Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Hei alle KG lesere. Om noen uker skal jeg ha en nevropsykologisk utredning og lurer litt på hva som skal foregå. Er det noe jeg kan forberede meg på? Eventuelle spørsmål som kan være vanskelig å svare på og som er greit å finne ut av på forkant? Hører gjerne i fra dere som har gjennomgått dette eller som har kunnskaper om hva som skjer. Takk
Poppzy Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Det spørs vel hva du skal utredes for det. Fant denne listen på en side. Nevropsykologiske undersøkelser benyttes i stor grad ved følgende problemstillinger: * Mistanke om oppmerksomhetssvikt/ADHD * Psykiatriske tilstander * Hodetraumer * Hjerneslag * Nakkeslengskader * Skader etter langvarig løsemiddeleksponering * Rusrelaterte skader (alkohol/stoffmisbruk) * Demens * Førerkortvurdering
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Selve innholdet avhenger av hva du skal utredes for ja, men opplegget er som regel det samme. Du skal gjennom et intervju om din sykehistorie og årsaken til utredningen. Deretter skal du gjennom en rekke forskjellie tester både mer lignende iq-tester og mer kroppslige tester. Testene kan ta ganske lan tid, så det er kanskje ok å ha med noe mat. Ellers er det veldig lite du trenger å forberede deg på. Du skal egentlig bare stille opp, så fikser de resten. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå