Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ganske sikker på at det er samme greia med mac og pc! Er noen pcer man ikke får den opp i det hele tatt, var slik på skolepcen min. Er sikkert mulig og få ordna det da =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen pcer har ctrl+shift+c som kode for noe annet. Da kan dere prøve å trykke alt i tillegg :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har nettopp begynt å spille Pets nå, og jeg skjønner fint lite, men det kommer seg vel ;) Jeg skal bygge stall no etterpå og adoptere meg hester, katter og hunder :nigo: Men om jeg er på oppdrag (jeg er detektiv foreløpig), mater feks butleren dem da? :klo:

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å spille. Lasta ned sims 3 for noen uker siden (i all rettferdighet ettersom jeg kjøpte et ødelagt spill, og ikke fikk returnert det da jeg ikke bor i byen det ble kjøpt i). Og oh my, her har det skjedd mye siden sist. :fnise: Husker jeg spilte the sims 2 i en periode, selv om jeg dog lett blir lei, så er det morro i perioder hvor man er hekta.

Har dog noen spørsmål.

Den ene simmen min dør liksom aldri? Har det noe med at humøret hennes er veldig bra eller noe? Jeg lagde to simmer, men siden livsønsket til damesimmen var å få fem barn til å bli tenåringer, ble jeg lei av å ha en hel BUNCH i samme hus, så jeg flytta henne over til et annet hus og lot mannen + barn bli igjen. Jeg lagde dama og mannen samtidig (ung voksen), og hun hadde alltid bursdag en dag før han, men likevel har han nå dødd for lenge siden, mens hun er sånn 100 dager gammel. Kan jo hende han døde av noe annet, det vet jeg jo ikke, siden jeg ikke styrer den husholdningen lengre, men tipper det var old age, da han ikke akkurat var ung da det skjedde. Jeg var også *kremt* litt gjerrig da boet skulle fordeles, tok med meg alle dyre malerier og bra produkter, slik at han sikkert ikke hadde så godt humør til slutt.

Den ene simmen min har blitt befruktet av et spøkelse, hva vil skje? Spøkelset er også far til simmens andre barn, men denne befruktningen skjedde dog før han ble et spøkelse. Jeg har et vagt minne av at en av pakkene til orginale sims hadde en flora av vampyrer, zombier ol. og at disse kunne avles opp. Og i the sims 2 var det jo romvesner. Men kanskje jeg husker feil, blir sikkert bare skuffet når jeg får en normal kid. Tror jeg skal spille litt nå før leggetid og se hva som skjer.

Hva skjer egentlig med innbyggere i andre hus etter hvert som tiden går? Jeg er en litt utålmodig spiller, så spoler masse, og tiden flyr. I the sims 2 elsket jeg at towniesene hadde fått en større rolle, med egne historier osv, men i dette spillet har jeg ikke hatt tid til å stikke innom for å hilse på alle skikkelig. Legger merke til at de dør osv. Lurer på om det flytter nye simmer inn i husene deres, eller om det etter hvert blir ferre simmer foruten de som ikke har noe hus. Kan jo bare lage et nytt nabolag, men siden jeg spiller uten koder, tar det jo mye tid å få etablert en formue nok til at simmene kan ha det bra. :P

Er det noen "rare" gjenstander i dette spillet? Sånn ala, den klovnen eller hva det nå var i tidligere versjoner, som kom hoppende ut av rammen på maleriet sitt osv.

Skrevet

Hvis du har oppfylt mange av ønskene hennes, eller livsønsket. Lever hun lenger enn andre simmer. De familiene du ikke spiller på pleier dø kjappere en dine egne. 113 dager er vel det gamleste de kan bli, men er ikke helt sikker!

Hvis dama ble gravid mens han levde blir ungen helt normal. Hvis hun bli gravid med ett spøkelse kan ungen også bli ett spøkelse du selv styrer.

De andre simmene i nabolaget lever videre de også, de blir eldre, får barn, jobber, gifter seg osv.. Jeg har er Hack som heter NRaas story progression, som gjør at det er mer liv i nabolaget. De får fler barn, har kanskje flere flørter på en gang, får seg nye jobber, og stiger opp i karrieren oftere enn uten NRaas hacken. Spillet blir mye mye bedre med denne! Er så glad jeg fant den :)

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg hadde en sim som ble 130 dager gammel. Han hadde oppfylt livstidsønsket sitt og var i topp fysisk form og hadde alltid godt humør. Det betyr visst mye at ønskene blir oppfylt :)

Hva som skjer i nabolaget kommer an på pcen din. Har du en god pc som kan drive store nabolag knirkefritt vil det bli flyttet inn nye familier. Hvis du har en som er som min, som kan klare sims akkurat (men ikke byen Bridgeport) så vil det bli tynnere i rekkene rundt deg. Spillet er nemlig laget slik at det ikke vil flytte inn så mange i nabolaget at pcen din blir overbelastet.

Jeg har løst det problemet med å ha samme hack som susiq fortalte om. Den sørger for at simmene jeg ikke styrer gifter seg og får barn, og har jobber som faktisk passer overens med personligheten og livstidsønsket sitt. Den gjør også at disse simmene bygger ferdigheter, skriver bøker, maler, og gjør andre ting som simmene ikke gjør med historiefremdriften som kommer med spillet.

Skrevet

Hvor er det jeg får tak i denne hacken? :) Og vil den skade spillet mitt på noen måte?

Skrevet

Etter å ha googla det så skjønner jeg virkelig ikke hvordan jeg skal få til dette her.Noen som har lyst til å gi meg en steg for steg forklaring? :D

Skrevet

Etter å ha googla det så skjønner jeg virkelig ikke hvordan jeg skal få til dette her.Noen som har lyst til å gi meg en steg for steg forklaring? :D

Jeg og vil ha en forklaring :)

Skrevet

Den vil ikke skade pcen! Om du ikke har så kjapp pc, kan du merke at det kan gå litt tregere når du har spilt i samme by lenge.

Last ned hacken herfra:

http://www.the-isz.com/nraas/index.php?/topic/2717-the-storyprogression-phase-eleven-version-203-updated-2011-dec-14/

Så legger du filen i Mods mappen. Om du ikke har den så kan du laste den ned fra modthesims2.com. Jeg kommer ikke inn på siden nå, så får ikke gitt link. Men gå på "thesims3" - "download help" eller noe lignene. Så står det hvordan man får mods mappen. Du kan også bare lage en mappe som heter "Mods", men du på ha en fil i mappen som heter Resource.cfg. Mulig det går ann og finne den ett annet sted også.

Skrevet (endret)

Er det noen som vet hvordan jeg får adoptert enhjørningen?

Den sier hele tiden at jeg må bevise at jeg er en sann dyrevenn før jeg kan gjøre det. Skjønner ikke helt hva jeg må gjøre for jeg har ALT av dyr og er venn med alle dyrene i byen.

Har også max på alt av hesteegenskaper. :klo:

Endret av Vaskebøtta
Skrevet

Jeg har bare dratt forholde helt opp, så kan jeg adoptere den. Bruker Testingcheatsenabled true/false koden.

Skrevet

Er det noen som vet hvordan jeg får adoptert enhjørningen?

Den sier hele tiden at jeg må bevise at jeg er en sann dyrevenn før jeg kan gjøre det. Skjønner ikke helt hva jeg må gjøre for jeg har ALT av dyr og er venn med alle dyrene i byen.

Har også max på alt av hesteegenskaper. :klo:

Jeg ble bare god venn med den, jeg? Klappet, koste, matet og så videre til jeg kunne be den flytte inn, eller noe sånt? :klo:

Skrevet

OJ! Denne tråden hadde jeg helt glemt! Nå fikk jeg lyst til å spille sims igjen :)

• Liker 1
Skrevet

Den vil ikke skade pcen! Om du ikke har så kjapp pc, kan du merke at det kan gå litt tregere når du har spilt i samme by lenge.

Last ned hacken herfra:

http://www.the-isz.com/nraas/index.php?/topic/2717-the-storyprogression-phase-eleven-version-203-updated-2011-dec-14/

Så legger du filen i Mods mappen. Om du ikke har den så kan du laste den ned fra modthesims2.com. Jeg kommer ikke inn på siden nå, så får ikke gitt link. Men gå på "thesims3" - "download help" eller noe lignene. Så står det hvordan man får mods mappen. Du kan også bare lage en mappe som heter "Mods", men du på ha en fil i mappen som heter Resource.cfg. Mulig det går ann og finne den ett annet sted også.

Jeg er tydeligvis helt idiot, for jeg får det ikke helt til. Har fått ordnet Mods-mappen og slikt, men hva gjør jeg nå? Har googla og googla, men jeg blir bare mer og mer forvirret! Hjeeelp ?! :)

Skrevet

Jeg vil bare ha den hacken som dere andre snakker om, og på google finner jeg bare en hel masse pjatt om CC og hvordan du innstallerer det, og jeg skjønner ingenting. Som sagt har jeg fått til den Mods-mappen, så alt skal visstnok ligge til rette for denne hacken. Men hvor får jeg tak i denne fila? Hvor skal den plasseres? I package-fila inne i Mods-fila? Jeg og teknologi = dårlig match.

Gjest Mahareth
Skrevet

Hvis filen du ikke får tak i er den hacken som du vil ha, så ligger den som vedlegg i første posten i linken i innlegget du siterer rett over :)

Du laster den ned, åpner i ett zip-program (winzip eller jzip, begge er gratis), og plasserer filen inne i mods/packages.

Hvis det er resources-filen du leter etter så skal du finne det meste her: http://modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:Installing_Sims_3_Package_Files/Setup_and_Files

Gjest Mahareth
Skrevet

Hvis filen du ikke får tak i er den hacken som du vil ha, så ligger den som vedlegg i første posten i linken i innlegget du siterer rett over :)

Du laster den ned, åpner i ett zip-program (winzip eller jzip, begge er gratis), og plasserer filen inne i mods/packages.

Hvis det er resources-filen du leter etter så skal du finne det meste her: http://modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:Installing_Sims_3_Package_Files/Setup_and_Files

Skrevet

Wehey, nå er filen inne i packages :D Er det alt ? Forresten, når jeg gikk inn på Sims istad for å sjekke om Modsfila var i orden, så var aldringen skrudd av. Er det noen måte å fikse dette på? For det var ikke mulig å skru den på igjen.

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg innbiller meg at hacken kjører sitt eget løp når det gjelder aldring også. Så lenge du ikke hadde aldringen skrudd av fra før skal det ikke ha skjedd noe nå.

Du kan jo prøve å endre livslengden for simmene dine, da skal du få opp en beskjed om at livslengden er endret, og om du vil tilpasse innstillingene til hacken til det. Er bare å trykke ja til det, den endrer alt selv :)

Det er ikke noe du *må* endre på med den, men det kan være greit å se gjennom hvilke innstillinger du kan velge. Du kan skru av omtrent alt du ikke liker med den og velge noen innstillinger som du selv vil. Du kan f.eks. velge at det kun er mannens etternavn som skal tas ved ekteskap, eller om de skal ha begge.

Hvis du har problemer med hacken, så er det veldig greit å spørre i tråden du lasta ned fra. Han som lager den (og mange andre på samme side som er nesten uunnværlige for meg) er flink til å følge opp og hjelpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...