Gå til innhold

Mensen kommer ikke!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Sist mens begynte jeg på mercilon og denne uka har jeg hatt pillefri uke, men mensen kommer ikke! jeg begynte på placibo tablettene på fredag og jeg begynner å bli beskymra nå, det er jo fem dager siden! Er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig er vel kanskje litt vanskelig å svare på, men i de første 3 mnd når man har begynt på p-pilla, så klarer ikke kroppen alltid å følge med.

Dersom du ikke har fått blødning innen et par dager, og er sikker på at du ikke er gravid, hadde jeg bare begynt på et nytt brett med piller.

Dersom du har hatt ubeskyttet samleie siste måneden ville jeg ha tatt en graviditetstest før jeg hadde begynt på nytt brett.

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

vanlig var kanskje ikke helt ordet, normalt var nok mer det jeg mente ja. Men i morgen skal jeg begynne på nytt pillebrett så nå sitter jeg her med graviditetstesten. Føles ganske absurd i grunn. Trodde jeg var trygg på pillen jeg... :sukk: Wish me luck

Skrevet

Hvordan gikk det? :klemmer:

Det er normalt med litt krøll i blødninger i begynnelsen, for min del hadde jeg mellomblødninger på 3. uka med aktive piller første måneden jeg gikk på mercilon.

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

den viste ikke gravid! nå er jeg letta!!

ja, det har jeg også hatt men fikk du mensen i pillefri uke da selvom? for en ting jeg ikke skjønner helt er jo det at om jeg ikke hadde begynt på pillen skulle jeg jo ikke fått mensen før ca i morgen... stemmer det?

Skrevet

Det spørs jo helt hvor lang syklus du har.. Jeg har uten piller en syklus på 28 dager, så det passer jo helt med pillene, men hvis du har lengre syklus til vanlig kan det jo være det som er grunnen til manglende blødning.

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

pleier å ha punktlig mensen, på ca 28 dager men siden jeg begynte på pillen første dagen jeg fikk mensen så blir jo pillefri uke uka før, om du skjønner? jeg har stusset litt på dette..

Men fikk du mensen i pillefri uke da du hadde mellomblødninger?

Skrevet

Jeg fikk blødning i pillefri uke ja (obs, heter ikke mensen når man går på pilla), men siden du nå vet at du ikke er gravid tror jeg at du trygt kan begynne på nytt brett, kanskje du får mellomblødninger på det brettet. Blir ofte tull i begynnelsen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...