Gjest Wacmoc Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Jeg blei klort rimelig fint av katta mi nå i sta. Begynte å silblø fra tommelen, fikk rivd av en god del hud, og det stikker litt hud opp her og der. Har sluttet å blø etter ti minutter med press på tommelen, men gjør utrolig utrolig vondt. Er det noe spesiellt jeg burde gjøre, med tanke på at det var en katt som gjorde det? Eller skal jeg bare gjøre som man gjør med normale sår og plastre det osv?
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Desinfiser grundig. Om det er lenge siden sist du fikk stivkrampesprøyte, bør du vurdere dette også, men det gjelder vel hovedsaklig ved bitt, ikke klor. Du kan jo ringe fastlegen din og høre hva han mener om saken.
Gjest Wacmoc Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Desinfiser grundig. Om det er lenge siden sist du fikk stivkrampesprøyte, bør du vurdere dette også, men det gjelder vel hovedsaklig ved bitt, ikke klor. Du kan jo ringe fastlegen din og høre hva han mener om saken. Rense med klorixidin ogsånt mener du? Er ikke så lenge siden sist jeg fikk den, 6 år siden tror jeg da jeg blei bitt av bikkja.
Essie_ Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Klorhexidin er fint. Stivkrampevaksinen skal være beskyttende i 10 år, så det går nok greit.
Gjest Wacmoc Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Okei, får prøve det Skal jeg bruke plaster eller en liten bandasje?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå