Gjest Bond Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Må nå snart lage grillmat for en haug med mennesker og lurer på om noen har en spesielt bra oppskrift for noe fersk salat? Det blir pastasalat og diverse andre ting i tillegg, så det skulle være noe som er ganske frisk kanskje? Jeg har dessverre ikke tid å teste ut mange oppskrifter selv for å finne noe som kan være bra, så tar gjerne i mot tips av oppskrifter/ideer som dere har prøvd og som fungerer. Føler at en vanlig gresk salat blir litt kjedelig kanskje?
Gjest faerytale Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Gresk salat er aldri kjedelig Det beste jeg vet
Gjest Bond Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Hehe, jeg synes det er godt også, men tenkte bare kanskje noe mer 'spennende', dvs gresk salat er noe man ofte får.
Gjest faerytale Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Man skal ikke undervurdere det man ofte får Ellers er det godt med ruccola, tomater og pinjekjerner Og det er jo kjeeempelett å lage!
twinklestar Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 ja, pinjekjerner er kjempegodt i salat, rist dem lett i stekepanna forst. Ellers elsker jeg capreze fersk mozzarella, tomater (med mye smak), fersk basilikum, balsamico og en god olivenolje, gjerne litt pepper og sjosalt oxo. mmm...
twinklestar Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 en ting til som er godt, lettvint og litt annerledes: Skjaer sotpoteter (faas kjopt i innvandrerbutikk eller evt. paa meny,ultra etc.) i mellomstore biter og kok til de er passe myke, skyld de i kaldt vann saa ikke kokeprosessen fortsetter, bland i fersk dill og lime (evt. sitron - husker i farta ikke hva vi pleier aa bruke, tror det er lime). Kjempegodt, blir mer som en potetsalat, men friskt med det sure i
Nemesis Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Det enkle er ofte det beste synes jeg! Salat, tomater og rød løk med litt dressing over!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå