Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Hei.. Jeg har innsett at jeg er og forblir en taper. Flere av mine eksamener har gått i dass, og jeg har mistet motivasjonen som jeg hadde i begynnelsen av dette skoleåret. Jeg hadde (kanskje litt vel) store ambisjoner for i år, og trodde virkelig jeg skulle klare alt. Men så begynte det å dabbe av, jeg begynte å fokusere på bare to fag (de jeg syntes var mest interessant) og de andre fagene ble prioritert sist. Det skulle jeg aldri ha gjort! Greit nok, jeg fikk brukbare karakterer i de to fagene jeg likte best, men i de andre fagene ligger jeg tynt an! Tror nok jeg kommer til å få en del 2-3-ere der..om ikke stryk. Jeg føler jeg klarte å "tulle bort" de tre første årene på vgs. Det første året var jeg sååå sikker på hva jeg skulle bli, og dermed ga jeg blanke f* i de allmenne fagene (trengte ikke gode karakterer for å komme inn på den studieretningen jeg tenkte å gå videre på). Men så ble det så jeg ombestemte meg (ble utplassert i "drømmeyrket" og fant ut at det overhodet ikke var noe for meg!). Jeg begynte derfor på en annen studieretning året etter, og gikk videre på den det tredje året. Nå var ikke dette et studie som ga store muligheter for jobb, så jeg begynte på allmenn påbygging for å "åpne" flere muligheter. I løpet av dette året har jeg funnet ut at jeg kanskje vil studere noe innenfor ingeniøryrket. På grunn av de dårlige karakterer jeg fikk de tre første årene på vgs, har jeg et lavt snitt på litt over 4. Jeg føler dette ødelegger for meg, og jeg har ikke sjanse til å komme innpå drømmestudiet mitt. Jeg må ha litt over 50 poeng (om jeg ikke husker feil) for å komme inn. Som sagt- det har jeg ikke sjanse til, selv om jeg skal ta mange fag i neste år for å få poeng. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre, har mest lyst til å dø. Føler at jeg ikke er verdt noe når jeg gjør det så dårlig på skolen (bl.a)... Skulle virkelig ønske jeg kunne skrudd tiden tilbake og gjort ting annerledes! (sorry for at jeg syter sånn..men jeg bare måtte få det ut!)
Gjest Marlo Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Ja gi opp du, det er nok svaret på alt ... Ärlig talt, ta deg sammen og gjör noe da vel. Eksamner og karakterer er faktisk ikke alt her i livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå