Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Hei, Vi skal muligens leie en villa i St.Tropez neste sommer. Vi skal eventuelt ha med hunden vår-og vurderer derfor om vi skal velge bil eller fly. Er det noen som har erfaringer på det å kjøre nedover vs. å ta flyet? Hvor lang reisetid må vi regne om vi tar raskeste rute ned,og hvor lønner det seg å kjøre? Blir reisekostnadene det samme med bil som med fly eller er det store forskjeller? Har aldri gjort dette før så er veldig spent på svar fra dere
galskap Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 hey=) jeg har vært med å kjørt nedover dit. men vi var innom en del steder før vi endte opp i st.tropez. veldig nydelig kystlinje i frankrike=) men vi brukte ikke lang tid egentlig. 4 dager eller noe med mange stopp og overnattinger. det er jo motorvei nedover hele europa omtrent så dere klarer det nok på to dager om dere kjører strake vegen ned=) ha en fin tur da:D
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Tusen takk for svar Er det mye dyrere med bil enn med fly?
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Tusen takk for svar Er det mye dyrere med bil enn med fly? Er vanskelig å svare på det da, siden det er så mye forskjellige priser på flybilletter. Men det å kjøre er rimelig dyrt. Jeg ahr kjørt den strekningen hjemover igjen, men husker ikke hvor langt det var - 250 mil kanskje? Da er det ikke tvil om at tusenlappene flagrer når det gjelder bilkjøring. I tillegg er det dyrt å kjøre på motorveiene i Frankrike. Er tanken Norge - St:Tropez kun transportetappe, eller har dere tenkt til å få med dere noen opplevelser underveis også? Er det kun ment som ren transportetappe, så hadde jeg valgt fly.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Jeg leser på nettsidene til mattilsynet at det nedover i Europa er en skummel sykdom for kjæledyr: Leishmaniose At man skal holde hunden inne etter skumringens frembrudd, og unngå mygg. Er dette sant? Bør jeg holde hunden hjemme? Drømmen var å leie en vakker villa, med stor flott hage som hunden kan boltre seg i. Men dette går jo ikke om faren for at han blir skikkelig dårlig er der? Hmmm.. Er vanskelig å svare på det da, siden det er så mye forskjellige priser på flybilletter. Men det å kjøre er rimelig dyrt. Jeg ahr kjørt den strekningen hjemover igjen, men husker ikke hvor langt det var - 250 mil kanskje? Da er det ikke tvil om at tusenlappene flagrer når det gjelder bilkjøring. I tillegg er det dyrt å kjøre på motorveiene i Frankrike. Er tanken Norge - St:Tropez kun transportetappe, eller har dere tenkt til å få med dere noen opplevelser underveis også? Er det kun ment som ren transportetappe, så hadde jeg valgt fly.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Generelt tips: Hold hunden hjemme når du drar på utenlandstur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå