Gå til innhold

Sjokoladeboller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg skal bake boller, men har lyst til å gjøre de litt mere spennende. Derfor har jeg tenkt å legge to biter med melesjokolade oppi hver av dem. NAM:D

Det jeg lurer på er hvordan disse kommer til å smake når de ikke er helt ferske? Blir det fortsatt godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode blir de nok, særlig om de er ganske luftige og ikke så "tunge". Blir de veldig kompakte kan du gi de et halvt minutt i microen, så blir de gode som nye igjen.

De sjokoladebollene som selges på kiosker og bensinstasjoner har forresten stekefast sjokolade i seg, og ikke vanlig melkesjokolade. Vet ikke hvordan forskjellen kommer til å bli, men kan tenke meg at sjokoladen kan bli mer rennende og at du derfor ikke får definerte sjokoladebiter i bollene dine.

Skrevet

Jeg hadde villet satse på kokesjokolade, for den tåler bedre varme enn melkesjokolade.

Skrevet

Jeg har bakt både med kokesjokolade og melkesjokolade og det gikk fint. Lagde masse og frøs de ned :)

Skrevet

Har bakt de før, men da ble alle spist opp med en gang:) Nå skal jeg bare bake til meg og typen, så regner ikke med vi klarer å spise alle mens de er helt ferske:P

Melkesjokolade funker supergodt;) Sjokoladebitene ligger liksom inni bollene, så du ser den ikke når du bare ser bollene.. Men når du tar ett bit renner det deilig sjokolade ut<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...