stella K Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 tomatsuppe på butikken er jo kjempe godt synes jeg, men det er jo så mye alt i noen som har en god oppskrift på hjemmelaget?
cilipili Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 (endret) En løk Et par fedd hvitløk Fire-fem tomater, veldig røde Tomatpuré (smak til) En liten, rød paprika En liter grønnsaksbuljong Fersk basilikum En halv ts sukker Salt Pepper Pasta Forvell tomatene først. Ta ut kjernen, og kutt opp resten i biter. Stek løk og hvitløk myk. Tilsett paprika og stek i et par minutter til. Tilsett tomatene, sukker og grønnsaksbuljongen. Kok opp. Bland i tomatpuré. Kok i 20 minutter. Stavmix suppa så den blir helt jevn. Før servering blander du i en stor neve fersk basilikum og pasta etter eget ønske. En kan også bruker tørka urter, men da må dette has i sammen med buljongen. Endret 21. mai 2009 av cilipili
Pialill Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 jeg pleier å lage kyllingsuppe med eple, løk og karri! den er super god! 4 personer 3 epler 1 løk 400g kylling fillet 4 bokser med hermetiske tomater (tar to med hvitløk og basilikum og to med hele tometer, jeg liker godt å ha masse "biter" i) 1 ss karri 2 ss smør frisk basilikum 1 dl fløte Del kyllingen i passe biter. skrell og fjern kjærnehuset fra eplene og kutt dem i terninger. Rens og skjær opp løken Smelt smørret i en gryte, når det er smeltet blander du i karrien og visper godt. Tilsett løken, når den er blank (skal ikke bli brun) tilsetter du kyllingen og eplene. Når kyllingen har blitt stekt på alle sider (når du ikke lenger ser noe rosa) tilsetter du de hermetiske tomatene, la det koke i 15 min eller til kyllingen er kokt ferdig. Tilsett fløte og frisk basilikum=) super enkelt og VELDIG godt! Hvis du liker sterk mat går det og fint og ta litt mer karri, da blir den sterkere=)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå