Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Har en kne skade som foreløpig er satt til 5% medisinsk ufør. Er det noen som har fått en medisinsk uføregrad pga nerveskade ? Spessielt interessert i uføre grad med skade på femoralisnærven. Fikk en skjønnsmessig medesinsk uføregrad (av en ortoped) pga nerveskade i et ben\fot til 1 %. Får ikke det helt til å stemme i og med at jeg ikke kan gå i det hele tatt i lange perioder. Og at i "gode perioder" ikke kan gå mer en ca 5 min om gangen før jeg må sitte ned en stund. Klarer ikke kjøre bil eller gå så langt at jeg kommer til offentlig transport. Har konstante smerter\ brenner i huden i hele benet. Ikke det at jeg ønsker å bli mest mulig ufør. Men for menerstatning og yrkesskadeforsikring må det være over 15% for å få dekket økonomisk tap. (Mye kostnader med å være syk og ikke kan gjøre noe så lenge) Har hørt at medisinsk ufør ikke er det samme som en ikke kan jobbe i samme %. Slik det er nå er jeg 100% arbeids ufør. Men har en medisinsk uføregrad på 5%.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Arbeidsmessig og medisinsk ufør er to vidt forskjellige ting. Du kan være 10% medisinsk ufør og 100% arbeidsufør. Veldig viktig å være klar over i forbindelse med uføreforsikring.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Arbeidsmessig og medisinsk ufør er to vidt forskjellige ting. Du kan være 10% medisinsk ufør og 100% arbeidsufør. Veldig viktig å være klar over i forbindelse med uføreforsikring. Ok. Men hvordan finner disse spessialistene ut slike ting da ? Etter hva flere behadlerene sier er den nevrologiske biten størstedelen av problemet. Pga. dette gir store smerter på hele benet. Siden skaden skulle vært leget for lenge siden. Som var et lite område. (Har senere fått samme skade i andre ben uten medisinsk uføregrad eller andre plager\smerter) Og når skaden er beregnet til 5% høres det merkelig ut at det nevrologiske er satt til foreløpig 1 % Vanskelig å forstå logikken i dette her. :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå