Gjest imli Skrevet 25. mai 2009 #21 Skrevet 25. mai 2009 Dessuten - har man en mann som ønsker å være hjemme lenge med ungen har man vel et luksus-"problem". Mange menn er vel heller motsatt
Nala Skrevet 26. mai 2009 #22 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har tro på at flere arbeidsgivere kommer til å betale lønn utover 6G som en direkte konsekvens av økt fedrekvote. For nå tar forhåpentligvis mennene mer tak i problemstillinga. For det er tross alt det det handler om, å gå i dialog med egne ledere og tillitsvalgte, i stedet for å bare si at "nei, min arbeidsgiver betaler ikke lønn utover 6G, så da får det bare være med den permisjonen". Jeg tror ikke problemet nødvendigvis er at menn mangler ryggrad. Som det er sagt bruker mødrene en del argumenter det er vanskelig å si imot. Herlighet, jeg ser fortsatt mange kvinner som mener det er en katastrofe for amminga at far nå skal ha 10 uker. Skjønn det den som kan. Hvis man velger å være hjemme med 80 % dekning er barnet nesten 10 måneder når mor må ut i jobb igjen. Er vel ingen som fullammer da? Jeg tror problemet vel så mye er at både mor og far og ikke minst arbeidsgivere bare går ut fra at mor skal stelle hjemme mens far går på jobb og skaffer inntekt. At en lovregulering gjør noe med disse holdningene syns jeg er supert! Med 10 ukers fedrekvote tar vi et stort skritt i retning av bedre likestilling både i hjemmet og i arbeidslivet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå