Daria Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Noen som har en oppskrift på en god kake for veganere? Er litt lei av å bare servere lillebror boller...
Gjest Frosk Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er ikke noen kakebaker egentlig, men muffins er veldig greie å lage veganske - jeg liker godt banan- og blåbærmuffins. Eller hva med smuldrepai (med vegansk margarin) og epler eller rabarbra eller hvasomhelst av frukt og bær?
GodsChild Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Disse er fantastisk gode! Pumpkin Chocolate Chip Cupcakes with Cinnamon Icing courtesy of Isa Chandler Moskowitz 1 cup canned pumpkin 1/3 cup oil 1 c granulated sugar 1/4 cup soy milk 1 tsp. vanilla extract 1 1/4 c. all-purpose flour 1/2 tsp. baking powder 1/2 tsp. baking soda 1/2 tsp ground cinnamon 1/4 tsp salt 1/2 cup chocolate chips 1. preheat oven to 350. 2. in a med. bowl, stir together pumpkin, oil, sugar, soy milk and vanilla. Sift in the flour, baking powder, baking soda, cinnamon and salt. Stir together with a fork -- don't use a mixer, as it will make the batter gummy. Once well combined, fold in the chocolate chips. 3. Fill cupcake liners two-thirds full. Bake for 22 to 24 minutes. Transfer to a wire rack and let fullly cool before icing. CINNAMON ICING 1/2 c. confectioners sugar 1/2 teaspoon ground cinnamon 2 T. margarine, melted 1 T. soy milk 1/2 tsp. vanilla extract Place sugar & cinn. in small bowl. Add margarine, soy milk & vanilla and stir with a fork until smooth. Keep at room temp until ready to use. THe mix should look opaque and honey brown; if it's glistening a lot or looks too liquid, add a little conf. sugar. Put the icing in a small sandwich bag and cut a hole in it (or use a pastry bag). Pipe icing on in stripes or zigzags or swirls. Jeg synes de blir enda bedre med smoerkrem (laget med vegansk margarin) med kanel, ingefaer, muskatnoett og litt allehaande i.
Gjest Ludovie Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 (endret) Jeg har ikke prøvd den ennå, (det skal jeg snart gjøre noe med), men jeg synes at denne veganske sjokoladepuddingen ser veldig spennende ut. Oppskrift her. Endret 21. mai 2009 av Ludovie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå