Gå til innhold

Hvis j er voldtatt er j da fortsatt jomfru?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis jeg er blitt voldtatt eller missbrukt, kan jeg da kalle meg jomfru? jeg har jo ikke gjørt det med vilje eller lyst. Er jo jævla uretferdig hvis jeg ikke kan kalle seg det :( Jeg har jo ikke selv gjort noe galt og eller gått inn for sex. Jeg føler meg fortsatt som jomfru og er jo det sånn egentlig!

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Er du penetrert, er du ikke jomfru.

Gjest Papirkurven
Skrevet (endret)

Jeg vil si: Ikke fysisk, men muligens psykisk.

Synes uansett ikke du bør gå rundt og si at du er det til evnt. partnere.

i ditt tilfelle regner jeg med at sexpartnere uansett må gå svært forsiktig frem, pga. dine erfaringer, men det å si at man er jomfru gjør ofte at gutten regner med at det kommer til å gjøre vondt, vare kort o.l.

Vanskelig å forklare hva jeg mener her...

Endret av Papirkurven
Gjest Gjest
Skrevet

men jeg vil jo være det jo :cry3: føler meg som det også...noen med andre meninger her?

Gjest Papirkurven
Skrevet

Jeg vil også gjerne være jomfru, men nå er det engang sånn at jeg har hatt sex. Kjipt, men sant.

Skjønner at dette er kjempevanskelig for deg, og føler virkelig med deg, som du sier så er det jo ikke akkurat en selvvalgt situasjon.

Som jeg sa, så er du jo psykisk jomfru. Tror uansett at når du får en partner så må du forklare situasjonen fullt ut, og da kommer han til å skjønne hva du mener og føler om det.

:klemmer:

Skrevet
Hvis jeg er blitt voldtatt eller missbrukt, kan jeg da kalle meg jomfru? jeg har jo ikke gjørt det med vilje eller lyst. Er jo jævla uretferdig hvis jeg ikke kan kalle seg det :( Jeg har jo ikke selv gjort noe galt og eller gått inn for sex. Jeg føler meg fortsatt som jomfru og er jo det sånn egentlig!

Hva mener dere?

Jeg ble voldtatt da jeg var 18 og jomfru, så jeg skjønner problemstillingen.

Jeg syns helt klart at du kan si at du er jomfru, da det ikke er hyggelig å fortelle noen at du er blitt voldtatt, og du har heller ikke ligget med noen frivillig.

Så joda, du er jomfru, men du har tatt jomfruhinnen! Syns det er to forskjellige ting i denne sammenheng, og du kan fint si at du ikke har debutert.

Du har jo ikke fått utforsket sex på den sunne måten :)

En :klem: til deg!

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke hør på de idiotene over her. Selvfølgelig skal du se på deg selv som jomfru! At noen har gjort noe så forferdelig mot deg er ikke din skyld.

Å bli misbrukt er ikke det samme som å ha sex med noen!

Gjest Gjest
Skrevet

Beklager: de idiotene var altså ikke posten over meg, men de to første svarene du fikk.

Skrevet
Ikke hør på de idiotene over her. Selvfølgelig skal du se på deg selv som jomfru! At noen har gjort noe så forferdelig mot deg er ikke din skyld.

Å bli misbrukt er ikke det samme som å ha sex med noen!

Veldig enig, men husk at mange er uviten om tema. De klarer ikke sette seg inn i dette! Derfor blir det noen svar som ikke er helt bra for den det gjelder her.

Håper ts tar til seg de siste svarene her og stoler på det! :)

Gjest Wacmoc
Skrevet (endret)

Spørs helt hvordan du ser på det.

Ble voldtatt første gang som 12åring. Så meg selv som jomfru etter det, ettersom at jeg ikke helt forstod hva som hadde skjedd.

Da jeg ble voldtatt igjen som 14åring viste jeg at jeg ikke var jomfru lenger, men fortsatt så mener jeg at den første jeg hadde samenleie med var min nåværende kjæreste da han var den første jeg gjenomførte et frivillig sammenleie med.

Men jeg mener du er jomfru. Ikke fysisk kanskje, men psykisk.

Endret av Wacmoc
Gjest nobilian
Skrevet
men jeg vil jo være det jo :cry3: føler meg som det også...noen med andre meninger her?

Da jeg var ganske ung, ble jeg sammen med ei som hadde samme forhistorie som deg. Vi ble fort enige om at hun var jomfru. Hun følte seg som det, hun ønsket å se på seg som det og jeg syntes selvsagt ikke det skulle "telle" at hun hadde vært utsatt for noe sånt. Kall deg jomfru, du.

