Gå til innhold

Kreatin for jenter?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg lurer egentlig bare på hvordan en jente ville blitt seende ut hvis hun tar kreatin:) Anbefaler du det eller ikke-hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ja, det vet jeg, men mine guttevenner har blitt veldig store. Jeg vil ha markerte og fine muskler, men vil ikke se ut som en bodybuilder;) Hihi;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ekstremt mye til for ei jente å få bodybuilderkropp. Jenter produserer for lite testosteron til å få gigantiske muskler uten å 1) optimalisere livet sitt fullstendig for muskelvekst og eventuelt i tillegg 2) bruke sterkere saker enn keratin. Selv da er det vanskelig for damer å få store muskler.

For å få markerte muskler må du ned i fettprosent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Man får ikke noen enorm bodybuilder-kropp av å bruke kreatin. Her er en artikkel som belyser litt om bruk av kreatin for jenter. Det kreatin gjør er å gi deg mer anaerob energi slik at du kan trene hardere når du først er på treningssenteret, og selve kreatinen kommer ikke til å bygge muskler av seg selv. Så hvis du ikke trener konkret for å få store muskler kommer du heller ikke til å få det med kreatin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Durinur skrev:

Man får ikke noen enorm bodybuilder-kropp av å bruke kreatin. Her er en artikkel som belyser litt om bruk av kreatin for jenter. Det kreatin gjør er å gi deg mer anaerob energi slik at du kan trene hardere når du først er på treningssenteret, og selve kreatinen kommer ikke til å bygge muskler av seg selv. Så hvis du ikke trener konkret for å få store muskler kommer du heller ikke til å få det med kreatin. 

Sikkert nyttig informasjon for en sletta bruker elleve år seinere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde kreatin var noe som var i eksemkrem? 🤔

Anonymkode: 04e07...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Trodde kreatin var noe som var i eksemkrem? 🤔

Anonymkode: 04e07...26a

Nope. Det du tenker på er kortison.

Anonymkode: 4a107...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Pierre Gynt said:

Sikkert nyttig informasjon for en sletta bruker elleve år seinere. 

Om ikke nyttig for ts, så var det i alle fall nyttig for min del.

Anonymkode: 4a107...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pierre Gynt skrev:

Sikkert nyttig informasjon for en sletta bruker elleve år seinere. 

Du ass.. 😅

Anonymkode: 1d26b...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kreatin virker ved at det binder vann, det betyr eks større muskel volume pga av vann i musklaturen.

Man kan oppleve større styrke, det er vanelig man går opp noen kg i pga vann.

Det finnes forskjellig kreating, piller pulver osv, noen krever oppladning over en vis tid for maks effekt.

mens andre kan man bare ta rett før trening.

kreatin inneholder lite calorier, bra og bruke om man kjører en diett caloriunderskudd.

Ikke særlig vanelig og bli så "svær på kreating" det er mest pga av vannet som øker volumet på musklene.

Det er nok ingen fare, om det hjelper deg og prestere bedre på trening så er det nok verdt det.

Slik er det ofte man ser etter det som kan gjøre man "litt bedre"

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...