Gå til innhold

SMS AVHENGIGHET


RaGnA

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som så på TV2, og programmet om "sms avhengighet"?

Tenkte å lage en liten, uhøytidelig spørre undersøkelse jeg..

1.Hvor mange tekstmeldinger sender du i snitt, hver dag?

2.Føler du deg, på noen som helst måte, avhengig av mobilen?

kan begynne å svare selv da...

1.Sender vel i snitt, rundt 3 sms daglig..

2.Kan innrømme at jeg føler meg litt "naken" visst jeg har glemt mobilen! icon_rolleyes.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kommer mine svar på spørsmålene:

1. 0 meldinger pr. dag.

2. Batteriet på mobiltelefonen min er dødt, går ikke an å lade det opp mer. Har derfor vært uten mobil i et halvt år, så svaret er definitivt nei. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender alt fra 0 til 20 meldinger om dagen, men snittet er på ca 5 tror jeg. (Mye er i forbindelse med jobben).

Er ikke så fryktelig avhengig av mobil på fritiden og har den sjelden med meg i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

1.Kan sende mellom 5-20 meldninger pr.dag. Gjennomsnittet ligger vel på 5-6.

2. Kan godt reise på butikken uten mobilen.

Men liker å ha den med hvis jeg blir borte over flere timer.

Avhengig..?

Til en viss grad er jeg nok det.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sender kanskje 0-5 sms meldinger om dagen.

2. Er kanskje litt avhengig av mobilen, bruker den ikke så mye, men syns det er greit å ha den med i bilen, ol, i tilfelle jeg skulle trenge den, visst det skulle skje noe.

Bor ikke akkurat i verdens navle, så jeg syns det er greit å ha den med, visst jeg plutselig skulle få motorstopp midt i ødemarken.

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så programmet og ble litt paff ja...

Sender sms 0-20 i løpet av dagen. Alt etter hva som skjer, avtaler osm skal gjøre etc.

Avhengig, nei, det hender jeg legger igjen mobilen hjemme, det er godt. Det som stresser meg er hvsi jeg har en avtale om at noen skal ringe meg, eller en avtale om å send emelding når man er ferdig med noe og så skal avtale å møtes eller noe.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender vel som andre over her, mellom 0 og 20 pr dag.

Men er TOTALT avhengig av å ha mobilen med.

Akkurat som jeg MÅ gå med klokke 24/7, det eneste stedet mobil og klokke ikke er med, er i dusjen, basseng o.l.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall tekstmeldinger per dag avhenger veldig av hva som skjer, hvilke avtaler som blir gjort etc. Kanskje i snitt 1 - 6.

Jeg er litt avhengig i den grunn at jeg har både klokke (har hverken ur på armen eller veggen), vekkerklokke og alle telefonnumre der.

Men skulle jeg glemme den, så blir det ingen krise, bare litt deilig. Lite som er så livsviktig at det ikke kan vente til jeg kommer hjem. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sender mellom 0-5 meldinger pr dag (det kan gå dagesvis mellom hver melding jeg sender...)

2. Avhengig...tja...til en viss grad. Om jeg er på skole/jobb MÅ jeg ha den med i tilfelle min datters barnehage ringer(sykdom,ulykke o.l) Har jeg glemt den blir jeg kjempeurolig, og stresser etter å finne telefon slik at jeg kan ringe sambo å si ifra. Ellers er jeg absolutt ikke avhengig av den icon_smile.gif

Klem fra Zafir(mer avhengig av pc og e-mail!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sa du noe Zafir!

Jeg hadde gitt bort mobilen min uten å blunke hvis jeg måtte ha valgt mellom den og pc'n min!!!!

Myyyyye mer avhengig av pc'n både til jobb og morro!!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei RaGnA!

Tja..kan nok tenkes at jeg er litt avhengig ja.

Sender ca 2-3 meldinger daglig.

Og ser helst at jeg har med mobilen, når jeg går ut. MEN har IKKE påslått telefon, på kino, bryllup, begravelser og sånn.(visst jeg venter en viktig telefon, slår jeg telefonen på lydløs)

Kunne ALDRI tenkt meg å slutte å bruke den iallefall.

Er jo til dels avhengig av den i jobben da.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Sender rundt 5-10 meldinger til dagen, ofte mye mindre hvis jeg er mye ute på farten og er opptatt. I helgene blir det en del mer av og til, hvis jeg skal ut.

Om jeg er avhengig av mobilen vet jeg da egentlig ikke, har ikke problemer med å la den ligge hjemme når jeg skal ut, og når kjæresten er hjemme har jeg den nesten *aldri* med.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg senter kanskje 3-4 meldinger om dagen i snitt, men det kan gå mange dager mellom hver gang. Kan til og med glemme å sjekke mobilen en dag, selv om jeg er hjemme og har den i nærheten hele tida (har ikke lyd må meldinger). Så avhengig, det er jeg absolutt ikke. Men det er jo greit å ha mobilen der da, i tilfelle jeg trenger å gi en beskjed eller noen vil gi meg en beskjed.

Skjønner forresten ikke at de folka i det programmet som brukte sms til å chatte ikke var på nett heller. Greit nok å sende en beskjed pr sms, men det blir jo svindyrt å chatte på den textTV chatten når det koster 5 eller 10 kroner for en melding. Myyyyye billigere på nett! Ikke at det er bra å være avhengig av å chatte da, men det er jo i alle fall greit å ikke ruinere seg på det.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Jeg sender som de fleste her i gjennomsnitt mellom 0 og 5 meldinger hver dag. Noen dager ingen, andre dager mange flere!

2. Avhengig av mobilen? JA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med faktura fra mars måned.

1. 3.9 tekstmeldinger pr. dag (har regnet ut gjennomsnittet)

2. Tja.........

Ha en fin sommerdag icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. Jeg sender 5-30 meldinger pr dag. Sender stort sett fra mother.netcom.no, hvor man kan sende 25 gratis meldinger pr døgn. Hadde nok ikke blitt så mange hvis jeg måtte betalt for alle!

2. Jeg har med meg mobilen stort sett overalt, så jeg er nok avhengig. Det gangene jeg har lagt den igjen hjemme, har jeg ofte hatt bruk for den.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kan sende alt i fra 0- 20 mld pr.dag

2. Jeg vil nok si at jeg er mobil avhengig.

Har jeg ikke mobilen med, føler jeg det er noe som "mangler".

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

* sender sjelden sms meldinger

* tar mobilen med meg når jeg husker det icon_smile.gif

så jeg er nok ikke avhengig men det var jeg før! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Bruker sms mye i forbindelse med jobb, ca sms 10 pr dag. Privat sender jeg 1-2 pr dag.

2.Er totalt avhengig i jobbsituasjon, og derfor vet jeg ikke hvordan det er å gå uten...

Bruker nesten aldri mobilen til å ringe/snakke i, da det er mye billigere med sms!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...