Gå til innhold

Septemberbrud - 19.09.09


desembermamma06

Anbefalte innlegg

Vi har vært forlovet nå i 2 år og hadde egentlig planer om å gifte oss i 2010, men brått fant vi ut at vi vil gifte oss i år i steden :)

Så i mai sjekket vi ut kirke og lokale, og det var ledig i september. Så nå har vi 4 måneder å planlegge bryllupet på. Men allerede i løpet av en uke har jeg planlagt masse ! :) Jeg liker å planlegge ! ;)

Vi skal gifte oss i Olavskapellet på Borgaardsyssel museum i Sarpsborg, og siden dette er bare en kirke som museumet leier ut, må vi ordne alt selv. Så jeg har ordnet med prest og musikk i kirken. Har tenkt til å ha en som kan spille piano isteden for orgel. Synes det er finere, så kan jeg ha en som spiller piano under både vielsen og bryllupsfesten.

Ellers har jeg ordnet med:

Kokk - som skal lage tre retters middag. Det blir kamskjell til forrett, ytrefilet til hovedrett og creme brulee til dessert.

Blomster - Har funnet den perfekte brudebuketten. Den er i lilla/lavendel farge. Skal også ha samme blomstene som borddekorasjoner.

Brudekjole - var og kjøpte meg brudekjole i dag. Kjempenydelig kjole som jeg fikk til kun kr. 6000,- siden den hadde blitt brukt to ganger før. Gleder meg masse til å ha på denne på den store dagen.

Musikk - skal ha en som spiller piano og en som synger på bryllupsfesten.

Fotograf er bestilt

Bryllupsreise - vi skal en langweekend til Praha. Reiser torsdagen etter bryllupet. Flybilletter og hotell er bestilt !

Frisør er bestilt for brud og forlover

Bryllupskake har vi nesten bestemt oss for. Skal ringe å bestille til uka.

Invitasjoner har jeg fått en til å lage for meg. Bordkort og sanghefte/meny skal jeg lage selv.

Så veldig mye er allerede ordnet på kort tid. Vil ha det meste i boks tidlig, så det ikke blir så stress på slutten.

Men jeg trenger tips til:

Musikk og salmer i kirken, forskjellige kaker i bryllupet... Og noen fine internettsider med bryllupsstasj. Noen som kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Velkommen i planlegge-bryllup-på-kort-tid-klubben ;)

Der er ikke så vanskelig som mange tror. Jo kortere tid man har jo mer effektiv blir man tvunget til å være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk ! :) Tror det går veldig bra å planlegge det på kort tid! Jeg er jo ferdig med det meste allerede :) Syns det er så moro å planlegge !

Nå har jeg bestilt bryllupskaka. Den ble fra Butterfly på 3 etg. Det er lilla roser på den som matsjer til resten av fargene i bryllupet.

Ellers så har jeg en som skal lage kransekake og en annen som skal lage en annen kake. Jeg tenkte ca. 5 kaker i tillegg til bryllupskaka. Så da blir det nok til at jeg spør 3 stk. fra jobb eller noen av gjestene om de kan bake en kake.

Jeg har sett forslaget til invitasjon, det er datteren til en på jobben min som skal lage de. De var veldig fine! Får de ila juni, så får jeg sendt de ut i god tid. Satt svar fristen 1.august.

Så har jeg og en venninne laget bordkort. De ble kjempefine ! Vi har laget hjerter i lavendel farge som vi har stemplet navna til gjestene på. Pyntet de med et lite sølvhjerte. Så har jeg kjøpt organsaposer på internett som skal henge på hjertet. Oppi posen skal det være små sjokoladehjerter som jeg skal kjøpe.

Det som mangler nå er:

Dress til mann min

Brudepikekjoler (skal ha to brudepiker)

Servitører

Duker, lys og div. pynt

Musikk og salmer i kirken (har bestemt meg for inngangsmusikken, Pacherbel - Canon i D :yvonne: )

Sanghefter

Program i kirken

Drikkevarer

Så får jeg sjekke noen huskelister på internett å se om det er noe annet jeg har glemt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...