Gjest Glør
Skrevet (endret)

Dette med å bryte jomfruhinna er gått ut på dato, i en tid hvor jenter er mer aktive, og den kan ryke ved alt fra tampongbruk til sykling. Jomfru betyr i dag noen som aldri har hatt sex med andre, og at det er snakk om frivillig sex synes jeg er ganske selvsagt.

Så jeg synes godt du kan si at du er jomfru, men er det en partner bør du kanskje også si ifra at du har blitt utsatt for overgrep, siden det kan ha mye å si for hvordan man oppfører seg i intime sammenhenger.

Endret av Glør
Skrevet

Det å være jomfru er vel strengt tatt ikke noe medisinsk begrep, siden sex kan være så mangt, og mange vil si at de ikke er jomfruer selv om jomfruhinnen ikke er sprukket.

Derfor vil jeg si at dette med å være jomfru handler om hvordan man føler det selv. Om man ikke har hatt sex med noen (jeg kaller ikke voldtekt sex, men en voldshandling), mener jeg at man kan kalle seg jomfru.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Du er jomfru helt til du selv har frivillig sex. Det å bli misbrukt eller voldtekt er VOLD, det er ikke sex. Det har faktisk ingenting med sex å gjøre. Man mister derfor heller ikke jomfrudommen av vold.

Hvis du sier til eventuelle partnere at du ikke er jomfru så vil de nok være mye mindre forsiktig med deg enn om du sier det sånn det er. Fortell en kjæreste om det som har skjedd, sørg for at han er tålmodig og forsiktig og tar det i ditt tempo så behøver ikke sex å bli noe problem selv om du har blitt misbrukt. Trust me, I know :)

Skrevet

Man er ikke jomfru lenger når man har hatt sex. Har du blitt voldtatt er du fortsatt jomfru fordi voldtekt har ingenting med sex å gjøre. Sex er en fin ting to personer gjør sammen og kan ikke sammenliknes med en syk handling som voldtekt.

Kanskje voldtekten gjorde noe med det fysiske, som jomfruhinna, men som flere her påpeker gjør også tamponger, sykling, hesteridning det samme. Så ikke tenk på det fysiske... :klem:

Jeg ble selv utsatt for overgrep gjennom størsteparten av barndommen, men det som skjedde da hadde ingenting med hva jeg gjør med kjærester i senere tid, det er to helt forskjellige ting.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for mange fine svar, har liksom ikke tenkt på det på den måten dere beskriver det på, som at det er en voldshandling og ikke sex, er jo akkurat slik jeg føler det, så blir jo urettferdig og feil for meg å si at jeg ikke er jomfru. Det var virkelig til hjelp, er så mange smarte hyggelige ladys her inne:)

takk takk :klemmer:

Gjest Papirkurven
Skrevet (endret)
Syns det er to forskjellige ting i denne sammenheng, og du kan fint si at du ikke har debutert.

Du har jo ikke fått utforsket sex på den sunne måten :)

En :klem: til deg!

Det var faktisk veldig fint sagt og akkurat det jeg mente, uten at jeg fikk det frem :)

Vil egentlig ha meg frabedt å bli kalt idiot, for jeg er veldig enig med det de etter meg skriver, jeg klarte bare ikke å fomulere meg rett og det beklager jeg.

Endret av Papirkurven
Gjest kristian82
Skrevet

Hva mener dere?

Si hvis en jente blir misbrukt/voldtatt som 12 åring, (eller yngre/eldre) og det er hennes første erfaring med sex, så syns jeg helt klart at man fortsatt kan kalle seg jomfru. Sex og det å ta skrittet fra jomfru - ikke jomfru, er jo en bevisst prosess, noe man selv velger som inneholder mye mer enn selve penetreringen, blir man fratatt dette valget, så ja, strengt tatt har man kanskje blitt penetrert/andre typer sex, men sånn jeg ser det blir det noe helt annet, og kan ikke likestilles med det å finne en man er glad i, nærheten, frivilligheten, kosen osv som er en naturlig del av frivillig sex...Du har ikke hatt sex på den måten man skal ha sex, og det at en j#vel har misbrukt deg kan ikke kalles sex, og rører ingen på samme måte som frivillig sex. Men kan kanskje være bra å fortelle det likevel, så gutten tar mer hensyn og er mer oppmerksom på signalene dine, og ikke tror at han gjør noe feil om du blir usikker etc..Lykke til i alle fall og i mine øyne er du absolutt en jomfru:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...