Gå til innhold

Reisetips ønskes :)


BlackBerry

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer skal på ferie i august. Ønsker 2 uker, fra ca. 9 - 24 august. Men klarer ikke å finne ut hvor vi vil dra. Så tenkte jeg kunne få noen tips her:)

Ønsker å bo på hotell ved ei strand. Siden vi skal være på ferie i 2 uker er vi også avhenging av å dra et sted der man kan oppleve en del. Muligheter for shopping, diverse spennende utflukter osv. Og også muligheten for lange late dager på ei fin strand, og ikke minst god mat... :)

Så, hvor drar man for å finne alt dette? :) Kom med tips og forklar gjerne hvorfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Noen form for budsjett eller begresninger på hvor langt dere ønsker å reise?

Generelt kan man si at sydeuropa er varmt og dyrt på denne årstiden. Jeg foreslår derfor California.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at sør-europa kan være litt vel varmt - men anbefaler likevel Kroatia og Italia. Det går fly med OK pris til flere byer i begge land.

Kroatia har en veldig lang kyststripe, og har flere historiske byer. I tillegg har de vingårder dere kan besøke, seilbåter dere kan reise med osv.

I Italia ville jeg leid bil og enten reist rundt i nord-Italia rundt innsjøene der (Garda, Como, Maggiore, Orta) - (UTROLIG vakkert!) eller reist langs middelhavskysten (nord, rundt Genova, eller Amalfi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Som noen skrev over her så kommer det helt an på budsjettet deres. Det er så mye å velge mellom. Men hvis dere er ute etter noe helt spesielt så ville jeg IKKE reist til et charter reisemål.

Og husk været når dere reiser, det er orkansesong/monsun mange steder i verden da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...