette å manne seg opp til å fjerne dem da...

Skrevet

Ta Vademecum på en q-tips og dynk området morgen og kveld (oftere om du gidder). Smaker ganske fælt, men betennelsen går over fort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...