Gå til innhold

Hvilket sete foretrekker du

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ella_*
Skrevet

Kort og greit, liker du å sitte på det ytterste setet eller det innerste? Og hvorfor vil du helst sitte der?

Selv foretrekker jeg å sitte innerst, kanskje fordi jeg liker å se ut vinduet når jeg tar buss, men også fordi det føles litt "merkelig" å sitte ytterst, blir for mye rom rundt meg.

Er ingen spesiell grunn til at jeg spør, bare litt nysgjerrig etter bussturen i går ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg setter meg der det er ledig uten å tenke noe særlig over det på korte turer, men på lengre turer vil jeg helst sitte langt fremme i bussen og ytterst på setet.

Skrevet

Jeg fikk det spm igår når jeg og en kamerat bestilt flybilletter og vi skulle velge sete på flyet. Jeg liker av en eller annen grunn å sitte ytterst på flyet. I hvert fall på lange flyreiser. Han spurte hvorfor men jeg kunne ikke gi han noe ordentlig svar. Det samme gjelder buss og tog. Spesielt når det er mye folk på bussen, så liker jeg ikke å sitte inneklemt et sted.

Skrevet (endret)

Så lenge jeg får sitte blant de forrerste setene, sånn at jeg ikke blir bilsyk, er jeg fornøyd. Drømmeplassen er helt forrerst til høyre, ved vinduet (jeg og de andre gamle damene :fnise:). Da har jeg full oversikt, samtidig som jeg kan lene hodet mot vinduet.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Jeg liker og sitte ved vinduet. Da kan jeg se ut og lene hodet mot vinduet hvis jeg vil.

Skrevet

Jeg liker best å sitte med vinduet langt bak i bussen.

Skrevet
Kort og greit, liker du å sitte på det ytterste setet eller det innerste? Og hvorfor vil du helst sitte der?

Jeg liker å sitte på et ledig sete. Dette fordi jeg ikke liker å sitte på fanget til fremmede mennesker

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg foretrekker vindusplass. Både fordi jeg da kan se ut av vinduet, men også fordi jeg da slipper å hele tiden være oppmerksom på sidemannen, og følge med på om vedkommende rasler med posene eller sender andre flytt-deg-jeg-skal-av-signaler. Og så slipper jeg holde meg fast i svingene for ikke å ramle av setet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg setter meg innerst mot vinduet, på høyre side og mellom dørene foran og i midten. Ikke mange som er på bussen når jeg går på.

Gjest Gjest
Skrevet

På bybuss setter jeg meg sånn at det er lettest mulig å komme av. På langtur foretrekker jeg vindusplass.

Gjest Wacmoc
Skrevet

Setter meg alltid ved viduet. Kan jeg ikke titte i viduet føler jeg at andre tror jeg stirrer på dem siden jeg ikke har noe steder å se :P

På fly kan jeg ikke sitte ved vinduet da det er for kaldt for meg. Har lite jern, lavt blodtrykk og lav blodprosent og fyser hele tiden. Så kan aldri sitte ved vinduet på flyet da jeg blir sjuk..

Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet

Buss er noe av det verste jeg vet og det kjører jeg kun med de få gangene vi drar på busstur med jobben. Da foretrekker jeg å sitte ved vinduet.

Skrevet

Det innerste så jeg kan se ut av vinduet

Skrevet

Om jeg sitter langt bak eller foran bryr meg lite så lenge jeg sitter ved vinduet ^^

Skrevet

Innerste, liker å kunne se ut av vinduet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Cupcakes
Skrevet

jeg foretrekker vindusplassen best fordi da har jeg noe å titte på, og gjerne sånn midt i bussen egentlig...men kjører ikke så mye buss lengre :) og på fly "må" jeg sitte ved vinduet og titte ned på verden under :)

Skrevet

Hvis det er et ledig dobbeltsete, setter jeg meg innerst for ikke å oppta to seter. Og hvis det er få mennesker på bussen, foretrekker jeg å sitte ved vinduet.

Hvis bussen er full, foretrekker jeg å sitte ved midtgangen, siden det er lettere å komme seg ut.

Hvis jeg reiser sammen med en annen, spiller det ingen rolle hvem av oss som sitter innerst. Men hvis jeg er på tur med jobben eller med mange kjente, liker jeg å sitte ved midtgangen, for å være med på praten og det sosiale som foregår mellom setene.

Og siden det var snakk om fly:

På langdistansefly liker jeg å sitte ved midtgangen så jeg kan bevege meg fritt og gå på do uten å måtte klatre over noen. På kortere turer vil jeg helst sitte ved vinduet og titte ut.

Skrevet

jeg liker setene som er beregnet for en og halv person, da slipper jeg som oftest å dele sete med noen, og får vindusplass!

Skrevet

Uansett avstand foretrekker jeg vindusplass, ca midt i bussen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...