Gjest Eurodice Skrevet 20. mai 2009 #1 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg leste en underlig (etter mitt syn) formulering på seksualitetsforumet nettopp. "Både hun og jeg har ingenting å klage over". Jeg ville sagt "hverken hun eller jeg har noe å klage over". En annen sak som ikke har noe med dette å gjøre, er bruken av "både... men (også)". Jeg hører og leser det stadig vekk. Det heter fremdeles "både - og", og "ikke bare - men også". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonka Skrevet 24. mai 2009 #2 Del Skrevet 24. mai 2009 Du har rett, Belladonna, begge eksemplene dine er eksempler på elendige språkkunnskaper, og det er det mye av her på KG... Til vedkommendes forsvar så går det litt fort i svingen for oss alle innimellom, men dog... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 30. mai 2009 #3 Del Skrevet 30. mai 2009 Litt på siden av dette, men jeg irriterer meg over at veldig mange bruker "ikke" og "verken" i samme setning, slik at betydningen blir helt motsatt av hva avsenderen i utgangspunktet tenkte. Jeg leste følgende beskjed i en leilighetsoppgang for litt siden: "Det er ikke lov å verken ha hunder eller katter i leilighetene", og måtte le litt av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå