toyses Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Jeg skal lage kake til en konfirmasjon jeg skal på i juni. Jeg vil lage noe som sannsynligvis ikke kommer ellers på kakebordet. Så derfor vil jeg ikke lage kaker som kvæfjordkake (verdens beste), ostekake og helst ikke marsipankake. Jeg tenkte på marengskake med mye frukt og bær, for den vet jeg er veldig populær. Men problemet er at jeg må gjøre den ferdig om morgenen eller kvelden før og da vet jeg at den kan bli veldig bløt når den står en stund med krem inni. Er det noen som har forslag til en kake, og eventuelt har oppskrift? Jeg vil gjerne imponere
Gjest nextlife Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har ikke eksakt oppskrift, men gjør det slik : Lag 2 sukkerbunner i langpanne en lys og en mørk, evt. nøttebunn. Del hver bunn i 2 slik at det blir 4 bunner. Så; lys bunn-vaniljekrem-mørk bunn-krem og skogsbærblanding-lys bunn-vaniljekrem og skogsbærblanding-mørk bunn. På toppen danderes frukt litt snasent (jorbær i skiver som henger fast i hamsen, frø fra granateple, eple i syltynne båter som legges i viftemønster, en bananskive her og der, hele bringebær, hele blåbær, mandarinbåter o.s.v) Det skal ikke legges i et mønster, men bare spres tilfeldig, men lekkert rundt omkring. Pensle frukten et par omganger med rød gelè slik at den blir blan og innbydende. La de gjerne"henge" litt krem utenfor kanten og la det renne saft fra bærblandingen over kremen. Skjønner? Dette er min faste levere-kake-til-andres-kakebord-kake og gjør stor suksess. Den er kul å se på og smaker syrlig fra bærblandingen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå