Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har en kjøttdeig som gikk ut på dato 24.april, men den ble lagt i fryseren før den gikk ut. Går det an å spise den nå uten å bli syk. Det er evt. små barn som og kommer til å spise av den og det er derfor jeg lurer. Er selv veldig skeptisk til å spise kjøtt som har gått ut på dato selv om det er fryst, men vet altså ikke når det går bra å spise det!
Thomas Andrè Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 jeg hadde ihvertfall spist den, det er jo hele poenget med fryser da
Leo Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Hvis kjøttdeigen er kjøpt som ferskvare, så gjelder holdbarhetsdatoen også for oppbevaring i ikke frosset tilstand i kjøleskap. Fryses kjøttdeigen før holdbarhetsdatoen går ut vil holdbarheten øke med alt fra noen måneder for fete varianter til flere år for magre utgaver av f.eks. elg. Det er med andre ord ikke farlig å spise denne kjøttdeigen nå verken for barn eller voksne. Hvis ikke frysing hadde forlengen holdbarheten på matvarer, så hadde jo rett og slett det meste av poenget med fryser fallt bort!
Satyren Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Hvis kjøttdeigen er kjøpt som ferskvare, så gjelder holdbarhetsdatoen også for oppbevaring i ikke frosset tilstand i kjøleskap. Fryses kjøttdeigen før holdbarhetsdatoen går ut vil holdbarheten øke med alt fra noen måneder for fete varianter til flere år for magre utgaver av f.eks. elg. Det er med andre ord ikke farlig å spise denne kjøttdeigen nå verken for barn eller voksne. Hvis ikke frysing hadde forlengen holdbarheten på matvarer, så hadde jo rett og slett det meste av poenget med fryser fallt bort! Nemlig.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Ok..supert. Takk! Er visst for skeptisk av meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå