Gjest ts Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Hei! Jeg tar "aldri" paracet, kanskje en periode(1-2 dager) i året eller sjeldnere. Vet at man ikke skal blande medikamenter med alkohol, men er det farlig å ta et par paracet en time før man drikker et par øl?
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Hei! Jeg tar "aldri" paracet, kanskje en periode(1-2 dager) i året eller sjeldnere. Vet at man ikke skal blande medikamenter med alkohol, men er det farlig å ta et par paracet en time før man drikker et par øl? Nei! Det som er farlig er å ta masse paracet og alkohol, da begge deler skader leveren. Mye paracet i seg selv er farlig for leveren, og kan føre til død. Men så lenge man holder seg til den anbefalte dosen er det ikke farlig.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Tusen takk, det var dette jeg trodde og håpet selv også Siden jeg verken er alkoholiker eller pillemisbruker skal det vel gå greit med en bitteliten kombo i kveld!
angeleyes Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Tror ikke det er farlig, men jeg blir mye lettere fyllesyk og dårlig når jeg drikker og tar smertestillende samtidig. Ville vært forsiktig med den kombinasjonen jeg.
venus_ Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Har fått beskjed av min sykepleier-tante at jeg ikke bør gjøre det. Hun har opplevd at personer har kommet inn på akutten pga dette. Og da er ikke det snakk om store mengder, men feks to paracet og deretter på fylla. Men det er jo også kjempemange som gjør det og det går bra. Jeg tør ikke.
Essie_ Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Jeg ville heller tatt ibuprofen som ikke belaster leveren på samme måte som paracetamol.
venus_ Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Jeg ville heller tatt ibuprofen som ikke belaster leveren på samme måte som paracetamol. http://www.klikk.no/helse/article335375.ece
Essie_ Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 (endret) http://www.klikk.no/helse/article335375.ece Ok, kanskje ikke ibuprofen er så lurt likevel, selv om det som står her fokuserer på dagen derpå. Her snakket vi vel om før man begynner å drikke? Personlig tar jeg ikke smertestillende hvis jeg skal drikke, eller så tar smertestillende og lar være å drikke. Endret 20. mai 2009 av Anemsi
venus_ Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Ok, kanskje ikke ibuprofen er så lurt likevel, selv om det som står her fokuserer på dagen derpå. Her snakket vi vel om før man begynner å drikke? Personlig tar jeg ikke smertestillende hvis jeg skal drikke, eller så tar smertestillende og lar være å drikke. Nei, det står vel litt om begge slik jeg skjønte det. Feks: Alkohol kan i seg selv øke risikoen for en rekke småblødninger, særlig i magen og tarmen. Mange smertestillende tabletter øker også blødningsrisikoen. Sammen er de derfor ingen god kombinasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå