Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Hei dere:D Vi er ivrige prøvere, kroppen min er litt i ulage etter pilleslutt for snart 2 mnd siden. Vet ikke når jeg har eggløsning. Ut ifra babyverden er jeg mest fruktbar fra 25-30 mai, eggløsning finner sted 28 mai stod det. Dette utifra om man hadde syklus på 28 dager. Jeg vet ikke hva jeg har, hvordan regner man ut hvor lang syklus man har? Men til poenget, jeg tenkte å kjøpe meg eggløsnings test i morgen for å se om jeg virkelig har eggløsning. Men er disse testene til å stole på? og hvordan fungerer de, er det bare til å tisse på en pinne? Håper virkelig på svar fra dere kloke jenter, jeg er si gira nå, har lyst på bebis:)
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Eggløsningstestene jeg bruker er sånn at jeg tisser i et glass (ettermiddagsurin), så holder jeg stripsen i urinen i 15 sekunder, og leser av resultatet innen 5 minutter. Men dette står forklart i bruksanvisningen. En syklus regnes fra første blødningsdag til neste blødning starter. Altså blir det til og med fra den dagen du får mensen og fram til og med dagen FØR neste blødning starter (da dette blir dag 1 i neste syklus igjen...).
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Tusen takk for svar dere:) Er så i tvil om jeg skal kjøpe eggløsningstest, koster jo litt på apoteket fremfor å bestille på nett. Så rekker jo ikke bestille nå før denne eggløsningen. Vil liksom bli gravid NÅ, hehe. Er det mange det klaffer for etter bruk av slike tester?
simba80 Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Henger meg på her! hvor kjøper man forresten eggløsningstest og graviditetstest billigst på nett?
Gjest Lhinn Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Kvinnekroppen produserer noe som kalles luteiniserende hormon (LH). Det er tilstede i urinen nesten hele tiden, men øker dramatisk rundt 12-36 timer før eggløsningen. En eggløsningstest påviser LH i urinen og gir et positivt resultat når den lokaliserer denne dramatiske stigningen i LH-nivået. Når man prøver å bli gravid kan eggløsningstester være til stor hjelp, siden de lar en vite at egget sannsynligvis er mer eller mindre ferdig modnet, og at tiden er inne for å forføre sin bedre halvdel. Eggløsningstester kan også være kjekt å kombinere med temping, sekretsjekking og/eller tappetafsing, slik at man får flest mulig "bevis" på eggløsningen. Det er imidlertid viktig å være obs på at en positiv eggløsningstest IKKE garanterer at du vil få eggløsning. (fra pernille.info) hei jenter forstår godt at dere vil bli gravide NÅ, er vel en følelse alle av oss prøvere sitter med Vil liksom bli gravid NÅ, hehe. Er det mange det klaffer for etter bruk av slike tester? vel, bruken av EL tester hjelper deg bare i å finne eggløsning i syklusen din. for min del er EL tester viktig, siden syklusen min er så lang. på den måten slipper jeg og mannen "plikt-sex" annenhver dag hele syklusen. men, selv om du har positiv test er dessverre ikke dette en garanti på at du faktisk har eggløsning. som noen skriver over her, gå inn på www.pernille.info Henger meg på her! hvor kjøper man forresten eggløsningstest og graviditetstest billigst på nett? anbefaler dere å ta en titt på denne tråden, her finner dere svar på meste ang billigtester på nett. (jeg har selv ett innlegg der med link til nettsiden jeg bestiller fra.) Lykke til
Pupsilure Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Jeg begynte med EL-tester for noen mnd siden. Kjøpte tester på eBay, og gav nesten ingenting for dem Se her, f.eks. Jeg tror det var akkurat disse testene jeg kjøpte. Og de har fungert kjempebra. Jeg har veldig stabil syklus, og vet akkurat når jeg forventer EL, og bekrefter at det stemmer hver mnd med EL-tester. Egentlig kunne jeg latt være å teste. Vi skal ikke prøve riktig enda, så det er greit å vite når vi skal la være å ha sex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå