Gå til innhold

oppgitt over svigermor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Neste gang dere skal til svigerforeldrene dine. Så henvender du deg til svigerfar, og ber han "sende bort" svigermor før dere kommer.

Jeg er helt sjokkert over at folk kan tenke slik som hun gjør! Og kvalm over at mannen din har så lite ryggrad at han ikke klarer å si mot sin mor når hun kommer med slikt oppgulp som det der!! :sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Dette er jo helt bortenfor normal folkeskikk. Er svigermor fra en annen kultur med andre regler, og er det derfor mannen din forstår henne? Det er den eneste grunnen jeg kan komme på for begge disses mening om dette.

For dette er helt uforståelig oppførsel. Sånt krever man aldeles ikke, og du skal aldeles ikke føye disse to. Hårreisende!

Gjest trist gjest
Skrevet

Jeg ble rett og slett lei meg da jeg leste denne tråden. At din svigermor kan si noe slikt er rett og slett hjerterått og umenneskelig.

Om jeg prøver aldri så mye har jeg ingen forståelse for at hun skal kreve dette.

Her skal du ikke legge deg flat. Det er deres hus, og det er hun som kommer på besøk.

I forhold til din svigermor må du forsøke å ikke la det koke over for deg. Forklar saklig og rolig at dine småsøsken ikke skal måtte ut av huset fordi hun skal på besøk, og at dersom hun ikke akseperer dette får hun isteden la være å komme. Klarer du å være saklig/rolig men bestemt har hun ingenting å ta deg på, og du kan ha den reneste samvittighet.

Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Be henne reise til helvete. In those words.

Hvis mannen din ikke evner å støtte deg i noe så viktig og så vondt, må du spørre deg selv om du ikke er best tjent med at han tar turen sammen med henne. Fy faen for en ryggradsløs pingle.

Endret av nobilian
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Be henne reise til helvete. In those words.

Hvis mannen din ikke evner å støtte deg i noe så viktig og så vondt, må du spørre deg selv om du ikke er best tjent med at han tar turen sammen med henne. Fy faen for en ryggradsløs pingle.

Er du lur gjør du ikke det. Hold deg saklig, rolig og ha klare krav. Ikke la henne ha noe på deg.

Gjest nobilian
Skrevet (endret)
Er du lur gjør du ikke det. Hold deg saklig, rolig og ha klare krav. Ikke la henne ha noe på deg.

Ja, velg FN-metoden. Ha en åpen dialog.

Eller ikke.

Det er faktisk slik at du kan velge om svigermor skal ha innflytelse på deg eller ikke, du trenger ikke bekymre deg for om hun "har noe på deg" eller ikke.

Hun har ingen som helst rett til å definere hvem som er en del av familien din, den retten har du - og du kan definere vekk svigermor om hun skal fortsette med krenkende og sårende utspill.

Gi deg ikke, sett hardt mot hardt - OG forlang en unnskyldning.

Hva skal være vitsen med å være til om slike mennesker skal kontrollere få ture frem og styre som de vil?

Endret av nobilian
Skrevet

Jeg kan bare si meg enig med de andre her.

Hadde dette vært min svigermor , hadde hun fått beskjed om å holde seg hjemme til hun ble "voksen" og oppførte seg deretter. Og hadde min mann støttet en slik forespørsel, hadde han antagelig fått kofferten pakket og blitt bedt om å reise en lang tur.

Det er smålig og utrolig egoistisk oppførsel. Jeg tror ikke jeg hadde hatt noe særlig forhold til min svigermor etter noe sånt.

Skrevet

Fytte rakker'n! Skriver under på hun andre her, at dette gjorde meg rett og slett trist! Og forbannet på dine vegne!

Hvis dere hadde adoptert et barn, hadde hun ikke anerkjent det som familie heller, da? Og søskene dine er da vitterlig familie, og jeg hadde gitt henne (og din mann) et ultimatum. Slik jeg ser det, er søskene dine "mer" familie enn svigermor, og slik din svigermor tydeligvis ser det, så må jo det bety at de faktisk har større rett til å være der enn henne...

Du har skapt et hjem for din familie, og da får hun velge om hun vil være en del av den eller ikke.

*mental ørefik til svigermora di*

Klem til deg og dine søsken og barn, trist å høre hva dere har måtte gå igjennom, og du er en av disse hverdagsheltene verdenen trenger...

Gjest Gjest_Isabell_*
Skrevet

Stakars deg og stakars småsøskene dine! Det er bra du står på ditt! Og det må du fortsette å gjøre!

At hun kan kreve noe sånt er rett og slett ondt!

Og med tanken på alt du og søskene dine har gått igjennom er det helt sykt at hun kan forlange noe slikt! (Det er sykt uansett)

Kjenner jeg blir helt låk i magen av å tenke på denne oppførselen! Blir trist!

Det er flott at du tar vare på søskene dine! Respekt til 1000!

Stå på!

Tenker på at du og de må gå igjennom dette etter det som allerede har skjedd!

De må jo føle seg til bry og uønsket!

Stakar dere!

Jeg får klump i halsen - at noen kan oppføre seg slik ufølsomt og hjerteløst...

Du er kjempe flink!

Skrevet (endret)

Svigermoren din fortjener ikke å bli viet ytterligere oppmerksomhet.

Mannen din derimot bør snarest mulig finne ut av hvem han er gift med og oppføre seg deretter. For en dott!

Endret av Gipsy Lady

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...